Hand, voet en mondziekte ook vlekjes op de billen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nientjje, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik vermoed dat mijn dochtertje hand-, voet- en mondziekte heeft. Ze heeft maandag en dinsdag koorts gehad (max. 38,8) en ze heeft veel vlekjes/blaasjes bovenop haar hand, een paar bovenop haar voet en onderbeen, in haar gezicht en in haar mond, maar vooral veel vlekjes op haar billen. Omdat ik niet terug lees dat ze bij de hvmziekte ook vlekjes op de billen kan hebben twijfel ik.
    Is het iets wat jullie herkennen of bleven de vlekjes echt beperkt tot hand, mond en voet?
    Ze heeft 2 weken geleden een koortsstuip gehad, dus ik ben nu extra alert en overbezorgd.

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Toevallig heeft mijn dochter dit ook. Ze heeft geen koorts. Ze heeft vlekjes op haar kin en hand maar ook knieholtes en ook billen. Ze heeft het niet in de mond. Volgens de dr. was dat op haar billen gewoon uitslag maar het lijkt wel op elkaar.

Ben je al naar de dr. geweest?

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn kinderen hebben het twee maanden geleden allebei gehad!
    En idd ook flink uitslag bij de billen.

En wellicht ook handig om te weten voor de komende weken....op een gegeven moment gaan de handen & voeten vervellen (vooral de vingers en tenen) en 6 weken later gingen bij mijn zoontje zelfs zijn nagels nog vervellen! :$

Na de koorts verder weinig klachten gehad maar het heeft toch nog best een lange nasleep...

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik ben (nog) niet naar de huisarts geweest, omdat ik sterk het vermoeden heb dat het hvmziekte is. Zeker nu ik jullie verhaal lees, de blaasjes/vlekjes kunnen dus op meer plaatsen zitten. Je krijgt er niks voor vd huisarts toch (zalfje ofzo)?
    Dat vervellen klinkt erg naar en zelfs de nagels brrr. Ik had inderdaad al gelezen dat het lang kan duren. Ze heeft nu veel last van de blaasjes in haar mond, een boterham met jam krijgt ze niet weg, prikt teveel, zielig.

Bedankt voor jullie reactie.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft t ook gehad. Voor de blaasjes die in het mondje zitten, kan je wel zalf voor krijgen. Maar voor op t lijfje niet. Hier zaten ze ook tussen de billen, z'n beentjes zaten helemaal onder en rond z'n mondje. Oh ja en z'n voetjes gingen vervellen incl. Nagels.
    binnen een week was het eigenlijk alweer over.

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier ook gehad maar waren hier de waterpokken. Ze had het alleen op de voeten handen en benen. De waterpokken zijn net ingedroogd en de koortjes vallen er vanaf. Haar nichtje en neefje hadden de waterpokken dus lijkt me sterk dat het wat anders is. Hier trouwens niet in de mond.

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Je krijgt er inderdaad niets voor. Een vette crème erop smeren kon.

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Tis geen waterpokken, die heeft ze al gehad en zou ik herkennen.

Ik smeer nu calendulan, verkoelt wat.

9. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Tenminste voor op het huidje bedoelde ik. Niet in haar mondje :)

10. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Zijn het bij jullie ook rode pukkeltjes met soms wit achtige substantie erin? Net als een steenpuist zegmaar?

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Mijn dochter heeft het vorige maand gehad, en had idd ook veel blaasjes op haar billen en benen. Haar vingertoppen zijn vorige week gaan vervellen, en nu haar voetzolen. Steenpuistjes herken ik niet.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ja, het zijn echt een soort blaasjes, lijken op waterpokken, maar toch anders. Komt ook vocht uit. Hoeven ook niet alleen op handen, voeten en in de mond te zitten. Bij mijn zoontje begon het echt op de romp. HA dacht ook waterpokken. Later bleek dat het niet te zijn en toen mijn man het kreeg, was het helemaal duidelijk. ;)

Deel Deze Pagina