Het haar van mn dochter zal eraf moeten; kapsel uitzoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Hoe kies ik nu een kapsel uit voor mn dochtertje, ze heeft prachtig mooi haar, is 1 keer naar de kapper geweest en heeft haar pony tot op dr kin, de rest is ongeveer even lang.

Maar ze houdt staarten, vlechten, klipjes ed niet meer in. Dat moet eruit en dan doet ze opzettelijk dr pony voor dr gezicht.. ;)

Het is nu al een paar weken zo dus ik verwacht niet dat ze binnenkort haar staartjes weer keurig inhoudt. Ze is ook nog te jong om dat te begrijpen (nog geen 1.5)

Oftewel... er moet een stuk af! Zodat het niet meer in dr ogen hangt, maar zo'n saaie rechte pony zie ik dus echt niet zitten (ze heeft ook krulletjes, draaiwortels)

Hoe kies ik een mooi kapsel voor haar, hoe doen jullie dat?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Maar als ze het opzettelijk doet, wie heeft er dan het meeste last van jij of zij ;)
    Tja als ze prachtig haar heeft zou ik zeggen zonde, maar ik ben bij mijn dochter al ruim 2 jaar aan het sparen voor een fatsoenlijke bob, dus misschien ben ik niet de juiste persoon om hierover een mening te geven hihi.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Laat je goed adviseren door de kapper die hebben vaak goede idee. Leg het probleem uit en hun zullen zeggen wat het beste is.
    Kijk anders ff op internet Miss zie je iets wat je leuk vind.

Succes!!

4. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Tja, mijn oudste accepteert dit alles pas n paar maanden. Kostte wat frustratie maar nu mag ik zelfs minivlechtjes maken.
    Misschien alleen n pony kort, of de lok met wat wax/schuim naar de zijkant?
    Ik vind eraf zo drastisch( jeugdtrauma, dus ook misschien niet de juiste responder).

5. Lentes

Lentes Niet meer actief

Waarschijnlijk heb ik er inderdaad het meeste last van + dat mensen nogal raar kijken in de supermarkt als ze dr haren weer zo heeft gedaan, vandaar heb ik na 10x opnieuw een staartje maken heb ik t maar zo gelaten, zag er niet uit, echt een en al haar met een klein meisje daarachter haha.
    Ik ben dr ouder dus ik moet ervoor zorgen dat ze er fatsoenlijk "bijloopt"

Denk inderdaad om het achter wel langer te houden en dan vanaf voren wat aflopend zodat het geleidelijk erbij komt?

6. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

We hebben het haar van onze dochter een paar keer erg kort geknipt. Vond ik haar echt leuk staan. Ze had erg dun haar en nu word het steeds iets dikker. :D

Ze wou eerst ook geen staartjes in met nu met 3 jaar wil ze ze steeds vaker in. Moet wel zeggen dat als ze naar de peuterspeelzaal gaat of dat we naar een winkel gaan, ze ze netjes inhoudt, maar zodra we thuis komen zijn ze uit.

7. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    misschien alleen een schuine lok voor zodat hij grotendeels uit haar gezicht is en je hem eventueel ook nog helemaal uit het gezicht kan houden met klipjes als ze die dan inhoud natuurlijk :)
    ik vind een schuine lok/pony persoonlijk leuker dan zo'n saaie rechte pony :)

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Schuine pony/lok!
    Heb ik bij mijn oudste dochter ook laten knippen een tijdje terug (ook krullen; pijpekrullen), omdat ze ook steeds zo'n gordijn voor haar ogen had hangen ;)

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier loop ik ook de hele dag opnieuw speldjes in te doen bij mijn jongste. Ze blijven tegenwoordig al langer zitten dus ik heb hoop dat ze ze ooit gaat accepteren.

10. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Onze dochter wilde tot een maand geleden ook absoluut niets in haar haren!! Heb ook lang getwijfeld wat ik er mee aan moest, maar ik heb toen bedacht om een scheiding te maken, en dan een soort van schuine pony. En die pony deed ik dan achter haar oor, met wat gel/haarlak erin. Dat blijft er goed zitten, en ziet er verzorgd uit (vind ik).

Maar nu ze wat ouder is, is ze helemaal dol op klipjes. Ze haalt ze er nog steeds wel eens uit, maar dan komt ze meteen naar me toe om ze opnieuw in te laten doen.. :D Staartjes moet ze nog wel even aan wennen.

Ik zou dus nog even wachten met meteen een korte pony te knippen. Misschien krijg je er straks spijt van en het duurt zo lang voordat het weer lang is..

Bijgevoegde bestanden:

• ZP2.jpg
      ZP2.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,1 KB
      Weergaven:
      75
    • ZP1.jpg
      ZP1.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,8 KB
      Weergaven:
      69
  11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier een van 3,5 die ze ook niet inhoudt. Als ik haar van school haal, ziet ze er helemaal verwilderd uit. Toch weiger ik het af te knippen. Ze vindt frutselen met haar haar wel erg leuk en maakt graag haar eigen creaties met knipjes.
    Gelukkig laat ze het op dagjes weg en op visite wel goed zitten.

12. Lentes

Lentes Niet meer actief

Angellove90; prachtig dochtertje!
    Het haar van mijn dochtertje lijkt heel erg op zoals bij jou dochter op de 2e foto (alleen is ze nog wat jonger)

Ik denk dat ik het iets schuin laat knippen en de pieken er wat uit.. nu hopen dat de kapper me begrijpt want van mislukte kapsel kan ik echt huilen (zelf ook wel eens zo thuis voor de spiegel gestaan haha)

13. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ps: misschien zijn ze ook wel even oud, alleen mijn dochtertje loopt nog niet!

14. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Dank je wel.. :D M'n dochter wordt bijna 2 jaar, op deze foto's zie je het niet zo goed, maar ze heeft super veel krullen in haar nek. Daardoor lijkt het ook veel korter.

Ik zou inderdaad ook even navragen bij de kapper of er iemand ervaring heeft met kleine kindjes knippen. Mijn zusje is gelukkig kapster, dus die kon haar gelukkig heel rustig op de commode knippen.

Maar de eerste paar keren heeft ze er echt maar een heel klein beetje af geknipt, maar je zag wel meteen verschil. Omdat het toch nog van die dunne plukjes aan de onderkant waren..

15. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    zonde om het helemaal af te knippen!!!!! ik zou idd ook een schuine pony laten kbippen zodat het niet in het gezicht hangt maar zou het achter wel lang houden

16. knap

knap Niet meer actief

Zelf af en toe er een stukje van af halen. Goedkoper dan de kapper en net zo netjes.( dat doe ik.) Dus aan mijn advies heb je denk ik niks.

Hier dochter achter hebben we in jan moeten knippen. Was een en al pluis. Ook krullend haar hier. Nu heeft ze boven langer haar dan achter. Maar elke keer knip ik er een stukje van af dat het straks mee gaat groeien met de achterkant. Nu achter nu het wat langer woord zijn het van die mooie krullen.

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ehhhh mijn dochter van 5 heeft een korte rechte pony, de rest van haar haar is op schouderlengte (lange bob) en het staat haar superschattig. Ik persoonlijk zou bij zo'n kleine meid echt geen schuine lok/pony doen, dat is geen gezicht..........is leuk als ze een jaar of 8 a 10 zijn;)

Gewoon ff naar de goede kapper gaan voor wat advies:D

18. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Helpt het misschien ook om andere elastiekjes te gebruiken? Ons meisje haalde ook altijd de dikkere elastiekjes en speldjes eruit maar die hele dunne/kleine elastiekjes niet! Ze zijn in het zwart en in verschillende kleurtjes verkrijgbaar!

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zou het niet zo snel afknippen, hadden hier hetzelfde probleem, zette gewoon met zo'n klein elastiekje de pony aan een zijkant vast...

En nu.. Mag ik invlechten, zooi staartjes maken, kuif echt alles, ze vind het helemaal geweldig, hoe gekker hoe beter..

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou ook geen schuine pony doen....
    dat blijft bij haar toch niet schuin denk ik!

en ik zou me ook laten adviseren door de kapper.
    Die hebben er dan toch net wat meer kijk op!

succes!!

Deel Deze Pagina