die van mij was 6.7 en heb pillen gekregen. https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwangerschap/bloedarmoede-tijdens-de-zwangerschap/ liefs deng
Normaal is tussen de 7.5-10. Maar als je zwanger bent is het niet gek als het wat lager zit, met die pillen krijg je het heel snel op peil
oke bedankt. en mijn gyn, zei ook dat je niet te veel melk producten moet nemen en laat mij nu net zo gek zijn op vla yohurt mel etc. klopt dit? liefs deng
Als jouw gyn dat zegt dan zal dat voor jou echt wel zo zijn, hij heeft er tenslotte al die jaren voor gestudeerd. Hij kent jouw medische situatie, en weet wat voor jou wel en niet goed is.
Hi... Had vorige zwangerschap ook ijzertekort... en ging niet vlot omhoog ook niet met tabletten, was zelfs nog wat gedaald... Mijn vk zei dat ook over die melk en dat je het vooral niet moet nemen tijdens het eten omdat melk de goede stoffen neutraliseert.... had het ook nog niet eerder gehoord.... Je hebt ook lekkere dingen die goed zijn voor je..... appelstroop bv... oja... en goed drinken hoor, want van die tabletten kun je echt moeilijker naar het toilet!
Nee, die man heeft 12 jaar gestudeerd om een fabeltje op te hangen Meid probeer de mensen die je helpen te vertrouwen. Als deze persoon nou zegt dat je een beetje matig moet doen met melk producten dan doe je dat toch?
Ik zal het ff uitleggen, dat heeft mijn VK namelijk ook aan mij gedaan: om je melkproducten te verteren, verbruikt je lichaam ijzer. Om dus te voorkomen dat alle ijzer die je binnenkrijgt, opgaat aan het verwerken van melkproducten, is het verstandig om niet teveel daarvan te nemen. Mijn VK gaf me het advies gewoon bij ontbijt en lunch een beker melk en verder niets. Dan krijg je wel je calcium binnen, zonder dat je teveel ijzer weer kwijt bent. Normale waarden liggen tussen 7.5 en 10, voor zwangeren moet je tussen 6.8 en 10 zitten, geloof ik. Ligt er wel een beetje aan: ik had een paar jaar geleden een waarde van 7.5 en was honds- en hondsmoe. Na een kuur goed opgeknapt en toen zat m'n waarde op 9.6: toen voelde ik me dus wel goed. Zat nu eerst op 6.9 en hardstikke moe, dus kuur. Knapte op, maar kort daarna weer zo moe: zat op 7.1, dus weer een kuurtje gehad. Nu heb ik gisteren weer ter controle laten prikken, hoor ik volgende week terug van de VK. Bij mij is het dus echt zo dat ik hoog moet zitten om me goed te voelen, maar dat weet ik dus uit eerdere ervaringen. Sommige mensen hebben dat,
ik had 7,5 laatste keer en kreeg meteen lijst mee met voedingsmiddelen om mijn ijzer omhoog te krijgen. maar mijn eerste keer prikken was ijzer ook 9,7 en dan is nu 7,5 natuurlijk wel behoorlijk omlaag gegaan. melk mag ik wel maar niet meer tijdens de maaltijd
Je kan wel iets van melkproducten nemen, maar niet vlak voor of vlak nadat je je ijzerpillen neemt. Beter kan je ze innemen met sinaasappelsap ofzo. Wat normaal is ligt ook waar je je lekker bij voelt. Ik wilde bloeddonor worden en dacht mocht niet omdat mijn hb 6.8 was. Na de bevalling was het 5.2 maar ik ben nooit moe of duizelig, voel me er goed bij verder. Heb tijdens mijn zwangerschap wel ijzerpillen geslikt en daarmee ging het wel een halve punt omhoog.
Idd: waar je je goed bij voelt, is erg persoonsgebonden... Vriendin van mij en een client die ik begeleid heb, hebben beiden bij een waarde van 5.0 een bloedtransfusie gehad, omdat ze niet meer op hun benen konden staan.... Als je je echter wel fit voelt, is er ook weer niet zo gek veel aan de hand. By the way: na je bevalling daalt je ijzer nog verder, zeker als je borstvoeding geeft, dus hou er rekening mee dat je ook dan nog voldoende ijzer binnen krijgt...
appelstroop eten is volgens mij niet meer zo ''gezond'' als vroeger toen werd het in ijzerenketels gekookt en daarom kreeg je ijzer binnen tegenwoordig wordt dit niet meer gedaan.
Op de verpakking van appelstroop staat dat het extra belangrijk is voor o.a. sporters en zwangere vrouwen. Dus je krijgt wel degelijk ijzer binnen hoor.
Geen bv geven vergt vaak meer ijzer. Als je een half jaar bv geeft vergt dat 25% van je ijzervoorraad. Dat is hetzelfde als je elke menstruatie kwijt raakt. En aangezien mama's die bv geven vaak (veel) later ongesteld worden dan mama's die geen bv geven, is bv geven dus voordelig voor je ijzervoorraad. Ontopic: normaal waarde van het hb hangt samen met hoever je zwanger bent. Ik weet de waarden zo niet uit mijn hoofd.
Ik had vanaf 25 weken een hb van 6.0 en nooit klachten gehad. Na de bevalling had ik een hb van 4.1 en viel zowat om toen ik uit mijn bed wilde komen, dus heb toen wel een transfusie gehad.
Mijn Hb was aan het begin van de zwangerschap 12.7 en met 26 weken 12.5 en ik consumeer veel zuivel en ben vegetariër. Nogal persoonsgebonden dus.
Oh nee, in g/dl! Ik zie nu dat jullie in Nederland de Hb waarde anders berekenen. Nevermind my post, let maar niet op mij.
Mijn HB was aan het begin van mijn zwangerschap 8, na de bevalling 3,9 (kreeg toen bloedtransfusie) en daarna 7. Toen was ik nog wel heel erg lang slapjes.