Hoi iedereen, Ik heb een lief dreumes/peuter meisje van bijna 21 maanden. Maar nu zit ik met een probleempje... Ze gaat iedere dag in bad (soms een dagje niet) en dan was ik haar heel goed...Ook de prive delen..niet met zeep die maar met water... Maar als ze dan de volgende dag (avond badje) bijvoorbeeld overdag haar luier uit doet...(bij verschonen..) dan stinkt het bij haar prive delen heel erg... Beetje visluchtje..... Hoe kan ik dat tegen gaan..ik veeg al niet meer tussen de lipjes met vochtige doekjes en gebruik dus ook al geen zeep meer om haar daar te wassen.... Maar toch stinkt ze! Ze heeft ook veel wittige afscheiding...is dat normaal??? Ik ken het niet..heb alleen maar broers...(15 jaar verschil dus babytijd goed meegekregen) maar die stonken nooit...(ja een poepluier) Wat te doen...gewoon 2 keer per dag wassen dan maar? of???? Thx!!
ik denk dat ze een infectie heeft. Zo snel hoort het niet te gaan ruiken en ZEKER niet bij zo'n kleintje. Dus even naar de huisarts is mijn idee
mischien zit je met de babydoekjes tussen/in haar vagina? dat veroorzaakt weleens die geur.. blaasontsteking! ik doe als ze gepoept heeft met doektjes en de rest met een washandje met lekker warm water,en altijd van voor naar achter vegen
Klinkt toch als irritatie. Ik zou haar niet vaker wassen daar beneden en hooguit elke dag even wassen met warm water. Dus ook niet in een badje met schuim/wasgel doen. Het komt er dan toch bij zeg maar Als je haar toch wil badderen, dan zou ik haar onder de douche meenemen, dat het wasschuim meteen wegspoelt. Ik zou zeker even contact opnemen met de huisarts, want misschien is het wel geirriteerd en is het met een zalfje op te lossen. Succes!
Lijkt me een infectie; heeft ze toevallig onlangs antibiotica geslikt? Daar kunnen ze een bacterie van krijgen; zou even de dokter bellen, lijkt me niet helemaal normaal.
Bedankt voor jullie reacties. Ik was het al niet meer met zeep, zowiezo maar eens per 3 dagen daar met wat zeep er snel overheen..... En met de luierdoekjes veeg ik idd van voor naar achter. Doe ik bij mezelf ook.... En ik kom niet tussen de lipjes, soms om de poep daar weg te halen als ze een flinke luier heeft.... Ik zal eens de HA na de feestdagen gaan bellen...misschien heeft die wel tips. Een blaasontsteking denk ik niet, want ze plast heel veel...en geeft nooit aan dat ze pijn heeft ofzo...(ze geeft zowiezo niet aan dat ze gepoept heeft ook nog niet) Een schimmeltje, hoe zou je dat kunnen herkennen dan? Het lijkt er allemaal schoon uit te zien daar tussen de lipjes....maar kan dat dan ook binnenin zitten. Nu vanmiddag in de douche geweest nadat ze zichzelf helemala nat had geplast omdat de luier los was gegaan....hihi...(ze had hem denk ik snel los getrokken toen we haar aan het aankleden waren) Deed ik haar vanavond dus een schone luier aan om in bed te gaan en weer stonk het...(Heb je wel eens zelf geen tijd gehad of zin om in de ochtend je te wassen....bv 1 dag niet....daar kan je het mee vergelijken...alsof het vies is.) Maar bedankt voor de antwoorden en tips, ik zal dus idd de HA even bellen....en hoop hier nog anderen te horen die het ook hebben bij hun dreumes/peuter meisje..... Vind het zo vreemd allemaal....
Ik heb het nog niet geroken bij mijn meisje maar ik zou ook niet wachten tot na de feestdagen , zou gewoon morgen even contact opnemen , misschien heeft ze toch meer last ervan dan je denkt ..
Huh..bericht getype en hij staat er niet. Naja..ik was in de war...het is pas de 23e! Morgen kunnen we dus gewoon bellen. Onze praktijk is dicht tot 3 januari, en de vervanger ken ik niet. (wij hebben een vrouwelijke HA) Dus ik ga niet graag naar de vervanger toe.... Ik zal morgen toch maar eens eventjes bellen met de HA en vragen wat het zou kunnen zijn....
Lijkt me goed. Misschien valt het heel erg mee en dan kun je met een gerust hart de feestdagen in. Of er is wel iets aan de hand en dan kun je nog voor de feestdagen beginnen met de oplossing.
Ja precies en een plasje is zo gebracht en nagekeken , ruikt haar urine ook sterker , dat is namelijk bij een blaasontsteking bij kinderen vaker het geval ...
Niet dat ik geroken heb...maar moet wel zeggen ze drinkt heel veel...en daarbij plast ze dus ook veel. (1 uur en de luier spat bijna uit elkaar soms) De laatste tijd is ze ook vaak nat overdag (romper en soms zelfs broek)...en snachts dus ook.... Denk dat de luiers te klein worden....maar ze zit al in de grootste maat.... Moet zeggen ze is altijd al een grote plasser geweest hoor... Wist niet dat er zoveel vocht uit een klein meisje kon komen soms hahaha. Van de zomer had ze dat stinken trouwens niet...toen liep ze veel in haar blote kont rond...Het is idd echt iets van de laatste 3 weken..... Ik laat het wel horen als ik tijd heb hier...morgen is namelijk ook mijn man jarig en we verwachten hele dag visite.... Oh en ik heb nu boven standaard washandjes naast het waskussen liggen...dan kan ik ze na iedere luier ipv doekjes te gebruiken even wassen met warm water....misschien helpt dat wel! bedankt voor de tip, diegene die hem gegeven had (wassen ipv doekjes)
of misschien wat afgekoeld gekookt water en dan met wat watten tussen de lipjes schoonmaken bij iedere verschoning?
Klinkt als een schimmelinfectie.. Zou idd morgen de HA maar even bellen en de billendoekjes even uit de buurt houden en gewoon lauwwarm water gebruiken om te wassen Succes ermee!
Omdat ze duidelijk aangegeven heeft dat ze het niet met zeep wast en dan word er gezegd "je moet ook niet met zeep gaan wassen daarbeneden" En tja dat staat er ook dat ze dat niet doet.
Mijn dochter heeft ook veel afscheiding, maar stinkt ook niet. Althans niet geroken nog. Maar niet met zeep wassen. Ik ga er vaak met een spons gewoon langs (met natusan) Mag dat ook niet? Dat doe ik namelijk ook bij mezelf. (misschien een stomme vraag hoor, maar zulke dingen heb ik dus nog nooit van iemand gehoord dat dat niet mag. Mijn ouders zijn een beetje preuts, die zeiden alleen, overal wassen) Moet je die witte afscheiding eigenlijk weghalen? Of eens in de zoveel tijd ofzoiets? Beetje raar misschien, maar dat weet ik dus echt niet. Meestal maak ik het eens in de paar dagen (3-4) goed schoon daarzo.