Hondje kopen... wel of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    nadelen:
    *man houdt niet zo van honden
    *huis onder de hondenharen

voordelen:
    *ik ben gek op honden
    *ik had vroeger zelf een hond (overleden) en had altijd in mijn achterhoofd dat ik nog eens een hond zou nemen
    *gezelligheid

Wel of niet doen?;)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou ook nog verder kijken: hoeveel ben je thuis? Hoeveel tijd heb je om de pup op te voeden? Wil je man wel de komende pak hem beet minstens 10 jaar met een hond 'zitten' terwijl hij er nier van houdt? Heb je al nagedacht over een ras? Etc etc..

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Daar kan ik niet over oordelen ;)
    Het belangrijkste wat je jezelf voor ogen moet houden is of jij een hond kan bieden wat hij/zij nodig heeft:
    - tijd
    - aandacht
    - ruimte (heb je dit binnen/buiten niet dan veel en vaak wandelen)
    - en boven alles natuurlijk liefde en zorg

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Niet! Een hond in huis nemen moet je samen achter staan!

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Misschien niet helemaal vergelijkbaar.. Maar mijn man had nooit echt iets met huisdieren (niet mee opgegroeid), alleen katten vond hij leuk. Zelf ben ik een echte dierenvriend en we hebben ondertussen dan ook een hond, 2 katten, een konijn (waarvoor we nog een vriendje zoeken) en 3 kippen. Mijn man is in de jaren helemaal omgeslagen en vindt het geweldig dat we zo'n gezellige "kinderboerderij" hebben :) Hij is gek op de dieren en zou ze voor geen goud willen missen.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou zeggen; neem een tijd lang een oppas-hond in vakanties van vrienden/kennissen/marktplaats of iets dergelijks. Dat heb ik ook gedaan en ook al vond ik het écht heerlijk; mijn vriend vervloekte het diertje en vond het uitlaten verschrikkelijk. Nu deed ik dat elke keer, maar wanneer het 's avonds regent/miezert, en je hoofdpijn/buikpijn/zere voeten/een kater of weetikhet hebt, moet je er ook uit. En dat zeker 16 jaar lang (als hij niet ouder wordt).

Verder hebben wij nog meer huisdieren en was het sowieso niet de bedoeling om serieus een hond te nemen (wij wonen voor mijn gevoel veel te klein voor een hond), maar het was wel een goede test.

Je kunt ook niet zomaar een dagje weg, want je moet de hond uitlaten... Dat vond ik ook sneu. Ik wil enkel een hond wanneer onze voorwaarden zijn aangepast. Groter huis, vaste baan, kindertjes, meer thuisgebonden kunnen zijn etc.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou het dan niet doen. Als je man niet zo van honden houdt, al zeker niet. Je moet heel je leven erop aanpassen: je kunt niet overal meer naartoe met een hond, de hond moet regelmatig uitgelaten worden zodat je ook geen hele dag ergens meer heen kunt, je vakanties moet je erop aanpassen.

Als die paar haren in huis al op je bezwarenlijstje staan, zou ik er toch nog eens goed over nadenken. Het beperkt je erg in je vrijheid.

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Hier hetzelfde, maar dan met ons tamme dwergpapegaaitje. Mijn man had van tevoren niks met het idee. Maar toen we hem eenmaal hadden is hij vrijwel meteen omgeslagen. Het zijn nu de grootste vrienden!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ligt aan meerdere factoren, voornamelijk de al bovengenoemde tijd en ruimte.. En zin natuurlijk. ;)

10. Babbs

Babbs Niet meer actief

Mee eens!

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    *Wat tijd betreft... ik ben gastouder dus veel thuis;)
    *Oefenen hoeft niet echt wat mij betreft want ik heb al eens een hond gehad en mijn man zijn ouders hebben al jaren een hondje
    *ruimte hebben we genoeg.. groot huis, grote tuin:)

Enige puntje is dan dat mijn man het niet zo geweldig vind. Niet dat hij een hekel heeft aan honden maar hij houdt er gewoon niet zo van.

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zou nog even wachten want het is behoorlijk druk. Wij hebben vorig jaar een pup gekregen. Ik had meer werk aan de hond dan aan mijn 2 jongens!

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou het ook niet doen als je man er niet achter staat,,,

en je bent ook nog eens gastouder. gaat best veel tijd zitten in een hond, en hoe wil je een hond uitlaten als je gastouder bent? dat is ook niet echt handig..

zou er echt goed over nadenken. ook i.v.m met andere kinderen die bij je over de vloer komen. je weet nooit wat voor beestje je in huis haalt .

succes met je beslissing

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helemaal mee eens!

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Als gastouder heb ik op het moment nog maar 1 jongetje van 4 die naar school gaat. Hij is maar een paar uurtjes per dag bij mij. En hij kan altijd mee de hond uitlaten want hij is 4.

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja momenteel nog maar,

dit kunnen er meer worden dus :D

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben ook gastouder en als ik een hond gehad had, had ik niet alle oppaskindjes gehad die ik nu wel heb. Veel ouders maken bezwaar.

18. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    En niet te vergeten de kosten!

Ik zou dus wel een keer een oppas/vakantie hond proberen, ook al weet jij hoe het is, meer voor je man. Kijken hoe hij het vindt.
    Als jij er eens niet bent of ziek bent, moet hij er wel voor zorgen.

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Inderdaad. Met alles respect, ik heb zelf een hond, maar nooit zou ik mijn kindje bij een gastouder met hond brengen.

20. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.884
    471
    83
    + 1

Deel Deze Pagina