ben ik de enige die dat raar vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je rukt mijn reactie compleet uit zn verband, maargoed..
    Het gaat mij gewoon in dit geval om de boodschap die een kind zou kunnen opvangen door het maar gewoon toe te laten dat een vreemde je kind optilt zonder dat papa/mama ervan weet.
    Tuurlijk, je staat erbij en je kijkt ernaar dus veel verkeerds zal er niet gebeuren, maar in mijn opzicht gaat het puur om de boodschap die je meegeeft als je er niks mee doet en idd maar gewoon blijft kijken.
    Ik zou het, als mijn kinderen er niet op zouden reageren, ook wel toestaan, maar zal dan wel mijn kind daarna vertellen dat ze het een volgende keer maar eerst moet vragen of het mag of niet of diegene naar papa/mama sturen om het te vragen alvorens het uitgevoerd wordt.
    Ik ben nog altijd hun moeder en degene die de beslissingen voor ze neemt, omdat ze zelf nog te jong zijn om gevaar in te schatten.
    (wat niet wil zeggen dat ik hier direct gevaar in zie, maar het gaat mij, nogmaals, om de grote boodschap die je je kind hierdoor meegeeft)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmm, veel mensen hier hebben het over goede bedoelingen enzo. Maar ik heb het idee dat de mensen die echt goede bedoelingen hebben, al lang niet meer durven door alle dingen die in de media komen en het wantrouwen dat toch vaak heerst. (Ik zou het in ieder geval niet doen. Net zoals veel leraren uit voorzorg niet meer alleen met een leerling zijn enzovoorts.) Dus als iemand dan toch zomaar een onbekend kind optilt, dan is die persoon in mijn ogen ofwel ongelooflijk naïef, of heeft misschien toch geen goede bedoelingen. Ik zou er dus toch een naar gevoel van krijgen en mijn zoon leren dat hij een volgende keer moet zeggen dat hij het niet wil.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik vind het lief bedoeld en zou er zelf geen problemen mee hebben :)

4. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik zou t ook echt niet fijn vinden als er zomaar n vreemde vent aan mn dochter zat. Als het nou op een of andere manier noodzaak is. Maar hij tilt haar zomaar op. Ik zou t idd niet te veel laten merken aan je dochter.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar t gaat hier om de beheerder van de draaimolen. Die zal wel vaker kinderen helpen. Is toch een beetje onderdeel van z'n beroep lijkt me.

Daarbij: is het zeker dat ze zomaar opgetild werd? TS stond niet in de draaimolen.

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat vind ik onnodig speculeren. Zo maak je inderdaad iemand met goede bedoelingen onnodig iemand met slechte bedoelingen of anders wel iemand met de naiviteit van een schoolmeisje.
    Je reflecteerd op zo'n moment je eigen angsten en beweringen op je kind en wat schiet je nu daar mee op?

Natuurlijk ben je als moeder zijnde wat achterdochtiger en heb je ogen in je achterhoofd, maar jeetje dames. Een beetje vertrouwen in de goedheid van de medemens mag ook wel hoor. :) Word er eigenlijk een beetje verdrietig van als ik lees hoe het daar mee gestelt staat kennelijk.

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet zo leuk vinden.. Die man weet toch niet waarom at kindje daar zit.. Misschien omdat ze dat wil?
    Als die man goede bedoelingen heeft kan hij beter de meder aanspreken oid..
    Dus ik denk er niet gelijk allerlei dingen bij.. Maat ik vind het toch not doen!

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik vind dat echt niet kunnen hoor. Mijn meisje is 2,5, maar ik wil niet dat ze alleen op een paard op de draaimolen zit, want ze zit gewoon niet zo stabiel op zo'n ding en ik weet niet hoe erg dat paard op en neer gaat als het de eerste keer is dat ik die draaimolen zie.

Vind het heel raar dat hij dat deed. Je kunt dit soort dingen niet doen zonder overleg met de ouder.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.246
    16.626
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind je reactie overdreven.Je staat er met je neus bovenop dus waar ben je nu bang voor??
    Als ik in de speeltuin ben en een kind zou mij vragen om hem/haar ergens op te zetten dan doe ik dat ook in alle onschuld.Mijn man zou dit overigens ook doen zonder bijbedoelingen.Mijn kinderen krijgen ook weleens een aai over de bol van een onbekende maar daar word ik ook niet hysterisch over.Wees blij dat er ook nog mensen zijn die enthousiast en impulsief handelen zonder alles op een weegschaaltje te leggen.

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Nee ik snap het probleem ook niet zo. Lijkt me toch inderdaad wel bij zijn beroep horen om leuk te doen met de kinderen en ze te vermaken. Ik zou er geen probleem mee hebben.

11. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn ouders hebben ook een draaimolen en wanneer ik de kaartjes ophaalde verplaatste ik ook wel eens een kind. Om bovenstaande reden, of omdat de ouders erom vroegen, omdat ik bang was dat een kindje ergens bijna af viel of dreigde af te stappen... Dat hoort gewoon bij het werk. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik daar iemand mee pikeerde. Ik schrik best wel van de reacties eigenlijk.

Of maakt het bij mij niet uit omdat ik een vrouw ben? Moet mijn broer of vader zich volgens TS wel verontschuldigen omdat ze behulpzaam hebben proberen te zijn? Wie weet heeft je dochter wel "paard!" geroepen toen je net buiten haar gezichtsveld was.

Natuurlijk, de man hoefde het niet per se te doen, maar hij zal het met de beste intenties hebben gedaan en ik denk niet dat je jezelf er druk om hoeft te maken.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit is hoe ik er over denk

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.246
    16.626
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn kinderen hebben trouwens ook vaak op die draaimolen gezeten en Vlgns mij zijn ze toen ook weleens op een ander paard gezet.Ik heb daar nooit iets van gevonden.Ik vond het alleen maar leuk voor ze.Minder leuk vond ik het prijskaartje voor de draaimolen.

14. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik ben het hier helemaal mee eens, je zet niet voor niks je kind niet op het paard. ik zou verhaal gaan halen.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tjonge jonge wat een gezeik over zoiets kleins!
    Ja het is heeeeeeeeel erg, wanneer deze man dit had gedaan met kwade intenties. Maar dat hadtie niet. Dus... Get over it!!
    wees blij dat ze interesse in je kind tonen. Als hij het naar had bedoelt, had jij je kind echt niet op deze.manier benaderd.

Als je er niet van gedient bent, dan zeg je er wat van. Klaaaaaaar.
    Zo makkelijk ( maar zeer vermoeiend ) om altijd het slechtstein mensen te zien.

16. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Inderdaad

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb niet alles gelezen, maar mijn kindje is motorisch niet zo vaardig en zou direct van dat paard afvallen! Dus ik zou er aardig boos om zjn geworden.

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Huh? Ik vind die reacties over goede danwel kwade bedoelingen best wel misplaatst eigenlijk. Dat is toch helemaal niet het punt van TS?

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik vind het echt overdreven... Jeetje zeg.
    Had je ook zo gereageerd als het een vrouw geweest was?

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wat overdreven zeg.. pff..

Deel Deze Pagina