Net zwanger en sauna???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door derde, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo meiden, na ruim een jaar ben ik eindelijk zwanger van een derde wondertje! Superblij!
    Alleen ik heb al een tijdje een afspraak staan morgen met een vriendin die ik niet zo vaak zie, in de sauna :) ik weet dat sommige dingen niet goed zijn voor je, die ik zal moeten mijden, maar wat mag wel en wat niet? Er is bijv. Een lekker zwembad en een bubbelbad, dat kan vast geen kwaad. Maar mag ik de sauna in, of welke wel en welke niet? Ik ga wel eens vaker naar de sauna, maar wil niet dat het problemen gaat geven voor de kleine natuurlijk. Ik zal het mn vriendin ook moeten vertellen, want hoe leg ik het anders uit? Ze wist wel dat we al een tijdje bezig zijn, dus het zal niet als een hele grote verassing komen, maar het is wel jammer dat ik het nu het nog zo pril is al moet gaan vertellen, had liever wat verder geweest.
    Ik heb ook een heerlijke massage geboekt, een indiase hoofdmassage, neem aan dat dat gewoon door kan gaan?

Hoop op tips, ik wilde de verloskundigepraktijk net bellen, maar die zijn s middags niet bereikbaar, behalve voor spoed, maar dat is dit natuurlijk niet :D

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
  3. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik zou het risico niet nemen. Ivm hitte maar ook met alle bacteriën die je hebt etc.

4. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    De sauna's zelf zijn ook goed op de hoogte vaak van dit soort dingen. Hier bijvoorbeeld een artikel over het naar de sauna gaan in de zwangerschap:

sauna&zwangerschap | De Veluwse Bron

En anders bel je de sauna op waar jij naartoe wil, om het te vragen! Je kunt altijd nog zeggen tegen je vriendin dat je de laatste tijd een beetje flauw wordt van warmte ofzo en dat je liever voor het zwembad en de hoofdmassage gaat (zou ik zeker niet laten schieten hihi). Hoeft ze niet per se iets achter te zoeken denk ik hoor!

Succes met beslissen en als je gaat, veel plezier!:)

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb het toentertijd specifiek aan de VK gevraagd en ook al ging ik regelmatig (nou ja paar keer per jaar) de eerste 12 weken raadde ze het toch echt af. Ik heb het toen maar niet gedaan.

Uiteraard kan zwembad, bubbelbad en de beautybehandelingen wel.

6. Humava

Humava Niet meer actief

Ik ga ook regelmatig naar de sauna en heb ook aan de vk gevraagd of het kwaad kan. Zei raadde mij ook af om de eerste 12 weken te gaan en niet de laatste 6 weken van de zwangerschap. En ik mocht sowieso niet in het bubbelbad maar dat geld voor de hele zwangerschap ivm hoeveelheid ontsmettingsmiddel wat erin zit.

7. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank meiden! Ik denk dat ik er wel heen ga, maar dan echt alleen het zwemgedeelte en de massage neem. Verder heb je er vaak lekkere loungeruimtes, dus boekje mee ;) en gaan we uitgebreid lunchen. Zo kom ik de dag wel door denk. En mn vriendin zal ook maar af en toe tien minuten alleen de sauna ingaan, het is geen uur dat ze daar in zit. Het is even jammer, maar wil geen risico's lopen. Ik ben er al eerder geweest en het is daar niet heet of benauwd ofzo, dus dat scheelt. Ik twijfel alleen over het bubbelbad. Ik lees net op internet dat dat vooral wordt afgeraden aan het einde. In het begin kan het wel schimmelinfecties veroorzaken, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend en is niet schadelijk voor de kleine. Dus dat neem ik dan maar voor lief! Ik heb net gebeld met de sauna, daar vertelde ze dat ik alleen niet in de infraroodsauna en de stoomcabine mag, maar dat vind ik wel een raar antwoord. Het lijkt mij dat juist de temperatuurschommelingen van de normale sauna's slecht is? En dat dat dan juist ook niet mag?

8. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Infraroodstralen gaan diep in je lichaam en kunnen dus schadelijk zijn voor je kindje. Dat heb ik wel eens gelezen op de website van een van de sauna's.

Ik ben 'per ongeluk' in de sauna geweest in de periode dat de innesteling plaatsvond. Eigenlijk stond ik er niet zo bij stil, maar omdat ik met hormoonbehandelingen bezig was, ben ik maar kort in de sauna geweest (max 5 minuten). En de rest van de avond lekker gegeten, genoten van de rust met een boekje...

Op het moment dat je voelt dat het zweet je uitbreekt, wordt je lichaamstemperatuur hoger en dat is niet fijn voor het kindje. Ook een te heet (bubbel)bad is soms te warm voor je kindje, dus let erop dat je lichaam niet teveel opwarmt. Mijn verloskundige raadde het nemen van een heet bad en lang in de sauna tijdens de hele zwangerschap af.

Veel plezier alvast!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Niet doen.

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik vroeg me dit ook af.... Niet dus, jammer! Had wel zin in de ontspanning ....

11. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    sauna is een big no no als je zwanger bent ,, de warmte is niet goed voor de vrucht

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Bubbelbad is niet slim in derde trimester, omdat bmm dan (stukje) open kan staan, en dus grotere kans op infectie. Wat kan leiden tot vroeggeboorte...

Deel Deze Pagina