roosvicee laxo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mona23, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hoeveel glazen roosvicee laxo drinken jullie per dag?
    Er staat niet op de fles hoeveel je er mag/moet voor het effect heeft.
    Weet iemand dit/ of heeft iemand ervaring?

Ik kan de laatste tijd niet meer zo goed naar de wc en wil dit dus geen uitproberen.

Alvast bedankt.

2. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Mmh weet ik ook niet, ik weet alleen dat je het niet te lang mag gebruiken omdat je darmen 'lui'kunnen worden..

Zelf heb ik op aanraden van de gyn Duphalac(lactulose) gebruikt..en moet zeggen, t werkt!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mag ik vragen hoeveel ml en hoeveel per dag je lactulose gebruikt?
    Ik heb op aanraden van mijn vk ook lactulose. Ik gebruik nu een week lang 2 tot 3 maal daags 15 ml en merk nog niks ..

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb het vandaag ook gekocht en ben begonnen met 1 glas. Ik moet zeggen; ik merkte het wel meteen...
    Ik probeer het een beetje te verdelen over de dag. Dus 3 glazen op een dag denk ik, en dan 's morgens actimel...

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    @Rianne, nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het alleen gebruik als ik 2 dagen niet geweest ben..Maar ik gebruik dan 2keer 15ml en het werkt als een tierelier bij me :)

Ik heb zelf in de zorg gewerkt en wij gaven de clienten soms wel 30 ml per keer hoor, ik zou het iets ophogen, misschien dat het dan wel lukt?

Succes!

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Oke dank je wel

7. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    VK zei toen tegen mij dat ik de 1e dagen beste met 3 per dag kon beginnen, kijken hoe het aansloeg.

Wist trouwens niet dat je het niet lange duur mag gebruiken omdat je darmen lui worden?
    Gebruik het namelijk dagelijks.

8. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Mag ik vragen waar jullie die lactulose weghebben..
    Ik heb namelijk ook last van een hele moeilijke stoelgang..

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik drink het echt niet dagelijks, veel te smerig ;)

Ik drink het alleen als ik het echt nodig heb, dus als ik al een paar dagen niet naar de wc heb kunnen gaan.
    Dan drink ik een groot glas leeg en dan kan ik de voglende dag weer naar de wc.

Idd niet te vaak gebruiken, ook andere middeltjes niet ivm dat je darmen lui kunnen worden. Het is beter om t altijd even af te wachten of ze niet alsnog uit zichzelf hun werk gaan doen...

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    van roosvicee laxo worden je darmen niet lui!
    En van lactulose ook niet.

de pruimen in de roosvicee maken je ontlasting zachter en de laculose doet dat ook. Je darmen moeten nog steeds het werk doen.

Er zijn middelen die de darm zelf prikkelen zoals bisocadil, die werken direct op de darmen en die moet je dus niet te lang gebruiken.

Als roosvicee laxo echt een geneesmiddel zou zijn stond het niet tussen de andere babyspullen namelijk.
    Gewoon lekker drinken maar bij mij helpt het dus niet.
    Wel helpt meer drinken dan anders, roggebrood eten en meteen naar de wc gaan als ik enige aandrang voel

11. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    ik pak een glas, anders wordt het inderdaad te zacht..

bah vies he!

12. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    De gyn zei tegen mij dat ik het niet te lang mocht gebruiken omdat je darmen er aan gingen wennen?

Ik meng het trouwens altijd met siroop, die Lactulose, is best te doen, drinken en niet bij nadenken :)

Ik heb Duphalac bij de betere drogist gekocht..maar misschien dat Kruidvat of zo het ook heeft hoor

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb de lactulose van kruidvat eigen merk.

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik deed Roosvicee Laxo door de vanillevla, echt hele hoeveelheden. Het hielp wel! Er ging zeker een fles per 2 dagen doorheen.

Ook nam (en neem) ik elke dag activia.

Deel Deze Pagina