Dag dames, Mijn zoon is over een week 8 maand en krijgt volledig bv (naast het vaste voedsel nu natuurlijk ) Nu wil ik graag overdag een lekkere pap in de fles geven of een sapje in de fles, maar hij accepteerd geen fles. Nu heb ik naa een andere fles gekeken, tommie tippee bijv, maar ik kan hier geen papspeen bij vinden. Ik ben vast niet de enige en ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Mijn dochtertje dronk alleen uit de breastflow, maar ik weet niet of ze daar een papspeen van hebben, want ze heeft nooit pap gehad.
In mn omgeving merk ik dat de meeste kindjes die bv krijgen Difrax wel fijn vinden (hier ook allebei de meiden). Voor een papfles gebruikte ik destijds een papspeen van Bibi, die past ook op de Difrax S-flessen (de smalle weliswaar dan).
hier verkopen ze papspenen voor de tomme tippee, Hier Vindt u de Tommee Tippee Closer to Nature spenen 6+ & papspenen set
Ik zou gewoon alle flessen uitproberen totdat je er 1 hebt gevonden die hij niet weigert. Bij een kindje van 8 maanden maakt het soort fles weinig uit, tepel-speen-verwarring zal hij waarschijnlijk niet meer krijgen, dus elke fles die hij accepteert lijkt me goed! Hier drinkt onze meid Difrax, ook al tijdens de BV. Overigens zou ik persoonlijk nu niet meer voor flesjes gaan... Pap kan ook prima uit een bordje en sap uit een (tuit)beker. Anders moet je straks de fles weer gaan afleren...
vriendin van mij werkt in het zh op de kinder/ baby afdeling en zei ook tegen mij dat bij de avent flessen kinderen vaak minder goed kunnen drinken, difrax s flessen raden ze dan meestal als eerstvolgende aan. Ook hier werkte dat perfect (avent, tommy tippy en nuby wilde ze niet) als pap speen kun je dan als beste de medium speen erbij kopen. succes met proberen (want dat blijft het natuurlijk!)
Is het niet een idee om eens te gaan kijken naar een tuitbeker, rietjes beker of een gewone beker? Denk dat als je een kindje met 8 maanden nog uit een fles moet gaan leren drinken, je het net aangeleerd hebt en dan weer 'af moet leren'. Maar om even op je vraag te antwoorden, want hier vroeg je niet om. Denk dat het heel verschillend is per kindje welke fles hij/zij prettig vind. Wij hebben zelf altijd difrax s flessen gebruikt en is altijd goed gegaan. Liefs Hanneke.
Hoi, ik zou je als logopedist toch willen adviseren om idd, zoals een aantal voorgangers al zeiden, de fles achterwege te laten. Ten eerste kan het een hele zoektocht worden, voordat je de goede hebt (hoeft natuurlijk niet...) Onze zoon weigerde overigens ook de fles en met 6 maanden ben ik met pap van een lepel begonnen en dat ging prima. Je geeft aan dat jouw zoon al hapjes eet, dus die vaardigheid bezit hij. Ik geef onze zoon Bambix melkpap peer met granen en dat hapt hij heerlijk weg. Daarbij kan je al rustig aan beginnen met het aanwennen van een gewone beker voor sap of water. Ze vinden het meestal wel interessant. Succes!