Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn kleine mannetje heeft dinsdag de hielprik gehad. Vandaag werden we gebeld met de mededeling dat er een slechte uitslag is van 1 van de dingen waar ze op testen. De uitslag van het schildklierhormoon ( CH ) was niet goed. Ze zijn direct vanmiddag gekomen om nog een hielprik af te nemen. En dan krijgen we binnen een week de uitslag. Ik ben hierdoor heel erg geschrokken, ik ben er eigenlijk gewoon van uit gegaan er niks meer van te horen. Mijn opa heeft ook een schildklierziekte maar vroeger werd daar niet op getest en daar kwamen ze pas later achter. Maar het schijnt dat schildklierziekten erfelijk zijn dus de kans is groot dat mijn lieve kleine mannetje het ook heeft. We waren zo blij dat hij bijna niet huilt, als hij een kwartier op een dag huilt is het al erg veel. Maar blijkbaar ( volgens de mevrouw van het cb ) is dit juist een symptoom van CH. Hebben meerdere mensen hier ervaring met een slechte uitslag van de hielprik? Want je hoort het bijna niet!
Ik heb geen ervaring, maar kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Zou ik ook zijn, zeg! Jeetje... Je verwacht inderdaad gewoon dat je er niets meer van hoort... Hier wilde ik nog wel even op reageren: Ons zoontje huilde in zijn eerste paar weken ook nauwelijks, maar dat veranderde later nog wel, hoor. Het hoeft dus helemaal niks te betekenen... Ik hoop dat het allemaal meevalt. Sterkte!
Jeetje, dat is zeker schrikken! Sorry geen ervaring, wilde je alleen laten weten dat ik met je meeleef. Hopelijk valt het mee....zal duimen voor jullie!
ik heb geen ervaring met deze afwijking. en ook niet met een slechte uitslag. wilde je toch even zeggen dat ik je berichtje gelezen heb. het spijt me voor jullie dat er iets mis is. wat betreft dat huilen dat klopt. de meeste baby's hebbene en aantal weken nodig om op "aarde"te komen.daarna gaan ze vaak wat meer huilen ( week of 5/6) meestal. ik hoop dat jullie goed begeleid worden met de schildklierafwijking en dat je kleintje toch een redelijk gezond leven kan lijden. gaan ze nu nog extra schildklier dingen testen dan met die tweede hielprik?
Mijn vriendin is onlangs vreselijk geschrokken toen ze hoorde dat de hielprik niet goed was. Zij moesten ook een paar dagen wachten op de uitslag. Bij hen bleek er (gelukkig) niks aan de hand te zijn. Blijkbaar gebeurd het nog regelmatig dat er dan toch niks aan de hand blijkt te zijn... Ik duim voor jullie dat het bij jullie ook meevalt!
Helaas geen ervaring mee maar ik wens jullie veel sterkte met het afwachten. En van harte gefeliciteerd met jullie zoontje !!
Ik heb ervaring: wij hadden een dubieuze uitslag op AGS. We kregen op domderdag een brief, maandag werd de hielprik opnieuw gedaan, en kregen toen vrijdag de uitslag van de 2e hielprik. Gelukkig was er niks aan de hand! Ik wil je veel sterkte, want het is natuurlijk heel erg schrikken! Was het bij jou een dubieuze uitslag, of was het wel duidelijk dat er iets aan de hand was?
Wat schrikken zeg! Inderdaad je verwacht er niets van te horen! Hier geen ervaring. Maar als ik de reacties lees hoeft het nog niet echt zo te zijn. Sterkte.
Oohw wat schrikken...! Hopelijk is de volgende uitslag beter. Over het weinige huilen: dat deed mijn zoontje de eerste weken ook bijna niet hoor. Dus dat zegt zeker niet alles.
ik heb ervaring met een slechte uitslag van de hielprik. mijn dochter heeft de stofwisselingsziekte mcadd. dit komt niet veel voor. zelfs mijn ha kende t niet. ik was me ook helemaal kapot geschrokken. ben serieus nog nooit zo verdrietig geweest. de kinderarts zei, als je dan een stofwisselingsziekte moet kiezen van de lijst van de hielprik, dan kan je het beste deze hebben. nu is ze bijna een jaar en heb ik in mezelf en in mn dochter vertrouwen gekregen, dus ben er niet meer zo verdrietig om, maar je schrikt je idd echt een ongeluk. mijn dochter groeit overigens op als ieder ander kind..er moet alleen beter op haar voeding enzo gelet worden. ik zou jullie niet vervelen met t hele mcadd verhaal maar ik wil er altijd even bij zeggen dat mijn meisje een gewoon normaal kind is en niet een ziek kind. vind t namelijk vreselijk als mensen haar dan ook zo willen behandelen. verder heb ik zelf een te langzaam werkende schildklier. nou ja eentje die toendertijd toen ze erachter kwamen helemaal plat lag! medicijnen gekregen en nu is 'ie al jaren stabiel. merk er verder dan ook helemaal niks van. mensen vinden t altijd vreemd als ik t zeg. vaak zijn mensen die dat hebben wat zwaarder. ik dus totaal niet. of is een te langzaam of een te snel werkende schildklier niet iets wat ook daarmee bedoeld kan worden met de hielprik? sorry als dat een rare vraag is, maar dat weet ik echt niet. iig heel veel sterkte! want ik weet hoe erg je kan schrikken van zoiets!
Hopelijk valt het allemaal mee. Een goeie vraag om jezelf te stellen is: heb je het zelf misschien ook? En mocht je het hebben dan heb je er duidelijk geen last van want je wist het niet. Niet elke afwijking leidt gelijk tot problemen. Gelukkig kennen we in de wereld heel veel goeie medicijnen voor dit soort afwijkingen dus mocht dat nodig zijn dan kan er vast nog heel veel. Veel sterkte in ieder geval!