Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    zonnetje welkom, als ik het goed begrijp heb je dus een zoontje van 6 maanden nu?
    schilt een maand met mijn dochtertje :D

was het bewust snel achter elkaar? als ik vragen mag :oops:

xx

2. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo allemaal!

Ik wil me ook aanmelden bij de augustus-mama's! kan nog net, hihi, ben de 31e uitgerekend :D .
    Ik heb al een zoontje van 2 jaar.

3. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Net 2 uur bezig geweest om bochtjes aan de gordijnroedes te maken, zodat er geen picht langsschijnt... Heb ik nu ineens een kier van 5 cm aan de bovenkant! En ik dacht echt dat het kon! Maa toen kwam mijn mama met het lumineuze idee om bij de bochtjes de plooi er uit te halen en dan is het opgelost... Wat een gedoe zeg! Maar wel heerlijk om met het kamertje bezig te zijn... Volgende weer zondag gaan we de meubeltjes halen! Zo'n zin in!

Lieke: Ja, dat had ik ook gelezen, met e hoofd omhoog liggen. Maar dan lig ik helemaal in zo'n rare knik.. Want mijn voeteneind heb ik ook een klein stukje hoger! :( Toch maar even proberen...
    En wat betreft de tepels...ik heb dat ook. Ze worden een beetje langgerekt bij bij, zelfs mijn vriend zag het! Komt vanzelf weer goed hoor! Tenminste dat zegt de Vlos.

Mama van Youri: :) Die borsten van ons!

Hanna: Wat leuk zeg, dat je je eigen kaartje gaat ontwerpen! Laat je hem ons zien als hij klaar is? Ben wel benieuwd! Zou ik inderdaad ook doen ja, een jongens- en een meisjesvariant, je weet nooit! :D

Melisa: Er zijn al een heleboel meiden die het babytje voelen, dus welkom bij de club hoor! Gaaf gevoel hè!

Nita: Fijn hè als je vindt wat je zoekt en het kost een stuk minder! Leuk!

Ginny: Lekker geshopt dus! Ik heb mijn slag geslagen op het internet, een aantal leuke shirts en een leuk jurkje van BUMP, Baby Under Manfacturing Process, dit staat ook op mijn jurkje. Erg leuk al zeg ik het zelf!

Zonnetje: Welkom meid! Grappig dat er nog steeds meiden bij komen!

Ik ga nu echt even relxat op de bank hangen. Ik weet niet of ik morgen weer internet heb op het werk ( wat ik potdorie wel hoop na een week zonder!). Dus tot morgen en anders tot snel!

Liefs, Pluis
    ( al over de 20 weken heen! HOEI!)

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    even een vraagje: hebben jullie al opgegeven voor een zwangerschapscursus? zoja welke en hoe hebben jullie dat gedaan? moet dat via de kraamzorginstantie? en vergoed de verzekering hier nog iets van?

5. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@Liz: Grappig dat jij ook zo snel weer zwanger bent geworden.
    Bij onze zoon heeft t ruim 2 jaar geduurt voor ik zwanger was, dus we hadden nu zo iets van we zien wel...
    Ik krijg wel vaak de opmerking van: Dat is snel! Maar wij zijn juist blij dat t nu zo gemakkelijk ging.
    Nou ben ik ook wel nieuwschierig of t bij jullie een bewuste keuze is geweest. Is wel leuk dat ze straks samen opgroeien.

@miekiepluis: ja leuk om met de babykamer bezig te zijn he... Hangen de gordijnen inmiddels al goed?

Ga hier even de kleine eten geven en dan zelf ook een hapje eten.

6. ppa

ppa Bekend lid

24 nov 2005
    867
    0
    0
    welkom, liesbeth en zonnetje!

miekiepluis, tja het kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat, hahaha

7. tal

tal Actief lid

17 aug 2006
    446
    0
    0
    moeder
    denhelder
    Hallo allemaal ;)

even kijken wat ik onthouden heb :)

@Liesbeth en zonnetje welkom

@petra leuk al die hartjes ;)

@melisa leuk he de kleine voelen ik voel al duidelijk plopjes :D

@stephanie87 nee hier geen zwangerschapscurces ook nooit gedaan eigenlijk ....

verder ben ik alles al weer vergeten sorry ! :(

hier niet echt veel gedaan vandaag me kleine man is niet helemaal lekker :(

fijne avond allemaal ;)

8. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    zonnetje bewust ja en nee,
    we wilden er snel voor gaan:D maar hadden daarna toch iets van we wachten wel wat langer... maar als het deze maand zo is dan is het zo... en het was zo :D haha dus het moest zo zijn he :)
    ik zie er ook naar uit dat ze samen opgroeien :D

9. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ha Stephanie, wij hebben ons opgegeven voor 2 cursussen nl samen bevallen en zwangerschapsyoga. Mijn verzekering (Ohra) vergoedt tot 200 euro. De zwangerschapsyoga zijn 14 lessen waarvan 4 partner lessen dus die doe ik op mijn verzekering en de cursus Samen Bevallen doen we vanaf mei en die probeert mijn vriend via zijn verzekeraar vergoed te krijgen.

De yoga doe ik in principe voor mezelf in de hoop mn ademhaling beetje onder controle te krijgen, samen bevallen doen we vooral voor mijn vriend, dit is namelijk zijn 1e en mijn 4e dus wel heel leuk om samen te doen en belangrijk voor hem ;)

Je kunt jezelf gewoon opgeven bij een cursus in de buurt...www.samenbevallen.nl en voor Yoga in de buurt zou ik even googelen.

liefs Marina

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Marina: Samen bevallen en Yoga zijn beide helaas niks voor mij (ons) ik denk dat je daar een type voor moet zijn en dat ben ik absoluut niet...
    en wil er wel 100% voor kunnen gaan...

maar toch bedankt voor de info :D

11. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

hallo allemaal, het is even geleden dat ik hier op het forum was, gewoon veel te druk gahad hihi.
    alles gaat goed hier... ben nu 18 weken en voel me super, kan niet wachten tot de kleine er is hih
    morgen weer naar de verloskundige, en 30 maart echo.
    ben erg benieuwd want we willen het geslacht weten.

alle nieuwe gefeliciteerd!

doeiii

12. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Nieuwe buikfoto in album :p

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Nita, so he mooie koopjes heb jij gevonden!

@Liz, oh wat heerlijk dat je je avonden en nachten weer terug heb
    Is idd vaak een kwestie van proberen

@Petrabr, ben erg benieuwd naar het resultaat, wel leuke kleuren allemaal

@Lieke1979, hij heeft toch ook gelijk of niet dan ;)
    Tepels zijn echt mega op dit moment en dan heb ik ook nog eens vaak van die harde tepels ook goed voor wat opmerkingen

@Simmer, lekker zwanger dus jammer alleen dat ook jij nog steeds spuugt

@Ginny, geweldig he dat contact!
    En je bent goed aan het shoppen geweest zeg

@Annie22, hier hebben wij de trip trap van stokke
    Idd geen blad, maar is wel een top stoel ze zitten er echt heel goed in

@Zonnetje76 en Liesbeth79, gefeliciteerd en welkom

@Stephanie87, ik ga deze keer niet op cursus
    weet alles nog wel van de vorige keer en om het nou alleen te doen om wat te beppen, nee dat zoek ik niet zo
    Vorige keer kreeg ik niets vergoed

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey meiden :)

Zoals beloofd, ik kom meekletsen! :p

@Nita: Wat een goede koopjes heb je gedaan!

@Liz: Wat goed dat je kleine meid zo goed doorslaapt! Zo kan je zelf ook even lekker bijkomen 's nachts :)

@Petrabr: Wat een leuk idee om die suikerhartjes als fotobehang te doen, echt super :D

@Simmer: Fijn dat alles goed was bij de 20w-echo! Ik begrijp dat je het geslacht van de kleine niet met ons wilt delen? :(

@Ginny: Leuk is dat he als je lekker helemaal los kan gaan met spullen kopen!
    Lekker doen hoor, geniet er maar van :D

@Hanna: Leuk he, zelf kaartjes ontwerpen! Als je een ontwerp af hebt, laat je het dan ook zien hier of is het geheim?

@Kinderstoel: Wij zien tegen de tijd dat het nodig is wel welke stoel we gaan kopen ;) De eerste 6 maanden heb je er toch niks aan en dan staat t alleen maar in de weg...

@Misselijkheid: Wat erg dat sommigen van jullie nog steeds last ervan hebben! Ik hoop echt dat t gauw over is, want zo is t toch iets minder genieten lijkt me...

@Zonnetje en Liesbeth: Welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Kindje voelen: Ik voel onze meid al vanaf 13 weken, toen was het een heel licht gekriebel heel af en toe.
    Vanaf 17 weken voel ik haar echt heel duidelijk en ook al elke dag sindsdien, ben er echt superblij mee :D
    Bij mij ligt de placenta overigens aan de achterkant, dus vandaar dat ik haar al zo vroeg voelde denk ik.

@Zwangerschapscursus: Wij doen Haptonomie met zn tweetjes en i kvind het helemaal geweldig!
    Afgelopen donderdag zijn we voor t eerst geweest en hebben we geleerd om contact te maken met de kleine. Ze reageert er ook echt op, echt superleuk!
    Gelukkig heb ik een uitgebreide zorgverzekering en krijg ik tot 1000 euro vergoed, ik kan dus alle lessen declareren, anders had ik t nooit gedaan; kost namelijk even 60 euro per keer :confused:

@Kamertje: Wat leuk dat veel van jullie al zo actief ermee bezig zijn! :D
    Wij zijn eigenlijk pas begonnen ermee, ik kan niet wachten tot ik aan het inrichten mag beginnen! Het ledikantje en de commode zijn iig besteld en die krijgen we over een paar weken, ik kan echt niet wachten om lekker te gaan tutten op de kamer! :D

@Stephanie: Hey meid ;) Mooie buik!
    Ik ga zometeen weer even een buikfoto maken, heb het idee dat ie flink gegroeid is sinds vorige week!

@All: Wie ik vergeten ben, sorry! Ik heb mn best gedaan ;)

15. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

@Stephanie87: Hier geen zwangerschapscurcus, nooit gedaan ook. Voor mij persoonlijk heeft t geen toegevoegde waarde.
    En een mooie buik heb je hoor... maar hoe zit dat met die piercings?

@Tal: Balen dat je kleine mannetje niet helemaal lekker is, hopen dat ie gauw weer opgeknapt is.

@Liz: Als wij van tevoren geweten hadden dat ik zo snel weer zwanger zou zijn hadden we wel iets langer gewacht.
    Maar uit ervaring weet ik dat een zwangerschap nou eenmaal niet te plannen is.

Hier voel ik m'n buikbaby sinds gisteravond bewegen. t Is nog heel lichtjes, zodat ik eerst nog twijfelde: is t nou wel of niet...
    maar ik voel t elke keer, en t zijn zeker niet mijn darmen.

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen meiden,

Zonnetje en Liesbeth, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom hier.

Miekiepluis,
    Ik ga de kaartjes hier niet vooraf showen, want dan kan je ook de namen zien en die houden we nog even geheim.
    Gisteren druk ermee bezig geweest, maar ik ben nog niet zeker van het resultaat.
    Gelukkig heb ik nog even om wat te veranderen en nog na te denken hoe het dan wle moet.
    Hoe is het trouwens afgelopen met de kijker die je had voor je appartement?

Stephanie, mooie buikfoto hoor!

Vanmiddag om 4 uur mag ik naar de VK.
    En eerlijk gezgd bent ik flink zenuwachtig aan het worden.
    Ik zal blij zijn als we het hartje weer hebben gehoord!

Fijne dag allemaal!

Groetjes, hanna

17. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Nita: hoe gaat het daar meid? Heb je je vriend nog gesproken?

mvy: Balen dat je niet hebt kunnen slagen meid... Hopelijk vind je snel iets wat echt meteen naar je zin is!

ppa: het is helemaal goedgekomen met klussen hier hoor :) doe alles lekker op mn gemakkie en dan komen we er ook wel hihi... De bovenverdieping staat iig in de grondverf nu, van de week nog even verder aan de babykamer:D

marina: Gaaf hee! leuk dat je vriend de kleine nu ook gevoeld heeft, blijft toch elke keer weer speciaal he!

hanna: fijn dat je man toch mee gaat naar de echo :D Nog een paar daagjes meid en dan is het zo ver:) en hoe gaat het nu met de misselijkheid?
    Hopelijk blijft ie nu weg hoor! Veel plezier bij de vk vanmiddag!

verhip: En kunnen slagen voor de babykamer?

sarah: volgens mij is dat lekker wel normaal hoor, de een heeft daar meer
    en vaker last van dan de ander...

annie: Fijn he, nu te weten dat het je kleintje is die je voelt! Lekker van genieten hoor!

nita: Het is idd belachelijk wat je voor sommige dingen betaald...
    Hier de kinderkamer gewoon 2dehands, likje verf en doet het prima hoor.
    Vinden het beide zonde om daar zoveel geld voor neer te tellen. Zeker omdat
    het maar voor een paar jaar is...

noa: hoe gaat het nu met je rug en je stuitje meid?

annie1979: gefeliciteerd meid!

monique: mwoa, met Jayden gaat het redelijk nu, hij hoest nog wel veel, maar niet meer zo erg als van de week. De AB-kuur lijkt gelukkig zijn werk te doen...

miekiepluis: spannend hee, donderdag je 20-weken echo! succes met wachten
    nog die laatste daagjes.

kristel: ik zal mee duimen dat jullie kleintje nu woensdag wel lekker goed
    ligt! Succes woensdag!

liz: Jeetje, wat slaapt ze lekker door hee! Altijd fijn dat nieuwe ritme :)

petrabr: Leuk behang hee! Veel plezier met klussen :)

simmer: fijn dat de 20-weken echo goed was! En geniet van het kamertje in
    elkaar zetten hihi :)

ginny: jeetje, je hebt echt flink geshopt hee!

Zonnetje: welkom hier en gefeliciteerd!

liesbeth: welkom hier en ook gefeliciteerd!

stephanie: mooi buikkie meid!

Zo, hopelijk heb ik iedereen gehad... Voor diegene die ik vergeten ben sorry :oops:

Hier vandaag een rustig dagje, beetje stofzuigen en wat was opruimen, voor de rest doe ik lekker niks... Heb er helemaal geen zin in vandaag...
    Denk dat ik lekker de rest van de dag met Jayden ga spelen hihi :D

Wat betreft de zwangerschap gaat het nu echt helemaal super (op de hoofdpijn na, maar dat mag de pret niet drukken hihi)
    Mijn vermoeidheid is echt helemaal weg lijkt wel en voel me gewoon echt helemaal toppie... Heb energie voor tien lijkt wel hihi
    *ik zeg laat de nesteldrang maar vast komen hihi*

Fijne dag vandaag allemaal :D

(oja, YEAH, 17 weken alweer hihi, het begint wat te worden hier hihi)

18. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Even snel een foto spammen van onze Jayden aan zijn broodje pasta :D
    Vind m zo cool hihi (was een lekkere kliederboel hier gisteren hihi)

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Schijndelsvolk: lekker ventje die Jayden!

@Stephanie87: ik ga een zwangerschapgym doen via de thuiszorg bij mij in de buurt. Is 10 lessen voor de bevalling (waarvan 1x met partners) en nog 5x erna. Vriendinnen hadden er goede ervaringen mee dus de keuze was voor mij snel gemaakt. Heb eigenlijk geen idee of het vergoed wordt, maar ik vond het niet duur (63 euro in totaal).

Nou dames, de zenuwen zijn hier helemaal toegeslagen. Nog iets minder dan 6 uur en dan heb ik de 20weken echo. Duimen jullie voor me?
    Na de echo ga ik als het goed is lekker naar het bos, en daarna uit eten met manliefje samen. Het is nl ook nog onze trouwdag vandaag. Dus hopelijk hebben we 2 dingen te vieren straks!
    Dus ik zal jullie wsl morgen laten weten hoe het gegaan is.

20. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Schijndelsvolk, wat een schatje!

Liefie, ik duim mee hoor. Ik hoop dat alles helemaal goed is, en dat je straks reden hebt voor een feestje. Ook gefeliciteerd met jullie trouwdag.

Ik heb donderdag mn 20w echo, ben ook al een beetje zenuwachtig. Het is allemaal zo spannend.

Hanna, veel plezier bij de vk vanmiddag!

Over een kinderstoel, dat is toch nog helemaal niet nodig? Ik heb er iig geen gekocht.

Ik ga zo richting de zwangerschapsyoga, 2e keer, heb er zin in. Moet naar Heiloo rijden, want in Castricum is het alleen 's avonds van 8u-9u, en dat zie ik echt niet zitten. Ach met mijn tempo ben ik er met een kleine 10 minuutjes. Ik vind het knap van iedereen die het 's avonds nog voor elkaar krijgt om naar een cursus te gaan, ik lig meestal al om 9u in bed (soms nog eerder :oops: )

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina