Voorverpakte maaltijdsalades ja of nee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pippa2, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hallo,

Hier even een snelle vraag. Heb al gezocht maar kan het antwoord niet echt vinden. Hoe zit het met de voorverpakte maaltijdsalades kun je die veilig eten? Je kan hem namelijk niet wassen want alles zit er zeg maar al in. Ik heb er zo zin in namelijk. Ik had ze al afgezworen maar hoop dat het niet nodig is. :)

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Volgens mij mag je het wel hoor! tis tog al gewassen...Lijkt mij dat ze geen ongwassen groentes in die salades lucht dicht verpakken gaat rotte!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik riskeer het liever niet omdat er ook voor sla in reastaurants wordt gewaarschuwd, je weet gewoon niet hoe het met de hygiene gesteld is, voorverpakte salades vind ik net zoiets,

4. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hmmm.. lastig dus!

Ik denk wel dat het gewassen wordt. Maar als het dan iets langer in de winkel staat gaat die bacterie dan niet weer groeien? Daar twijfel ik zelf een beetje aan. Ik heb zelf in een restaurant gewerkt en sla zou ik daar ook niet eten. Het wordt wel gewassen maar daarna wordt het gesneden en in een emmer onderwater bewaart. Zo stond het wel twee tot drie dagen daarna afgegoten en gebruikt. De sla is opzich wel schoon maar als zwangere zou ik dat risico ook niet nemen. Dus misschien ook maar niet uit de supermarkt nemen.

Iemand een lekker recept voor een maaltijdsalade zucht...

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Mijn man werk in de fabriek waar ze al de voorverpakte salades en groentes maken/verpakken van de Albert hein...ik heb er zelf ook gewerkt. en kan je zeggen....eet het gerust ...alles wordt daar 2x a 3x gewassen...je kan het beter eten dan de groentes los in de supermarkt als het hygiene betreft ;)

6. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    @nada83 het wordt afgeraden om voorverpakte salades te eten uit de supermarkt, eigenlijk een beetje dezelfde reden als voorverpakte zalm enz.. de salade kan ook bacterien bevatten. Maar als je het een keertje eet, zal het heus niet zo heel veel kwaad kunnen.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    maar de salade staat volgens mij maar heel kort in het schap, zalm ligt er meestal veel langer.
    Ik zou het wel durven eten.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja beetje lastig.
    Ze adviseren ook sla uit zakjes toch nog te wassen, ook al zijn ze al eerder gewassen.
    En in voorverpakte maaltijdsalades zit natuurlijk vanalles dat je niet gaat wassen.

Ik heb t wel een keer gegeten. Toen heb ik wat sla eruit gehaald, dat gewassen en de rest van de ingredienten ertussenuit gepikt zeg maar en bovenop mijn gewassen sla gegooid...

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom het niet zou mogen...
    Maar op het lijstje van de VK (die ik meekreeg laatst waarop staat wat je niet mag hebben) stond ook dat het niet mocht...
    Ik zou echt niet weten waarom....

10. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    nooit aan gedacht dat je het niet mag eten!
    ook nooit van gehoord.
    Zo kan je achter alles wel een verhaal zoeken..
    Ik heb altijd tijdens mijn zwangerschappen opgelet wat ik wel en niet mocht eten,maar dit niet gezien dus wel gegeten.

11. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    In de telegraaf las ik een tijdje geleden dat er tijdens een onderzoek aangetoond was dat er vaak de listeria bacterie in voorverpakte salades aangetroffen word.

Door vervoer en het lange liggen in het supermarktschap krijgt deze bacterie kans.

Ik eet ze dus voorlopig even niet, hoe lekker ik de geitenkaas honing salade van de AH ook vind...

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nou ik heb nergens problemen mee en ik eet ze gewoon genoeg.
    Maar iedereen zijn meut.
    Doe waar je je het prettigst bij voelt. ;)

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik eet ze ook gewoon hoor :D . Vooral de maaltijdsalades van de appie zijn jammie! :thumup:

14. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Ik eet ze ook af en toe,maar ik was het gewoon. Ook al zit de kip/aardappeltjes/pasta er al door. De dressing en evt croutons zitten wel apart en de rest kan prima tegen een beetje water.

15. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik eet het gewoon hoor...ga ervan uit dat AH toch echt wel zijn best doet en ik was thuis mijn sla ook geen 4x.....overal is wel iets mee en dan zou ik niets meer mogen :( ..en ik mis mn file american mijn wijntje en mijn carpacio al zo erg :( .. hihi :D ...maar idd iedereen moet doen waar die zichzelf goed bij voelt... :D

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik eet ze gewoon hoor, net zoals alle groenten, rauw of niet, die ik altijd kant en klaar koop. Zo eet ik ook geraspte worteltjes, altijd gemengde sla uit een zak en dus ook gewoon de maaltijdsalades. Dat is zo'n beetje het enige waar ik niet van hoef te braken ook dus als ik dat niet meer mag kan ik beter in een glazen kistje gaan zitten... Maar ja, iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich goed bij voelt he! En hoe doe je dat met een broodje gezond in een restaurant? Heb er gisteren een gehad bij Delifrance, ik ga er echt niet de sla vanaf plukken... Was het veel te lekker voor!

17. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik mnoet even wat kwijt, het valt me op dat je steeds minder mag als je zwanger bent. ik weet niet waar jullie dat allemaal vandaan halen, of dat mijn verloskundige nou zo ontzettend makkelijk is, maar mij is gezegd alleen geen rauw vlees en rauwe kaas ed. van sla heb ik nog nooit gehoord. het lijkt wel of er steeds meer beperkingen opgelegd worden en je 9 maanden in een kooitje moet zitten ofzo? sorry maar ik kan me dr werkelijk niet duk om maken.

18. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ik doe het echt niet. Eet enkel salade die ik zelf gewassen heb! Je weet toch waarom je het doet?! Stel dat ik toch de toxoplasmose bacterie oploopt... ik zou het mezelf gewoon nooit vergeven...
    Maarja ieder zijn mening hé...

19. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik eet het wel gewoon. Mijn verloskundige heeft ook gewoon gezegd.
    Geen vacuumverpakte vis (behalve verwarmd)
    Geen rauwmelkse zachte kaas
    Geen rauw vlees

Volgens mij was dat het.
    En de reden dat je geen vacuumverpakte vis mag eten is omdat je die een tijd kunt bewaren. Sla in een verpakking kun je niet zolang bewaren.
    Anders mag je ook geen augurken uit een pot enz.

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity

:confused: dus jij was de sla...omdat daar iets in zou zitten...en dan mik je het bij de dingen die je niet gewassen heb en bij de sla in het bakje gezeten heb...wat zonde van al je werk :D kan je het toch beter zo opeten?

het verwerkings process van de ah...en andere verwerkings bedrijven werken net zo...als het verpakt is wordt het savonds en smorgens naar het distrebutie centrum gereden..en ligt het 12 a 18 later in de schappen.
    het is echt heel vers nix toegevoegd en je kan het echt gerust eten ;)

Deel Deze Pagina