@bos: ik bespeel een sax. Je moet daarbij best wel een goede ademsteun hebben, en hoe verder je in de zwangerschap bent, hoe zwaarder dat word. Met repeteren wil het vaak nog wel omdat je kan zitten, maar met een optreden staan we meestal, en wordt het zwaar. Sommigen houden het tot 5 maanden vol, maar de meesten haken al heel snel af. En nu met mijn bloedingen doe ik het helemaal even rustig aan. Maar ik ga na de zomer weer lekker verder.
goeiemiddag all iedereen een leuk weekend? wij gaan zo met de honden lekker wandelen en nog ff sporten en zwemmen, zo klinkt vet actief hihi. ik kan een angelsound over kopen maar die is groen met wit is dat wat anders als die roze met wit? staat namelijk nietop die site diegenen die zij heeft.
@melisa: ik duim voor je dat morgen alles goed is, gelukkig heb je zelf een goed gevoel erover en hopelijk ben je niet al te zenuwachtig. Wrs heb ik het gemist maar waarom ben je thuis? @ miekepluis: dat heb je heel geod verwoord zeg, ik heb precies hetzelfde gevoel! En als ik ergens een x boos om ben meen ik dat ook en is het heel vervelend als je niet serieus word genomen onder het mom van: hormonen! haha eigenlijk soms wel lekker ff klagen. Over het sporten: ik ga morgen denk ik maar weer eens een beetje hardlopen, veel gedaan om conditie te houden als mijn paard rondom wedstrijden een rustweekje had en het lijkt me alleen maar beter om straks een beetje uithoudingsvermogen te hebben. Ik ben van plan om te gaan schaatsen maar lig nu weer even plat, ontzettend misselijk moe en steken in mijn buik, hopelijk snel over want we wilden ook even naar de arresleden op het ijs gaan kijken
Ik krijg nu meer echo's omdat ik ook een miskraam heb gehad. Het hartje was gestopt bij 8 weken en 6 dagen. Bij jou nog later las ik. Tuurlijk moet je vertrouwen hebben in je lichaam maar ik vind dat op het moment nog erg lastig. Toen ik de MK kreeg of toen ze het ontdekt hadden zeiden ze bij de Vk meteen dat als ik were zwanger zou zijn ik elke week een echo zou krijgen ter geruststelling. En ik moet zeggen... het is een heel fijn idee. Steeds weer met een lekker gevoel naar huis en mocht het fout gaan... waar ik natuurlijk niet vanuit ga..... dan weet je het wel meteen. Nu heb ik nl tot over de 12 weken doorgelopen in de veronderstelling dat ik nog steeds zwanger was. Ik mag trouwens zelf aangeven wanneer ik een echo wil. Dus nu na een week en als dit nu goed is ga ik denk ik over 1,5 nog een keer als ze het daar goed vinden. Heel aardig zijn ze en ze zei, doe waar je je goed bij voelt. Ik zou als ik jou was nog een keer aankaarten dat je meer echo's wil. Ik ben zelfs in staat om er gewoon zelf voor te betalen, hoor. Het geeft zo'n rust! Succes!
@nicolioo lijkt me ook inderdaad een hele geruststelling voor je als je al eens een miskraam hebt gehad en ik dacht ook dat het normaal was dat je dan al eerder echo's kreeg, gewoon erom vragen hoor!
Oke ga het dus gewoon vragen. Als ik ze niet vergoed krijg betaal ik ze gewoon zelf dat vind ik geen probleem. Ik dacht zelf ik heb morgen een echo met 10 weken, dan wil ik er graag eentje met 12 weken en dan eentje met 13 weken ofzo en dan 16 weken? Ik vind het zelf nu eigenlijk belachelijk klinken maar dat komt omdat de verloskundige me een beetje overdreven bezorgd vond denk ik Nou ja ik overleg wel met de echovrouw die heeft heeeeel veel ervaring en was ook bij het drama van de echo toen, ik ga wel een heel eind af op haar advies. Ik heb trouwens wel een vroege echo gehad, met 7 weken . En toen eentje met 9 weken omdat ik enorme pijnen had. Morgen dan met 10 weken dus tot nu toe gaat het goed haaha. Iedereen die lekker gaat sproten, veel plezier. En Sweepy, veel succes met het zoeken naar een 2e kamertje. Het kan ook heel leuk zijn om een bijpassend maar totaal ander kamertje te nemen en dat te mixen.. Maar misschien wil je alles liever hetzelfde houden? Melissa, ik duim morgen voor je, je hebt vast een hele mooie echo. gr. Nicole
@Liefie, er zijn klachten die na 12 weken afnemen, maar er komen ook gewoon weer nieuwe om de hoek kijken De hele zwangerschap is je hormoonhuishouding aan het werk en aan het wisselen dus je kan idd van alles verwachten @Melisa, veel succes morgen, maar ik hoop veel plezier! @Miekiepluis, dat gevoel dat mensen je als half invalide behandelen ken ik. heb daar ook een hekel aan. Ik zeg ook altijd, ik ben niet ziek maar gewoon zwanger En als je iets zegt is het meteen so he die hormonen gaan lekker he, hoezo? dit had ik anders ook gewoon gezegd hoor. Je went eraan!
He Melisa, leuk dat je sax speelt! Ik speel klarinet en ben eigenlijk van plan om dat zo lang mogelijk vol te houden. 1x per week repeteren en er staan dit jaar heel veel concerten op het programma, eens even zien hoe lang dat lukt! Maar wij spelen zittend, dat scheelt een hoop denk ik. En met jouw bloedingen geef ik je groot gelijk, je zet toch druk op je buik! Ik stop pas als ik echt geen ademsteun meer heb, als het kind in m'n longen begint te trappen ofzo... hihi. Bedankt voor jullie antwoorden over mijn vermoeidheid. Tsja ik zal het er maar mee moeten doen he.... Sporten blijf ik ook gewoon doen zolang het lukt! Doe 2x per week aan fitness. Alleen met de rechte buikspieren schijn je te moeten uitkijken, maar voor de rest lijkt het hebben van een redelijke conditie mij rond de bevalling erg goed van pas komen
@nienke, ik zit thuis ivm met wat kleine bloedingen met rood bloedverlies. Moest het van de gyn even rustig aan doen. En aangezien ik verpleegkundige ben, is dat geen makkelijk beroep om op het werk rustig aan te doen. @lieffie: leuk he muziek spelen. Mis het nu al... (misschien als ik geen bloedverlies meer heb ga ik nog wel af en toe meespelen met de repetities)
@Liefie, leuk, ik speel ook klarinet. We hebben dit jaar ook veel optredens dus ga een stapje terug doen. Speel in een harmonie orkest en ga nu van 1e lekker terug naar tweede of derde. Hadden vanmiddag concert, maar het was er zo warm, werd helemaal duizelig. Verder gaat het hier oké, heel moe maar verder geen echte klachten. Dinsdag mag ik voor mijn tweede echo, ik hoop zo dat alles goed is! Man kan niet mee, dus ik heb mijn moeder gevraagd.nHoop wel dat het dan dus een uitwendige ech wordt. Ga nu nog even snel de flessen voor MvM inleveren. Ik hoop niet dat ze weer gaan lekken in de auto! Liefs, Wup
Nouja zeg, denk ik dat ze het forum aan het verhuizen zijn, (ik kon de hele dag niet op de pagina komen ) is er gewoon helemaal niks gebeurd... Nouja, ik heb gezien dat meerderen hier last van gehad hebben. Hopelijk niet al te veel! Ik heb iig mn tijd nu maar besteed aan het pimpen van onze babysite Hopelijk gaat alles goed met jullie! En mocht ik hier niet meer zijn vanavond: Slaap lekker alvast allemaal! En werkse en succes voor degenen die morgen weer heel vroeg hun bed uit moeten!
sorry meiden hier effe een ego-berichtje. moet even mijn hart luchten. Het betreft de echo voor morgen. Bij mijn 1e bevalling is ongeplant mijn vader aanwezig geweest en daar heeft mijn moeder behoorlijk moeilijk over gedaan (behoorlijk jaloerse reacties gehad). Nu was zij al de 1e die wist dat we weer zwanger waren. (aardig voorrecht, dachten we). Maar nu het geval. Mijn ouders hebben een stacaravan in brabant en daar zit mijn moeder regelmatig. nu zou ze naar huis komen, om morgen middag op te passen op mijn neefje. nu dat niet doorgaat zou ze nog een paar dagen langer blijven. Nou bedachten wij om haar exclusoef uit te nodigen om mee te gaan naar de echo van morgenochtend. Maar nee hoor, ze blijft liever nog een paar dagen op de camping. Heeft ze nog wat extra rust! Ik heb zitten janken vanmiddag (lekker emo)! Helaas verkiest ze voor de zoveelste keer de camping boven haar kinderen. Ik ben ook bang dat als ze nu nog 1 opmerking maakt wat me niet aanstaat dat ik behoorlijk uit mijn tegeltje zal gaan! (p.s.: goed bericht, VK heeft nu ook het hartje gehoord!)
@Morgenzon, volhouden hoor meis! Het is idd niet leuk @Debende, moeilijk he als je ouders niet aan je verwachtigen voldoen, zo herkenbaar! Ik snap dat ook nog steeds niet, maar laat je niet gek maken hierdoor, jij gaat morgen lekker naar je kruimel kijken en zij niet Fijn dat je hartje heb gehoord Iemand nog iets van Ninita gehoord? Belt net mijn vraagouder op Ze zijn daar strontziek of ik toch wilde oppassen morgen want ze wist niet hoe ze voor haar kindje moest zorgen anders. Wist precies wat ze bedoelde dus geen probleem!
hey meiden ben ik weer.... Kon er niet op komen vandaag, dus zijn ze met het forum bezig geweest? Debende jeetje wat een situatie, wil niet graag in jou schoenen staan. Ninita niets van gehoord, ben benieuwd of ze haar huisje heeft gekregen. Hier alles goed. Heb mijn NOD datum verkeerd opgegeven dus ben nu 14 augustus uitgerekend ipv 15e. Donderdag echo weten we dan meer hoelang ik zwanger ben... Ga nu slapen, groetjes ink,
Goedemorgen meiden, Beetje vaag dit! Gisteren kon ik niet op de site, maar er lijkt niks veranderd te zijn! Nou ja... Debende: Wat een gedoe zeg, vervelend als je ouders zo reageren. Nicoloo: Ik zou inderdaad ook gewoon om meer echo's vragen hoor! Die krijg ik omdat mijn verloskundige nog veel moet oefenen, maar anders had ik er ook omgevraagd hoor! Ik zie veel muzikale mensen! Leuk, ik speel dwarsfluit en zing.. Vorige week ging het zo goed met mijn klachten, maar dit weekend heb ik ;s ochtends echt huilend in de badkamer gestaan, zo vreselijk overgeven... En nu ook weer zo moe, en zo lamlendig.. Stom gedoe! Heeft iemand dat nog meer? Want ik ben het boek "De geboorte van een moeder" aan het lezen en daar heeft Daphne Deckers het dus over het HELLP-syndroom enzo...Nou, ik ben direct gestopt met lezen! Bah! Ik ga weer ff wat drinken...blugh... Liefs, Pluis
Goedemorgen meiden, Hier nog iemand die gistermiddag niet op het forum kon komen. Maar nu gelukkig wel weer! Vanmiddag heb ik weer een echo, spannend toch weer! Melisa, succes bij je echo vanmorgen! miekiepluis, Over enge dingen ga ik ook niet lezen hoor. Gewoon overslaan! Groetjes, Hanna
Iedereen vandaag veel plezier met de echo. Wij moeten om 13.20. En ik ga inderdaad gewoon om meer echo's vragen, dank je voor de reacties, ben altijd bang dat ik moeilijk doe of me aanstel zometeen komt mijn oppaspup, dus daar zal ik ook lekker druk mee zijn. gr. Nicole
Site is gisteren voor een tijdje niet bereikbaar geweest, had niets met de verhuizing te maken Verhuizing is voor onbepaalde tijd uitgesteld Miekiepluis, Welkom op het ziek, zwak en misselijke bankje! Meid dit is echt gewoon normaal, hoe vervelend het ook is. Hellp syndroom kan bijna niet dat zie je pas na de 20 weken als het al gebeurd, laat je niet gek maken door dingen te lezen he! Dikke knuff en doorbijten hoor! Iedereen met een echo vandaag, succes!