Buikslapen. Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 26 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Mijn dochter van 7 weken is een verschrikkelijke slaper. Ivm overmatig huilen is ze nog een week opgenomen geweest en daar is ze ingebakerd en heeft nu voeding voor koemelkallergie. Het slapen blijft echter problematisch. Wordt om de 10 min huilend/krijsend wakker en valt dan weer in slaap. Door de voeding die dun is spuugt ze ook veel. Ik heb van het begin al het idee dat haar voeding omhoog komt en het is ook ingedikt geweest wat niet werkt want daarvan krijgt ze harde ontlasting. Nu had ik haar gisteren even op haar buik in de box gelegd, moest de fles klaar maken, en mevrouw viel direct in slaap. Na de fles haar op haar buik in bed gelegd en ze heeft 2,5 uur geslapen! Ik stond doodsangsten uit en heb steeds gekeken. Het was alleen zo heerlijk voor haar en ons dat ze sliep en merkte dat ze haar spuug nu ook beter kwijt kon want de hydrofiele doek was goed nat. Mijn andere dochter heeft nooit op haar buik geslapen ook mede door alle angst verhalen. Rust, regelmaat passen we allemaal toe alleen is er toch iets waardoor ze continu huilend wakker wordt. Ze heeft dagen dat ze van 9 uur in de ochtend tot 7 uur in de avond krijst. Wat zijn jullie ervaringen met buikslapers ?

2. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Geen ervaring met allergien, maar wel met buikslapers.

Onze dochter hebben we na de kraamweek ook een keer op haar buik laten slapen. Ging een wereld voor ons, en haar, open! Eerst alleen overdag in de box, maar na 2 weken ook de nachten. (ze sliep wel in de wieg bij ons op de kamer)

Ze is nu 3,5jaar en slaapt nog steeds altijd op haar buik.

Ik vond het in het begin ook eng, maar heb uiteindelijk gekeken naar wat zij het fijnste vond. Ze kon trouwens wel haar hoofd zelf de andere kant opleggen...

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Hier ook een buikslaper. Het ging tot de 11 weken altijd goed en ineens wilde hij niet meer op zn rug gelegd worden. Paar weken heb ik hem constant bij me gehad, slapen in mn armen of in de draagzak. Ineens kwam het in me op om hem even op zijn buik te leggen. Hij sliep meteen! Wist niet wat me overkwam. Sindsdien leg ik hem altijd op zijn buik. En een aantal weken later wilde hij de nachten ook niet meer op zijn rug liggen. In het begin vond ik het wel wat akelig, maar het gaat nu zo goed :)

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Hier 2 kinderen die buikslapers zijn.
    Mijn dochter accepteerde het 8 weken om op haar zij te slapen maar sliep heel onrustig. Met 8 weken kon ze zichzeelf omdrasien en sliep dan op der buik een stuk rustiger.
    Mijn zoontje hebben we na de kraamweek al op zijn buik gelegd, we hadden t vermoeden dat hij een buikslaper was door de onrust die hij had op zijn rug. Sindsdien slaapt hij op zijn buik (is nu 10 weken).
    Hij slaapt wel in de wieg bij ons op de kamer.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Welke voeding heb je? Hier nmlk past rust op neocate.

Wbt buikslaper. Hier ook 2 buikslapers! Snap je angst naar hier ook al vrij snel op hun buik gelegd, slaap is zoveel waard. Oudste had aerosleep, gaf me veel rust. Nu bij de tweede niet, ligt in de kast maar 't ligt fijner voor hem zonder vind ik en ik maak me nu minder zorgen.

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Voor je eigen gemoedsrust kan je een sensormatje onder het matras leggen.

Hier drie buikslapers en dat sensormatje gaat af als de ademhaling stokt (of als ze helemaal tegen de spijlen aan rollen en te ver naast het matje komen). Ik was er zelf een stuk geruster op om ze op de buik te laten slapen met matje.

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Hier ook 2 buikslapers.

De oudste sliep eerst altijd op de rug maar vanwege een plat achterhoofd heb ik hem steeds op zijn buik neergelegd, toen kon hij al zelfstandig zijn hoofdje optillen en omdraaien. De jongste sliep vrijwel meteen op de buik. eerst alleen in de box, na een tijdje ook in zijn ledikantje.

8. Melief

Melief Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt vanaf week 4 op zijn buik, eindelijk kwam er rust in de tent!
    Sinds hij om kan rollen verkiest hij nog steeds om op zijn buik te slapen!9

9. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Op dit moment gebruikt ze nutramigen. De earosleep heb ik nog, deze gekocht toen mijn andere dochter kon draaien. Waar ik tegenop zie om haar op haar buik te laten slapen is dat ze 4 weken te vroeg is geboren en nu dus ongeveer 3 weken zou zijn met een volgroeide baby. Haar nekje kan ze prima optillen trouwens

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Hoe lang is ze nu over op Nutramigen? Mijn zoontje is met 6 weken oud overgegaan op Nutramigen. Veel klachten (eczeem, spugen) verdwenen direct. De onrust, het gillen, het urenlange huilen, de krampen en het slechte slapen duurden allemaal wat langer om (volledig) voorbij te gaan.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Als je een stretcher kwijt kan in dr kamertje en het eng blijft vinden, kan je altijd nog naast dr gaan slapen. Met haar leeftijd zou ik dr zelf nog niet op dr buik laten slapen, maar dat is persoonlijk, andere mama's hebben daar gewoon goede ervaringen mee.

Met 12-14 weken ging mevrouw hier rollen en toen was t einde zoek, die kwam echt niet meer van dr buik af. Ligt nog steeds bij voorkeur op dr buik te snurken tenzij t super warm is dan ligt ze op dr rug compleet verspreid over dr ledikantje. Terugrollen kon ze nog niet, maar wel probleemloos dr hoofd optillen en draaien al lag ze op dr buik. Wilde ze terug gilde ze iedereen van nijd wakker, dus dat was geen probleem. Had een paar nachten dat ik amper sliep maar na 4 nachten kreeg ze t terugrollen ook onder de knie en begon ik t wat meer te vertrouwen.

Toen ze nog zo klein was sliep ze bij mij in een stabilisatiekussen, geforceerde zijligging zeg maar. Wij wilden haar doelbewust NIET op dr rug hebben, eerste dagen mócht ze ook niet op dr rug vanuit t ziekenhuis. Dat hield op toen ze bewegelijker werd en het te gevaarlijk ging worden met dat stabilisatiekussen.

Ook stabilisatiekussen wordt overigens afgeraden, ik had een kraamverzorgster die ons er extra training in had gegeven na eerst een kruisverhoor af te vuren wat onze motieven daarvoor waren. Toen ze er achter was dat dat niks met cosmetische zaken te maken had, leerde zij ons alles wat zij destijds had geleerd. Gaf nog wel een rel bij t CB maar goed daar was ik al ruimschoots op voorbereid.

12. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Onze oudste sliep vanaf de eerste week op haar buik en doet dit 7 jaar later nog steeds het liefst.
    De jongste wilde niet op haar buik slapen.

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ze zit nu een week op de nieuwe voeding. Ze wordt continue in haar slaap wakker van iets. Soms na even huilen valt ze ook weer in slaap. Maar krampjes van 9 uur in de ochtend tot 7 uur in de avond?

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Nieuwe voeding moet je echt even de tijd geven, een week of 2 voor het écht verschil gaat maken kan zomaar!

Het hoeven niet alleen krampjes te zijn, mijn zoontje was enorm onrustig door de koemelkallergie, kwam enorm moeilijk in slaap. Áls hij sliep werd hij heel makkelijk weer wakker. Drama....
    Na een paar weken Nutramigen echt een totaal ander kind!

Ik zou het nog even de tijd geven. Mocht je over een week nog totaal geen verandering zien, zou je misschien kunnen kijken of je andere voeding moet gaan gebruiken, Neocate bijvoorbeeld.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier ook 3 buikslapers. Vond het in het begin wel spannend, maar anders sliepen ze echt niet.

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    We geven de voeding ook de tijd. In slaap komen kan ze wel maar ze wordt continue ergens wakker van. Het is zo sneu en haar ontlasting is ook nog niet wat het hoort. Net klei. De eerste 4 dagen op de voeding deed ze het fantastisch maar nu valt ze weer lijkt het in het oude. Het verdikking spul hebben wij eraf gehaald op advies van kinderarts dit kan namelijk verstoppen. Met als gevolg dat ze veel meer spuugt.

17. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Hier vanaf een week of 2 op de buik, beide meiden.
    Het was dat, of 's nachts niet slapen...

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je zou eens een osteopaat kunnen raadplegen. Er kan goed ergens spanning in het lijfje zitten. Daarvan kan het slechte slapen/slechte liggen en de reflux ook komen

19. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij onze oudste was het ook buikslapen of niet slapen. Vanaf een week of acht ook ‘s nachts gedaan. Wel bij ons op de kamer. Beste beslissing ooit.

20. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier ook een buikslaper. De tweede eigenlijk, want de oudste was ook een buikslaper.
    De eerste weken vond ik het wel even weer spannend en hield ik hem continu in de gaten (hij lag in de co-sleeper naast mij), maar al snel kon hij zelf z'n hoofd optillen en draaien.

Deel Deze Pagina