Hoeveel waren jullie kwijt aan de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Teuntje, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teuntje

Teuntje Lid

4 feb 2009
    35
    0
    0
    Ik zou wel eens willen weten wat iedereen aan de uitzet van de baby kwijt waren en wat de duurste dingen waren.

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Niet veel. Ik had het meeste van mijn dochter nog.
    Maar ook voor haar had ik een commode en ledikantje via marktplaats gekocht.
    Box nu weer 2e hands gekocht.
    Kinderwagen kregen we van mijn schoonouders.
    Dus echt veel niet kwijt.
    Maar als je alles zelf nieuw koopt...een kinderkamer is meestal rond de 1000 euro, kinderwagen rond de 700 euro...box rond de 150/200 euro.
    Ik vind dat zonde van het geld, omdat ze er maar zo kort mee doen.
    Vandaar dat ik zulke dingen 2e hands gekocht heb.

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Het duurste is toch wel de kinderkamer en wagen
    voor die 2 dingen betaal je al snel zo'n 1000 euro

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Pff.. ik denk dat wij nu in totaal al op 2400 euro zitten en dat er nog wel een paar honderd euro bij gaat komen.. Dus ik denk dat we uiteindelijk rond de 3000 euro uit zullen komen.. Best wel veel eigenlijk, maar ach, het is leuk!

Bij ons is overigens de kinderwagen het duurst.. ongeveer 850 euro voor een complete set. (maxi cosi mura 4)
    Wij hebben geen compleet kamertje gekocht, een kledingkast hebben we namelijk al niet nodig, ze heeft een inloopkast op haar kamertje ;)
    Bedje is van de prenatal, maar commode van de ikea bijv (gewoon een ladekast).
    Als wij een compleet kamertje zouden kopen waren we nog véél meer geld kwijt.

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Pfff... moeilijke vraag.

Voor de kinderkamer in ieder geval 1000 euro en voor de kinderwagen rond de 850 euro, verder hebben we de "kleine" dingen niet echt bijgehouden maar ik denk dat we daar zeker ook nog wel 250 euro voor hebben uitgegeven....

6. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    als je echt alles bedoelt.., dat ga ik niet optellen dan ben ik dood ongelukkig maar wij waren voor de meubeltjes 700e en de wagen 550e en de box 140e kwijt dus dat valt asllemaal wel mee maar t zijn vaak de kleine dingen die zo oplopen beddegoed kleetjes ed.

7. missy32

missy32 Lid

13 feb 2009
    42
    0
    0
    Wij waren dacht ik iets van euro 2200,- kwijt.
    Daarvoor hadden we dan:kast,ledikant,matras,aerosleep,commode,kinderwagen,box,boxkleed en
    een badje met standaard.
    Dat was voor onze eerste.Het meeste wordt nu dus weer gebruikt.
    Alleen moet er nu nog een kast bijkomen,de rest schuift zo door.
    We hadden het meeste bij een babyzaak gekocht,das meestal wel
    prijzig,je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil!

8. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik denk dat wij in totaal al wel een € 2500,-/ €3000,- hebben uitgegeven, ga maar eens 'even' naar de Hema voor 2 kruiken + kruikenzak, lakentjes + moltons voor de wieg en je bent zo weer €50,- kwijt
    Het kamertje was €500,- de kinderwagen dik €900,-. Dan nog aankleding van de babykamer, badje+standaart, hydrofiele luiers, thermometer, aankleedkussen + hoezen, maxicosi, box + boxkleed. Mijn spaarrekening is nu na het betalen van de geboortekaartjes dan ook zo goed als leeg :p maar goed het spaargeld was ook voor de beeb bedoeld :D

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wagen 250, babykamer 900 met gratis box.
    maxicosi krijgen we va opa en oma!
    aan kleine dingetjes nu 200 euro maar komt nog wel 800 euro bij voor matrasje enzo en lakentjes en aankleedkussen hoezen enz. zo'n 2 a 3000 euro moet je rekening meehouden denk ik als je alles zelf moet kopen.

liefs

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij zijn voor de kamer tot nu toe nog niets kwijt, maar we hebben inbouwkasten en een familiewieg. de commode nemen we van iemand over.
    de kinderwagen hebben we 2e hands overgenomen voor 50 euro (voor een goede quinny's!) de maxi cosi en box hebben we van mijn schoonouders gekregen en kleertjes heb ik zelf nauwelijks iets gekocht ook omdat we zoveel krijgen.

dus we geven eigenlijk haast niets uit. moet ook zeggen dat ik de prijzen echt heel erg hoog vind, omdat babyspullen toch emotie aankopen zijn (en dus toch wel worden gekocht) kunnen ze de prijzen hoog houden.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo vergeleken met ons zijn vele een fortuin kwijt. Het is maar net of je het over kan nemen, het nieuw wil, of tweedehands. Als je veel budget hebt kun je natuurlijk duurdere dingen kopen dan als je minder budget hebt.

Wij hebben heel veel tweedehands gekocht. (marktplaats) Mutsy kinderwagen voor 100 euro, bopita box voor 35 euro, commode + ledikant voor 75 euro,mobiel (voor boven box een en boven bed een voor 27,50) boxkleden gekocht bij kruidvat en wibra. Kleertjes bij de hema, wibra enzeeman en heel veel gekregen. Kostte dus ook niet heel veel. We komen dus op een paar honderd euro en we zijn bijna klaar met de hele uitzet. Gaan vandaag nog 2 dekens kopen en een kruik. (aan de ene kant fijn dat het dan klaar is, aan de andere kant ik geniet er echtvan spulletjes te kopen voor ons meisje)

12. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Tot nu toe valt het mee. Kinderwagen van mijn broer geleend, maxi cosi over kunnen nemen, kamertje was een showroommodel voor 700, box nieuw in doos via marktplaats en kleertjes etc. maak ik allemaal zelf. We hebben bijna alles compleet op dit moment voor ongeveer 1300 euro.

13. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij hebben de complete kinderkamer, de kinder/wandelwagen en nog meer spulletjes gewoon via marktplaats gekocht. Ziet er allemaal nog harstikke mooi uit. We mogen een box lenen van een vriendin van ons (een antiek model, echt heel gaaf!), waar haar vader nog klossen voor heeft gemaakt om de bodem verstelbaar te maken. Die box is al meer dan 45 jaar oud.
    Het enige wat we nieuw gekocht hebben, is de maxi-cosi. Hadden we ook van een vriendin kunnen overnemen, maar goed, we wilden ook een keer gek doen.
    De kinderstoel krijgen we als de kleine er is als kraamcadeau van de hele familie. We willen graag zo'n Stokke stoel.
    En ondanks dat het meeste tweede hands is, het is precies wat we zochten. Heb nog geen babykamer gezien die ik mooier vind als die bij ons boven staat.
    We hebben zelfs een hele stapel spuugdoekjes, hydrofielluiers en beddegoed gekregen van een vriendin. En we krijgen zo tussendoor nog wel eens iets in handen gedrukt. Aankleedkussenhoes, en dergelijke. Ik denk dat wij straks voor zo'n 750 euro alles wel bij elkaar hebben.

Moet wel zeggen dat de kamer waar de kleine straks komt te liggen nog wel even grondig aangepakt moet worden... Behang, vloer, verwarming omleggen, nieuw raam, saus, verf... Dat gaat ook nog wel het nodige kosten.
    Maar eerst trouwen en dan zien we wel weer. ;)

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Pff even denken of ik nog weet wat we ongeveer voor Stijn kwijt waren :D
    €50 voor de babykamer
    €250 voor de kinderwagen (gelukkig gekregen)
    €50 voor de box
    €10 voor badstandaard
    €40 voor badset
    €50 euro matras
    pff ik denk nog wel gauw €100 a €200 aan lossen dingen zoals kleertjes, wikkeldoeken, lakentjes, dekentjes, kruiken, kruikzakken en verf voor zijn kamertje..
    Dus ongeveer zo een €650 euro waarvan we €250 gekregen hebben.

Voor deze kleine hebben we ook alweer wat uitgegeven :D
    €200 voor bedje en commode (gekregen van lieve overgrootoma)
    €30 box
    €30 gordijnen babykamer
    €20 verf
    €25 behangrand
    €12 dekentje kinderwagen
    €25 voor een badding, boxtas en 2 onderlakentjes
    en ik denk al wel €50 euro aan kleertjes, boxkleed
    Dus zitten nu ook alweer aan een lekker bedrag en er komt nog wat bij :D moet namelijk nog een nieuw aankleedkussen, verzorgingstas, wat kleertjes een rail voor de gordijnen enz

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    De babykamer konden we zo overnemen van mijn vader en stiefmoeder (ongeveer 10 jaar oud), gewhitewasht en het is weer als nieuw. Kinderwagen kostte 500 nogwat euro, andere dingen..nou ik denk dat we rond de 1000 euro uitkomen als ik alles bij elkaar op tel. Valt mee he :)

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wij kopen alles nieuw en schat dat we zon 2500 - 3000 euro kwijt zijn voor alles ..
    - 870 euro kinderwagen en maxi cosi
    - 899 euro kinderkamer (bed, kast, commode)

de rest zijn we nog aan het inkopen :)

17. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier ongeveer (naar boven afgerond) 500 euro kwijt voor de wieg, commode, badset, kinderwagen en box.. Allemaal nieuw! Verder ongeveer 200 euro voor de lakentjes e.d. en kleertjes.

Op en gegeven moment moet er nog een ledikantje bij komen, maar die kost los ook niks..

Maxi-cosi hebben we gratis (van de grote broer van ons kleintje)

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat we voor de uitzet in totaal dus kamer wagen box aankleding kamer (verf behang en gordijnen) 3250 euro kwijt zijn geweest.
    voor kleding en alle andere spullen zou ik het niet weten ik denk dat we in totaal 4500 tot 5000 euro kwijt zijn .

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    €1000 kinderkamer incl. matras en deken, lakens enzo.
    €900 kinderwagen (gekregen)
    €100 maxicosi (gekregen)
    €100 Box (gekregen)
    €100 babyfoon van philips (gekregen)
    €170 behang
    €80 verf

Uitzet zoals badje, standaard en kleding denk ongeveer 300 euro. Het is dat wij veel hebben gekregen anders loopt het toch behoorlijk op :). Maar natuurlijk hoef je niet alles nieuw te kopen en kan je ook op bijvoorbeeld Marktplaats kijken.

gr vruchtje

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Goh... uhm... Ik denk 2500 tot 3000 euro? De kinderwagen was het duurst. Maar alle kleinere prut als box, kinderstoel, badje, maxicosi etc etc etc kostten ook ruim 1000 euro. En dan de kinderkamer en accessoires... En ik ben nog tig keer terug geweest naar de prenatal voor allerlei andere kleine dingen.

Deel Deze Pagina