Baby 5 maanden wil niets en zeurt hele dag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne01, 20 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Hier veel ellende gehad met de hoeveelheden lactose. Pas met Frisolac en een goede interval van de flesjes (elke keer vlak voordat ze zou gaan hikken) gingen wij van gremlin dochter naar content tot lol broek zonder medicatie verder. Je hebt al wat KMA dingen en wegen geprobeerd zag ik maar misschien heb je er wat aan misschien ook niet maar wij handen dus geen KMA maar lactose intolerantie met drempelwaarde, tot zekere hoogte ging t goed maar na een bepaalde hoeveelheid was t een ramp. BV of KV, KMA dieet voor BV had hier niet uitgemaakt.

Eerste 6 weken vanaf dag 1 was t gillen en krijsen 18-21 uur per dag haalde ze makkelijk. Niemand sliep, BV was hier dus snel voorbij dat trok ik niet erbij met die driftige pitbull zonder een nacht fatoenlijke slaap sinds 21e zwangerschapsweek.

De enige 20 minuten aaneengesloten stilte was tijdens een fles. Verder mocht je blij zijn als je de 8 minuten haalde zonder geschreeuw. Niks was goed en wij dachten bij onszelf "waar zijn we aan begonnen?!?!?". Mama matras heel rechtop en draagdoek in kikvorshouding loste t niet op maar t niveau werd net een tandje minder. Pijn bleef, aanvallen bleef maar warmte van mama en rechtop dichtbij maakte t net wat dragelijker voor dr.

CB, geen kma ligt niet aan de voeding. HA ligt niet aan de voeding, KA ligt niet aan de voeding. Grootouders: haal een andere pot voeding met de minste lactose en kijk of dat beter gaat. Jullie hadden beiden een probleem met lactose als ukkie (zowel man als ik, ene was verstopt de ander gilde t uit).

Frisolac er in en gelijk ander kind, en wij maar op die klok kijken...konden t echt niet geloven, jaaaa vast tijdelijk over 2 weken is t vast weer net zo'n drama. Nope... Die zware krampaanvallen weg, reflux gelijk stuk minder. Toen de interval ook redelijk goed en steeds beter en verrek!!! Ze kan ook "lachen!"

Pas met 4 mnd hadden we alles een beetje op een schema dat ze echt lekker draaide en dingen kon ondernemen. Sindsdien uiteraard wel ups en downs met tandjes en allerhanden ander gedoe (wereld veranderd ineens in hun koppie, ziekte, te drukke dag geweest etc).

Ze is ontzettend bijdehand voor dr leeftijd, slechte prater (helemaal voor een meisje opvallend) al gaat dat nu ineens heel rap, maar ontzettend onderzoekend en aan het uitzoeken hoe dingen werken. Doet ook niets voordat ze zeker weet dat ze t kan, ontzettend boos als t mislukt, houdt niet van drukte kijkt liever de kat uit de boom en blijft op afstand als ze iets niet overzien kan (teveel kindjes op een kluitje, heel druk spel bijv). We zijn er niet heel verbaasd over maar weten uit onze eigen ervaringen ook dat dat karakter met vele voordelen maar zeker ook enorme nadelen komt. Ze noemen dr ook wel oude ziel, ongeacht wie t is van wildvreemden bejaarde dames in de supermarkt tot dr juf op de kdv. De manier waarop ze je aankijkt klopt echt niet met de leeftijd. Ik houd mn hart vast, peuterpuberen is, hoe consequent we ook zijn en duidelijk aangeven hoe of wat, nu al pittig (slaan en gooien omdat een puzzelstukje ff niet past bijv ("gelukkig" alleen papa en mama) maar dr komen nog pittigere tijden aan.

Zorg dat ze stoom af kunnen blazen, dan maak je t jezelf iets eenvoudiger. Hier doet met 2,5 jaar een zandbak schelp gevuld met een klein laagje water en de bellenblaas t helemaal. Rent zich rot, verzint allerlei spelletjes. Met 14 mnd was dat zo'n pratende hamster, was echt dr best buddy en die trok dr spelenderwijs uit dr schelp zodat ze ging brabbelen (was daarvoor hardstikke stil qua gebrabbel ongeacht wat we deden spelen, zingen, dansen, voorlezen etc). even later begon t gekwebbel in dr bed tegen knuffies, nu krijgt Jokie de schuld dat zij niet kan slapen...euhuh...liedjes zingen om 01:00 of 03:00. Prima kind als t uit je systeem komt zo, ik vind t best. (Ik luister alleen, ik verstoor dat absoluut niet).

2. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Na alles gelezen te hebben zou ik ook echt neocate proberen. Hier precies hetzelfde verhaal als kristel. Na weken ellende en korte verbetering met ranitidine, pepti gekregen. Was 2 weken goed, daarna erger als ervoor. Toen nutramigen, 10 dagen goed daarna weer erger dan voorheen en toen ook pas eczeem. Toen neocate en na 3 dagen was hij rustig en vrolijk en dat bleef. Blijft wel een prikkelbaar ventje maar dat wijt ik aan de slechte start...

Op Facebook is een groep waar ze voeding verkopen. Ook neocate. Vaak gratis tegen verzendkosten of voor een 10tje per pot ofzo.

3. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je verhaal! Wat verschrikkelijk! Vind het vooral erg hoe artsen iedereen afwimpelen.:( zoals jij je dochter beschrijft, zie ik de mijne ook wel worden eigenlijk haha.

Nutramigen is toch ook lactosevrij? Ik had dat dus al uitgesloten omdat er geen lactose in zit.

Mijn dochter krijste niet zo lang op een dag als die van jou. Wel zo'n 8 a 10 uur ongeveer. We gaan nu ook eerst met neocate beginnen. Baad het niet, schaad het niet denk ik dan maar.

4. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Wij dachten ook wat verbetering te zien, maar later dachten wij gewoon dat het tussen onze oren zat ofzo. Eczeem plekken/rode plekken had zij ook in het begin, maar we dachten misschien omdat ze zoveel huid op huid zat. Nu heeft ze helemaal geen plekken meer dus dat lijkt toch weer tegenstrijdig. (Zit op gewone voeding weer een tijdje)

We gaan neocate proberen, om het in ieder geval uit te sluiten(of niet). Mocht dit nou inderdaad grote veranderingen geven, houd ik jouw tip in gedachten en pb ik je even over die groep:)

Samengeluk vindt dit leuk.
  5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het is lastig te onderscheiden allemaal he, als de onrust al zo'n tijd aanwezig is...

Hier is, op zich, het onderscheid redelijk goed te maken tussen allergische reactie of refluxpijn, maar nog steeds vind ik het soms heel lastig...
    Vooral omdat ik borstvoeding geef en in principe alles wat ik eet dus potentieel allergeen is.
    Ik begon met alleen koemelkvrij, toen kwamen soja en noten erbij en inmiddels dus helemaal allergeenvrij, om reacties uit te sluiten, maar daar gaat dan weer zo'n tijd overheen voor je meer weet en ondertussen blijf je je afvragen of je wel op de juiste weg zit. (Dit proces is met flesvoeding toch echt wel een stuk makkelijker...)
    Uiteindelijk bleek zijn medicatie ook niet goed ingesteld te zijn, maar dit konden we pas echt zeggen nadat de allergische reacties dus uitgesloten waren.
    (Inmiddels ben ik de bv aan het afbouwen en gaat hij langzaam over op Neocate; het breekt me inmiddels enorm op na alle onrust weer de eerste maanden)

Het grootste verschil bij onze kindjes is in ieder geval dat ze bij allergische reacties heel veel buikkrampen krijgen en hele pijnlijke (stinkende) winden laten, gepaard met ontroostbaar gekrijs.
    En dit duurt dan ook eigenlijk de gehele dag dan. (Huiduitslag kregen onze meiden uiteindelijk ook als directe reactie, maar dat was pas toen ze wat ouder waren.)
    Refluxklachten zijn hier over het algemeen rondom de voedingen. Er zitten dus pauzes tussen.
    Hij slaapt dan ook tussen de voedingen, maar dan wel alleen in de draagdoek (rechtop). (Nu de medicatie wel goed ingesteld is slaapt hij ook prima in zijn bedje weer :))
    Als hij echt een allergische reactie heeft, en dus enorm last van zijn buik, dan is hij in de draagdoek ook niet meer te troosten. Dan valt hij pas in slaap (draagdoek) als we uitgebreid met hem heen en weer lopen/hupsen en hij echt niet meer wakker kan blijven... :(

Ik verwacht zelf dat je dus, als de voeding aanslaat, snel een afname van de algehele onrust zult zien. Het zal, door eventuele reflux, mogelijk nog steeds onrustig blijven, maar als het aanslaat zal je wel echt een verschil zien/merken!

Qua medicatie: Ranitidine heeft een maximale dosering per kg lichaamsgewicht; 0,66 ml (= 10 mg) per kg. Een kindje van bijv. 5 kg zou dus maximaal 3,3 ml (= 55 mg) per dag mogen krijgen, verdeeld over 2x (= dus 2 x 1,65 ml per dag)
    Ons is verteld dat destijds, bij onze oudste dochter, de richtlijnen in ons ziekenhuis wat anders waren en er mocht, indien noodzakelijk, een hogere dosering voorgeschreven worden, tot 1 ml ( = 15 mg) per kg. (Een overdosering dus eigenlijk. Om piekmomenten te voorkomen verdeelden we de dagdosering dan ook over 3 giften i.p.v. 2)
    Onze dochters deden het hier super goed op! (Bij onze tweede dochter eerst ook nog Nexium en Losec geprobeerd, maar dat was drama. Toen mochten we, ondanks gewijzigd protocol, met 4 maanden ook die hoge dosering Ranitidine geven en toen ging het eindelijk goed).
    Bij ons zoontje gaat het precies hetzelfde en het heeft wederom weer flink wat voeten in de aarde gehad door dat stomme protocol, maar ook deze keer kan ik gelukkig zeggen dat het nu eindelijk goed gaat met de juiste dosering.
    (Het schijnt, naar mijn weten, wel uitzonderlijk te zijn dat er zo'n hoge dosering nodig is. De meeste kindjes doen het gelukkig gewoon goed op de standaard dosering of een ander medicijn :))

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #26 Kristel86, 27 aug 2019
    Laatst bewerkt: 27 aug 2019
    P.s. Voor wat betreft klachten die veranderd of minder geworden zijn de laatste tijd:
    De meeste kindjes groeien uiteindelijk over hun (koemelk)allergie heen; de een met 8 maanden, de ander met 3 jaar, maar de meesten komen er uiteindelijk wel overheen. (Onze meiden waren er beiden met +- 2 jaar overheen en inmiddels de grootste kaaskoppen :) )
    Het lichaam gaat er dus beetje bij beetje anders mee om; bij de een wordt het steeds slechter tot je er echt niet meer onderuit kan en bij de ander wordt het, ondanks "verkeerde" voeding, toch langzaam aan beter.
    (Hetzelfde geldt voor reflux; dit gaat, in principe, vanzelf over weer)
    Ik ben er dan ook van overtuigd dat heel veel kindjes die vroeger als huilbaby werden bestempeld - in de tijd van onze ouders bijv. - eigenlijk gewoon hartstikke ziek waren, maar dat men dus niet beter wist. Dat hieruit ook het beeld "dat baby's nu eenmaal huilen, gaat vanzelf weer over" vandaan komt... :(

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    En in de oude tijd was men overtuigd dat huilen goed was voor de longetjes. Enige wat wij merkten and was dat t vooral goed was voor de reflux en krampaanvallen...zucht. huilen meer spanning op de buik, meer zuur, nog meer huilen (lucht happen en slikken) en weer krampaanvallen. Krampaanvallen weer huilen, weer meer reflux en zo bleef t hand in hand.

@TS: @Averlhach heeft een heel blog over reflux. Hier staan super veel tips in. Hikken was hier duidelijk een reflux ding. Wij losten dat op door meer en kleinere flesjes te geven zodat ze vlak voordat ze de hik kreeg een flesje had, dan bleef de reflux hier weg. Knetter veel werk met een compleet boer protocol erbij (lees alles bij elkaar een uur bezig met 1 flesje en dan een stuk of 8 waar een ander al bij 4-5 flessen klaar is). Daarom was de draagdoek hier een uitkomst. Boeren kan ook in een draagdoek prima, dus ik kreeg aanzienlijk meer leven terug.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Voeding minimaal 2 weken stabiel houden, geen wijzigingen in menu doen. Mocht je al met hapjes bezig zijn zou ik dat heel even laten. Tis nu alleen oefenen en hoe leuk t ook is, je hebt nog genoeg uit te sluiten dus t aantal factoren zou ik even laag houden. Die stinkwinden wat gemeld werd, hadden wij ook trouwens. Wij ruiken ook niet naar roosjes maar zij had enorm veel en hele ranzige zure windjes en veeeeeeel. Buikje stond ook echt vol met lucht.

9. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Wij geven hier ook meerdere kleine flesjes. In het begin had zij ook stinkscheten en vreselijke aanvallen die wel 3 uur duurden soms. Maar die kwamen na gebruik van pepti. Toen werd haar ontlasting ook mosgroen. Toen gingen er over op nutranigen lgg en toen waren de stinkscheten weer over. Ze laat nu momenteel weer steeds veel scheetjes die stinken. We gaan vandaag beginnen met de neocate. Ik houd jullie op de hoogte!

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het vandaag @Suzanne01 ?
    Het is mogelijk nog te vroeg om er iets over te zeggen, maar ik hoop, hoe gek het misschien ook klinkt, dat dit het is en jullie meisje dus snel lekkerder in haar vel zal zitten!

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Niet alles gelezen, maar ik zou nog eens extra letten op de reflux symptomen. Het zou echt heel zielig zijn als dat al 5 maanden ‘verwaarloosd’ wordt en ze dus steeds heel veel pijn heeft. Heb je er nooit medicatie voor gehad?

12. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hoi! Nu anderhalve dag(is nog niks natuurlijk) geen enkele verbetering. Het lijkt wel zelfs erger geworden omdat de voeding zo dun is. Ik dikte de andere voeding al in, en deze nu ook maar het valt toch anders. Ik denk zelf toch niet dat dit het is(allergie) maar reflux.

Ik heb net de huisarts gebeld of ze voor het weekend, raniditine willen voorschrijven. Ik ga daar nog niet meteen aan de gang en maak eerst dat potje neocate nog leeg, maar daarna stop ik er denk ik wel weer mee omdat dit het voor ons gevoel niet is.

Weet iemand of ik een video kan plaatsen? Dan kunnen jullie haar onrustige gedrag zien zegmaar. Niet dat jullie een glazen bol hebben ofzo, maar misschien herkent iemand het. Ik twijfel nu iedere keer of er wel of niet iets is en dat is echt verschrikkelijk:(

Vandaag zat ik er ook weer behoorlijk doorheen. Ik ging even naar de action maar het was huilen geblazen dus toen maar weer gauw weggegaan:$ wereldje word zo wel erg klein want ik ga al bijna nergens heen met haar.

13. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Tijdens observatie opname hebben ze reflux klachten gezien maar volgens hun niet ernstig en heeft ze nexium gekregen maar dat werkte niet dus wij dachten dat dat het misschien niet was waarom ze zo huilde. Ze was volgens hun gewoon pittig en onrustig van haarzelf.

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier heb ik al 3x hele goede ervaring met Ranitidine. Ook hier geen ernstige reflux, maar dat kwam wel omdat ik er elke keer heel snel bij was. Oudste kreeg met 5 weken medicijnen en jongste 2 met 3 weken al. Mede hierdoor hebben zs het ook maar heel kort gebruikt en het werkte bij allen direct. Ik heb 3x van de een op de andere dag een ander kind gekregen.
    Dus echt; ik zou daar toch wat meer op proberen te hameren.

15. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht! Ze zouden het recept doormailen maar uiteraard toen ik kwam hadden ze het niet binnen gekregen. Ik kon de huisartsenpost nog bellen want die kunnen zien of het bij de huisarts goedgekeurd was. Ik had vorige week opnieuw een recept voor nexium gekregen van de huisarts, die lag nog klaar. Wel meegenomen maar ik ga eerst ranitidine proberen. Juist omdat ik hoor dat dit snel effect moet hebben en nexium zeker 2 weken nodig heeft om te werken. Als het de reflux is zie ik graag eerder resultaat dan eerst 2 weken af te moeten wachten of dat het nou wel of niet is. Ik ben er nu ook echt wel klaar mee met het wachten en uitzoeken:( 5 maanden zitten we al met een ontevreden baby die zich maar op korte momenten vrolijk voelt.

Mammielove vindt dit leuk.
  16. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik heb de huisartsenpost gebeld, en die hebben straks het recept klaarliggen voor ranitidine. Het potje neocate is nu bijna leeg en nog steeds geen verandering. Ook niet een klein beetje.
    Als het potje leeg is ga ik ermee starten. Raniditine werkt vrij snel begreep ik?

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ach nee, wat sneu dat er totaal geen verandering in zit... :(
    Ik begrijp het ook helemaal dat je er zo doorheen zit; het is ook gewoon ontzettend moeilijk allemaal.
    Fijn dat je nu in ieder geval ook een recept voor Ranitidine hebt! (Let wel even op de dosering i.c.m. het gewicht van je kindje)
    Dit kan inderdaad erg snel aanslaan - binnen enkele uren al - maar hou er rekening mee dat ze hier dan ook al een tijdje mee zit en het dus even kan duren eer het de klachten volledig wegneemt. (Bij langdurige refluxklachten kan de slokdarm aangetast worden - dit merk je o.a. aan drinken weigeren. In eerste instantie willen ze het zuur/de pijn vaak wegdrinken, maar op een gegeven moment wordt drinken ook te pijnlijk... Dit hebben we bij onze tweede dochter meegemaakt, vreselijk om te zien)

Bij ons zoontje was het een wereld van verschil meteen; de eerste 2 weken van zijn leven kon hij totaal niet platliggen (verschonen was al drama en de leefregels hadden ook totaal geen effect) en hebben mijn man en ik dag en nacht wisseldiensten moeten draaien met de draagdoek; alleen daarin kon hij slapen. En wij dus niet...
    (Wij wisten al dat hij reflux had en medicijnen nodig had, maar de huisarts deed moeilijk)
    Met 2 weken kreeg hij dan "eindelijk" Ranitidine en diezelfde nacht heeft hij voor het eerst een paar uurtjes in zijn bedje geslapen.
    Het kan dus echt snel werken!

Ik hoop echt voor jullie dat dit wel en net zo snel zal gaan werken!

P.s. De neocate nu al bijna op? Hebben ze daar ook kleine potten van tegenwoordig? :)
    (Hier deden we altijd ongeveer een week met een pot namelijk; 400 gram)
    Ik weet overigens niet of het wel aangeraden wordt om zo snel alweer van voeding te veranderen... Ik dacht dat 14 dagen aangeraden werd.
    Misschien toch nog even wat langer de tijd geven voor de zekerheid?)

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Kijk even in t blog van @Averlhach misschien staat daar buitenom de medicatie /indikken/type voeding nog dingen tussen die je mee kan pikken. Boertijden/methode, bereiding fles, manier van verschonen. Kleine rotdingetjes die best uit kunnen maken. Maar wat al gezegd is, is t daadwerkelijk de reflux die de ellende veroorzaakt dan is de kans best aanwezig dat de slokdarm nu geïrriteerd is. Gaat wel weer over maar heeft tijd nodig ook met medicatie.

Dat isolementje ken ik wel hoor. Pas met 4 mnd ging mijn leven weer een beetje op gang komen.

Leefde zo prikkelloos mogelijk, stond vol continue op scherp op haar signalen en gedragingen om zoveel mogelijk de rust te houden.

Pas bij de kinderarts vanwege de heupecho kregen wij ons gelijk met de reflux. Haar tip: zware kost. Zwaartekracht er in. Fruithapjes met refluxers mee wachten, liever groente. Brocolli hier was niet aan te slepen. Bruine bonen was helemaal t einde.

Heb geen alzienend oog maar wil best ff kijken of ik wat herken van die van ons. Verschrikkelijke klote tijd, zoek dat puzzelstukje maar. Heb je m eenmaal dan gaat t vrij vlot de beterende kant op, maar dat eerste stukje...pwoeah.

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
  20. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hoi! Lief dat je het vraagt.
    Tjah.. ik weet het niet zo goed eigenlijk. Ik gebruik nu sinds maandag ranitidine. 2 x 2ml per dag. Ze is zo'n 8 kilo. Ze ruikt nog wel erg zuur en tot nu toe niet echt verbetering. Ze kan sinds 2 weken rollen en dat maakt het niet makkelijker, vooral in bed niet. Ze kan niet terug en ligt om de haverklap op haar buik en raakt dan helemaal in paniek en moeilijk rustig te krijgen. Inslapen lukt niet meer zelf. Heel af en toe nog maar en ze lijkt eigenlijk heel de dag wel moe, maar slapen is krijsen op dit moment.(uiteindelijk lukt het wel hoor en slaapt ze zo'n 3 uur overdags totaal. Langere slaapjes zijn er ook niet meer bij. Overdag zeuren doet ze nog steeds maar als mn zoontje dan even met haar speelt is het wel weer even goed, en dan lijkt er toch weer niets met haar zegmaar. We gaan gewoon door met de ranitidine. Het is wel erg lastig om het naar binnen te krijgen. Spuugt het vaak uit. Pipetje en speendop geprobeerd maar ik geef haar geen ongelijk. Erg vies is het wel. Zo rommelen we maar wat aan, het blijft erg lastig en heel vermoeiend. Vooral omdat ze ook nog voor 2 nachtvoedingen komt:$ ik denk toch dat er niets anders op zit dan uitzitten..

Deel Deze Pagina