Ben die opmerkingen zo zat!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jojogirl88, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    En voordeel van minder borst is dat er nog minder borst te zien is :D

(Ben nogal klein bedeeld, maar vind dat helemaal niet erg...)

2. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Heel herkenbaar allemaal ons eerste zoon heeft 5 maanden bv gehad de eerste 3 maanden de hele dag en daarna sochtends en savonds daar heb ik nooit geen opmerkingen over gekregen (dat was dan acceptabel voor de buitenwereld en achteraf spijt dat ik zo vroeg ben gestopt dacht dat het beter was toen ik weer ging werken) nu ons 2e zoontje is ruim 4 maanden en krijg zelf nu al opmerkingen of ik zo'n lang voeder ben!!! En wanneer ga je stoppen? En o krijgt hij nog geen fruit of groenten hapjes?! Nou zeg ik voel me dat ook wel rot na zo'n opmerking nog ff en je ga je schamen als je bv wil geven, maar inderdaad diepe zucht en het negeren werkt hier het beste! Laat je niet op de kast jagen hoor!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kirrebir: Dat is wel netjes van die mevrouw in die beddenzaak!

Ik voed ook niet meer in het openbaar hoor. Nu drinkt onze zoon normaal gesproken nog maar twee keer per dag; heel vroeg in de ochtend en voor het slapen gaan. Dat zijn ook geen momenten dat ik op een openbare plek ben.
    En daar ben ik ook wel blij om, want ik denk dat ik me toch ongemakkelijk zou voelen om nu in het openbaar te voeden. (Wat niet wegneemt dat ik het wel zou doen als het zo uit zou komen en mijn zoontje er echt behoefte aan zou hebben.)

De opmerkingen herken ik wel. Zelfs positieve opmerkingen vind ik vaak negatief klinken, dus waarschijnlijk ben ik wat overgevoelig. Maar ik krijg echt jeuk als er weer iemand roept "Wat knap dat je het zo lang volhoudt." Ik snap niet wat het met volhouden te maken heeft! De eerste weken zijn (soms) moeilijk, maar hoe langer je bezig bent hoe minder het "volhouden" is. Maar goed, dat is meer onbekendheid met bv door degene die dat soort dingen zegt.

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Oh, praat me er niet van!!!!
    Heb al eerder bij andere topics iets erover gemeld. Ik krijg vanuit veschillend ehoeken opmerkingen:
    1. Kennisen en buren "Uh, nu nog steeds? Nou, dat zou ik echt niet doen, hoor zo'n groot kind" en "nou ik heb het 3 weken gedaan en ded alleen maar pijn, dus da tkan gewoon niet goed zijn" (nee, duh het doet soms ook zeer, heb ook kloven en 2x een borstonsteking gehad)
    2. Collega's: Oh, ja jij kan nie tmee je geeft natuurlijk nog die Borstvoeding" (ja mag ik ik daar 's avonds lekker van genieten en ik kom daarna wel)
    3. Het consultatiebureau zelfs...
    Ik heb gemerkt dat het de eerste 3 maanden wordt geaccepteerd, dan naar 6 maanden toe al iets minder en daaroverheen is het eigenolijk voor velen not done!

Wat heerlijk dat je dit topic hebt geopend, ik vreet me soms echt op.

Ik heb nooit wat aangemerkt op moeders die voor de fles hebbeng ekozen, ook helemaal prima! Dat mag ieder voor zich weten. Ik heb ook nooit geoordeeld over fleskindjes en bvkindjes. Ik maak nu echt een tweedeling, maar dat bedoel ik niet zo uiteraard.
    Waarschijnlijk als ik geen flesweigeraar had gehad, dan had mijn zoon miss ook wel kv uit de fles gedronken na 6 maanden. Inmiddels dirnk meneer nog 2 keer bij mij en de rest uit een beker. Ik ben er supertrots op om straks op zijn verjaardag tegen iedereen te kunnen zeggen, "ja, hij drinkt NOG STEEDS bij mij!"

Geniet allen nog de BVmomenten!

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik krijg ook steeds meer de opmerking ''geef je nu nog de borst?''
    En ze is pas 9 maanden maar sommige vinden het nu al te lang...

Ik moet haar maar meer ander eten geven en sap enzo...

En ik wil nog langer doorgaan! Maar durf dat soms gewoon niet te zeggen!!!

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hij is pas 11 maanden! Natuurlijk krijgt hij nog borstvoeding. Als je flesvoeding of koemelk zou geven kreeg hij nu toch ook melk. Nou dan.
    Ik heb zelf maar gevoed tot 1 jaar en 3 weken, toen was het helaas echt gedaan met de pret. Mijn moeder had toen hij een maand of elf was nog gezegd dat het er toch wel anders uitzag, zo'n groot kind aan de borst.
    Ze vond het maar raar geloof ik. Tsja, ik heb ook maar een paar weken borst gehad.. Daarna fles en sinaasappelsap.

Onze jongen is trouwens ook continue verkouden, en sinds hij geen borstvoeding meer krijgt lijkt het inderdaad langer te duren.
    Bah.

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijn dochtertje word in juli 3 en ben inmiddels de scheven bekken al voorbij maar ook zo veel commentaar gehad! en ik geef nogsteeds borstvoeding o.a. omdat we er beide van genieten.. niet alleen voor de gezondheid al is het wel meegenomen natuurlijk!

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    En het was nog een meneer ook!
    Of misschien juist omdat het een meneer was... Vrouwen zijn toch vaak veel "veroordelender" over elkaar...

Eens!

9. bloempje1976

23 mei 2011
    13
    0
    0
    NULL
    belgië
    zo herkenbaar. Mijn zoon heeft drie jaar borstvoeding gehad. inderdaad jullie lezen het goed , drie jaar . Mijn dochter 1 jaar en mijn derde kindje is momenteel 3 maanden en krijgt ook borstvoeding. Ik heb ook enorm veel opmerkingen gehad van iedereen ( zelfs mijn echtgenoot) maar het kon mij allemaal niets schelen. Doe datgene waar jij je goed bij voelt en laat de mensen maar zeuren. Borstvoeding geven is nog altijd een persoonlijke keuze waar niemand iets mee te maken heeft.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik voed dan, helaas, niet meer maar wat ik altijd erg irritant vond was als ik op mijn werk moest kolven er 9 van de 10 keer wel iemand was die zei, Pfff, wat knap dat je dat allemaal volhoudt. Echt knap van je!

dan dacht ik altijd, dat zeg je toch ook niet tegen een kv mama?!? Waarom zou het een opgave zijn om je kind eten te geven!

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sukke meis, denk niet dat men dat verkeerd bedoelt hoor.
    Ik vond het fulltime kolven toen ook erg zwaar.
    Mensen bedoelen het als compliment voor je moet je maar denken:)

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nee, dat zal ook vast niet en de eerste keren dacht ik dat ook maar ze bleven aan de gang. Ik vind ook wel een verschil zitten in ft kolven of alleen een paar keer werkdagen.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou, ik dacht dat de opmerkingen mij bespaard zouden blijven aangezien het tot vorige week nog allemaal prima ging ;)
    Maar afgelopen weekend had ik mn eerste opmerking te pakken en mn haren stonden meteen rechtop hoor!

Schoonmoeder: "Hoe lang ga je nog door dan?"
    Ik: "Dat zien we wel, t liefst minimaal een jaar, maar liever langer als Philine t ook wil"
    Schoonmoeder: *trekt scheef gezicht* "Nou nou, da's wel lang hoor! Dat is toch helemaal niet nodig?!"
    Ik: "Jawel hoor"
    <Toen ging schoonzus zich er nog even mee bemoeien>
    Schoonzus: "Maar als ze straks normale melk kan drinken (Philine heeft KMA, oa) kan dat toch gewoon?"
    Ik: "Ehm, ze heeft koemelkallergie he ;)"
    Schoonzus: "Ja, maar dan kan ze toch andere melk krijgen?!"
    Ik: "Ehm.. Waarom zou ik?! Ik heb zelf melk... De beste die er is!"

Nja, toen kreeg ik alleen maar scheve gezichten ;)
    En nog vragen over of ze al fruit, groente, koekjes etc kreeg... ;)

Pfft, ik werd wel even boos hoor!!
    Ik heb er normaal echt geen moeite mee als mensen aan me vragen hoe lang ik nog door ga, als t uit interesse gevraagd wordt! ;)
    Maar op deze manier maak ik me gewoon pissig hoor..
    Gelukkig weet mn eigen moeder hoe t zit (is t er volgens mij niet echt mee eens, maar dat kan me niks schelen, ze respecteert het) en ik hoop dat ik t schoonmoeder nu ook duidelijk heb kunnen maken ;) (volgens mij baalt ze er gewoon van dat ze geen flesjes kan geven ;) )

Deel Deze Pagina