Heey meiden, Ik ben nu bijna 5 weken zwanger, en voelde eigenlijk nog maar weinig. Heb alleen pijnlijke tepels, en last van vermoeidheid. En heel af en toe heel licht ongi gevoel, maar ook niet altijd. Nu werd ik vannochtend wakker van hele hevige kramp in mijn onderbuik, die duurde ongeveer 5 minuten. daarna voel ik eigenlijk alleen weer licht ongi gevoel... Die kramp heeft me erg ongerust gemaakt.. Ik heb geen bloedverlies... maar die hevige kramp die ik had, daar ben ik wel erg ongerust over... heeft 1 van jullie dit ook gehad? en moet ik me zorgen gaan maken? liefs dana
Nee hoor, zolang je geen (hevig) bloed verliest zou ik me geen zorgen maken. Je lichaam maakt zich (gewoon) klaar voor n kindje.
Krampjes (krampen) horen wel een beetje bij een beginnende zwangerschap. De vk zou w.s. zeggen: als je geen helder rood bloed verliest, is er w.s. niks aan de hand. Bij ongeveer +6 wk kunnen ze het hartje pas zien kloppen dus een echo zou je ook nog geen zekerheid kunnen geven. Succes meid! Ik hoop dat je gauw wat geruster voelt! Elmo
ik heb gelukkig wel een vroege echo, ik krijg m volgende week ( de 16e) dus moet nog 6 daagjes wachten...
heb ik ook gehad, met 7 weken ofzo.... heel heftig, dacht echt 'als dit aanhoudt is het mis!' check mijn banner
Hoi Dana, Heb ik ook! Echt krampen in mijn buik en steekjes. Dus echt niet alleen in d eliezen zoals je overal leest. Ik heb vrijdag mijn echo ben benieuwd of ze een uitsparing kunnen zien. Waarom krijg jij zo vroeg de echo? Liefs nikkie
ik heb diabetes, een schildklieraandoening en vit B12 tekort.. vandaar dat ik in het ziekenhuis loop en een vroege echo krijg.. jullie berichtjes helpen me wel een beetje, dank jullie wel! het is ook allemaal zo spannend! liefs dana
Ik werd vandaag wakker met vreselijke buikpijn, steken in mn rechterzij en rugpijn Heb de vk gebeld en die zei dat zolang er geen bloed uitkomt, er nix aan de hand is en dat een vroege echo ook geen uitsluitsel zou geven Heb nu nog wel last van mn zij en als ik ga zitten voel ik het ook echt van binnen, buikpijn is wel minder geworden. Vind het wel echt vervelend dat ik nog zolang moet wachten tot ik weet of alles wel goed is daarbinnen Loop echt de hele tijd naar de wc om te kijken of er nix raars in mn onderbroek zit. pfff
hey Dana, ik heb ook een schildklieraandoening, en juist dan zijn die 1e 3 maanden zo spannend he? heel veel sterkte, komt allemaal vast goed en veel plezier met het smelten van je hart volgende week tijdens de echo
ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken... ik had ook van week 4 tot 6 dagelijks het gevoel dat ik ongesteld ging worden... weeenachtige pijnlijke en langdurige krampen... ik maakte daar soms wel grapjes over tegen mijn man... dat als ik de test niet had gezien dat ik er echt 100% van overtuigd zou zijn ongesteld te worden.. er gebeurd zoveel in je baarmoeder..... het is vast allemaal goed...over bloedverlies dat rood is zou ik me wel zorgen maken... maar weet je... iedereen die net zwanger is is zo onzeker.. wat voel ik... is het wel goed... vertrouw op je lijf... komt goed. xx jose
dank je wel mymiracle ik hou je wel op de hoogte hihi! en t is zeker spannend! nog 6 daagjes.. word aftellen! en hodje... wat vervelend he die onzekerheid... hoe lang moet jij nog wachten voor de echo? hoop dat je je snel beter zal voelen. EEN DIKKE KNUFFEL VOOR IEDEREEN ! liefs dana
Ik heb in week 12 mn 1ste echo en volgende week mn 1ste afspraak bij de vk. Had me er zo op verheugd, omdat ik d8 dat ik dan al het hartje kreeg te horen. Wat dus niet zo blijkt te zijn. Jij ook veel sterkte en suc6!
Ik weet precies hoe het is... Ik dacht ook bij elk pijntje die ik voelde, of ineens NIET meer voelde dat het mis was. Ik heb al 3x een mk gehad dusja, de angst was heeel groot. Maar ik kan je nu wel uit ervaring zeggen dat als je geen bloedverlies hebt, je je geen zorgen hoeft te maken Ik heb vandaag een echo gehad en alles gaat goed met ons kleintje Hopelijk ben je al wat meer gerustgesteld door de meiden hier (Ik kreeg trouwens zo vroeg al een echo ivm vorige mk's.. En ik heb ook b12tekort)
Ik heb er ook last van gehad en op sommige momenten (als de baby een groeispurt maakt en/of de baarmoeder weer groeit) dan voel ik ook krampjes en pijntjes. Dus heel regelmatig. Vandaag nog naar de vk geweest en alles ging hartstikke goed, dus maak je niet al te druk ; ) Het hoort er allemaal bij.
Ik heb ook al 1,5 week krampen in mijn onderbuik. Net of je ongesteld moet worden, dat soort buikkrampen die je dan voelt. Op internet las ik dat de embryo zich aan het innestelen is in de baarmoeder, en dat daarvan die krampen kunnen komen. Ik maak me er niet druk om en heb ook geen bloedverlies. Ik heb er alleen savonds last van, of als ik veel heb gedaan.
Hoi meiden. Zolang er geen bloed verlies is is er niks aan de hand. De baarmoeder groeit nu heel hard en dat voel je als krampjes/krampen. Verder kunnen je darmen ook heel goed reageren op de groei van de baarmoeder. Ik heb zelf al 2 keer de vk gebeld toen de tijd met krampen. Was dus niks aan de hand waren het me darmen die aan het rommelen waren. Er gebeurd nu zoveel daar binnen. Voor je het weet blijven die krampjes ineens weg en denk je weer wat is er nu weer aan de hand gaat het nog wel goed daar binnen. Dus vertrouw je lichaam. O ja ik heb zelf ook 2 miskramen gehad dus ik snap de spanning zekers.
ik ben zelf ook nog niet zo heel lang zwanger, en heb regelmatig buikpijn. Ik merk dat ik zelfs buikpijn krijg als ik niet op tijd naar de wc ga. Ik wordt ook 's ochtends regelmatig met buikpijn wakker. Als ik dan ga plassen, gaat het vrij snel over. Volgens de vk heeft dat te maken met 2 dingen. 1. dat je blaas en darmen tegen je baarmoeder aan drukken en dat die druk oncomfortabel kan zijn, en 2. dat ik veel last heb van bandenpijn en dat de druk van een volle blaas of trage darmen voor veel pijn kan zorgen. Zolang het niet bloedt is het ok, dan is het 'gewoon' je lichaam dat zich voorbereidt.
zoals de andere meiden al hadden gezegd horen krampen (krampjes erbij). Er veranderd heel veel in je lichaam en je lichaam maakt ruimte voor de baby. Daardoor voel je krampen.