ben ik de enige die dat raar vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Alles wordt een beetje verkeerd opgevat.. Ok heb nergens gezegd dat ik hem zag als een pedofiel ofzo maar dat ik het vreemd vind dat ze lekker in de koets zit en niet omkijkt naar het paard en ze gewoon zomaar erop gezet wordt zonder te vragen en zonder dat hij weet of ze dat wel kan..
    Maar goed er wordt meteen gedacht dat ik van het ergste uit ging en hij weet ik veel wat zou doen maar ik vond het wel apart..

2. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    @kleintje88, ik vind je niet overbezorgd,of wat dan ook ik zou het zelfde denken als jou, niemand zou mijn kind zomaar ongevraagd aanraken en verplaatsen, mijn man zou er ook zo over denken.
    en tegenwoordig moet je niemand meer vertrouwen, of moeten er nog meer dingen gebeuren om de ogen te openen?!

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dit stukje vind ik echt van de zotte. Niemand meer vertrouwen???
    Sorry hoor, maar noem me dan maar van de struisvogelpolitiek, maar ik weiger echt om in iedereen een slechterik te zien. Ik ga nog uit van het positieve van de mens. Natuurlijk geef ik mijn kind niet zo maar aan een vreemde mee en leer ik mijn kinderen (zodra ze daar de leeftijd voor hebben) dat ze niet zo maar met iemand mee moeten gaan en als iemand iets van ze wil of ze iets willen geven ze eerst naar mij toe moeten komen. Juist door niemand meer te vertrouwen leer je je kinderen dat ook te doen, krijg je een verknipte wereld van, vooral omdat het niet nodig is. De meeste mensen bedoelen het nog steeds goed en er is nog geen kind dood gegaan aan een vreemde die aardig doet tegen ze. Onze kinderen leven in deze maatschappij, dus laat ze daar dan ook onderdeel van zijn. Ik hoor hier velen roepen "het is MIJN kind, dus daar moeten ze vanaf blijven". Maar het is toch ook fijn dat je kind leert dat mensen nog liefdevol met elkaar om gaan. Een aai over de bol, helpen in de speeltuin, een gesprekje aanknopen of overtillen op een draaimolen. Zolang er geen echt gevaar in schuilt snap ik niet dat mensen meteen "verhaal" willen gaan halen bij iemand. Straks leven onze kinderen in een maatschappij die totaal geen vertrouwen meer heeft in een ander, die anderen niet helpt, egoistisch is en alleen voor zijn eigen hachje leeft. Nee, dat is niet wat ik mijn kind wil leren en ik hoop ook dat we ze kunnen behoeden voor zo'n toekomst.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Daarbij weten we ook helemaal niet hoe het gegaan is in het verhaal van TS. Die man kan het kindje ook gevraagd hebben hoe ze het vond op de draaimolen en of ze niet liever op het paard wou zitten. Als het kindje dan Ja antwoord was er helemaal geen probleem volgens de meesten en zit iedereen van een mug een olifant te maken.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    #125 beauty2012, 20 mei 2013
    Laatst bewerkt: 20 mei 2013
    Dit vraag ik me ook vaak af als ik zo op ZP zit te lezen. Vaak wordt er gezegd "je moet je niet aanstellen" of "je kan ook overal een probleem van maken".
    Er hoeft maar één keer iemand met z'n vieze tengels iets bij je kind te doen waardoor het voor zijn/haar leven lang getekend is! Beter iets te bezorgd dan alles maar toelaten.

Dan denk ik bijv. aan dat verhaal van die moeder die een mannelijke kinderleider alleen aantrof met haar dochtertje op het kinderdagverblijf. Hij was haar aan het verschonen.
    De moeder wilde dit liever niet hebben als er verder niemand in de buurt was, en dan wordt er gelijk gezegd dat ze zich aanstelt en dat niet iedere man die daar werkt een pedo is. Nee natuurlijk is niet iedere man die daar werkt een pedo!
    Maar als je zo vaak in het nieuws hoort over pedofielen dan mag je toch best een beetje voorzichtig zijn?! Is toch niet gek dat je dan liever hebt dat er meer toezicht is? Niet om die mannen te veroordelen maar gewoon voor de zekerheid.
    Het gaat om een kind die voor zijn/haar leven lang het zal moeten meedragen wanneer het wel een keer gebeurd!

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Gutgut, nou dat zou je bij dus niet hoeven doen hoor... je bent me moeder niet kom op zeg :);)

Als jij je kind bij glijbanen etc. laat ronddabberen en je kind geeft aan ergens op te willen en een ouder helpt even een handje dan is daar echt niks mis mee. Als je kind een gebruiksaanwijzing heeft dan moet je er inderdaad achteraan lopen want een vreemde kan toch niet weten dat jouw kind die gebruiksaanwijzing heeft?

7. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Persoonlijk zouden mijn nekharen ook rechtovereind gaan staan, gewoon omdat ik het zelf ongepast vind dat een vreemde met zijn/haar handen aan mn kind zit. Ik zou ook niet zomaar aan het kind van een ander gaan zitten. Daarbij had mijn vent me echt niet tegen kunnen houden om er wat van te zeggen.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zucht. Oké... Voor de honderduizendentigste keer (en nu hopenlijk eindelijk eens de de laatste keer) Het gaat hier om kinderen die niet aangeven dat ze ergens hulp bij nodig hebben.

En nee, ik ben je moeder niet. Ik ben wel de moeder van ons kind. En het is mijn taak (samen met mijn man en mensen aan wie dat vragen) om voor ons kind te zorgen. En als een ander zich met ons kind bemoeit terwijl daar niet om gevraagd wordt en het ook niet nodig is (gevaarlijke situatie o.i.d.) heb ik daar nog altijd wat over te zeggen. De ouder(s) (c.q. opvoeders) van een kind hebben het laatste woord. Het is niet een democratie waarin elke willekeurige voorbijganger net zoveel over een kind te zeggen heeft als de ouders.

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou ook wel een beetje vreemd kijken als iemand mijn dochter zomaar op dat paard zou zetten. Niet omdat een vreemde haar (terwijl ik er bij sta) optilt, maar wel als hij dat doet terwijl ze nergens om vraagt.

Bedenk me nu dat ik ook weleens een kindje ergens op til of een handje help in de (indoor) speeltuin als ik er toevallig naast sta en het lukt niet. In zo'n situatie vind ik het vreemder om een kind te laten tobben, vallen of huilen...

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ben het met je eens!
    Mocht een kind aangeven ergens graag op te willen of om een andere reden hulp nodig hebben, dan lijkt het me vrij logisch dat je even helpt.
    Ik neem aan dat iedereen begrijpt dat er verschil zit tussen 'een kind vraagt erom/laat merken dat hij/zij iets wil' of 'kind vraagt nergens om maar wordt zomaar ergens op gezet';) Voor mij is dat nogal een verschil.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dus omdat een kind hoogtevrees heeft of jij je er niet fijn bij voelt als iemand aan je kind zit moet je als een soort van bodyguard met je kind mee lopen? allemachtig zeg.. Het is JOU kind en JIJ bepaald wat er met jou kind gebeurd. Als een kind los loopt in de speeltuin betekend dat niet dat iedereen er met zijn tengels aan mag zitten omdat zij vinden dat dat mag. Ieder zijn mening..
    Jij vind het normaal dat je een kind zomaar mag aanraken CQ helpen.. sommige mensen vinden dat niet, laat mensen in hun waarde. En als dat betekend dat je niet aan ieder kind mag zitten, dan moet je je daar bij neerleggen. Het zou eerlijk gezegd niet eens in mij opkomen om zomaar aan andermans kind te zitten..:(

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

maar ik neem aan dat dit kindje niet bloot op de draaimolen zat. Daarnaast waren de ouders er gewoon bij.
    Dit verhaal wordt helemaal uit zijn verband gerukt.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat wordt de OP enorm uit zn verband gerukt zeg... ;)

Dat mensen de bewoording "aanraken" gebruiken, wil niet meteen zeggen dat het om aanraken in de negatieve zin gaat; bij een kindje optillen raak je het kind toch immers ook gewoon aan??

Wat betreft wantrouwen in mensen... Tja, ik vertrouw mensen inderdaad niet (direct). Ik heb zelf meegemaakt hoe het is om "ongewenst aangeraakt" te worden (laat ik het daar maar even op houden) omdat mensen zogenaamd te vertrouwen zijn; dat is wel het laatste wat ik wil dat mijn kinderen meemaken!
    Ik wil mijn kinderen dus inderdaad bijbrengen op dit moment dat vreemden niet te vertrouwen zijn.
    Op dit moment zijn zij zelf nog veel te jong om in te schatten of iemand te vertrouwen is of niet; dat komt wel als ze wat ouder zijn.
    Men mag hierover oordelen wat men wil, maar ik blijf bij mijn punt dat ik mijn kinderen liever aanleer om vreemden te wantrouwen dan te vertrouwen; dat laatste leren ze vanzelf wel als ze de capaciteit hebben om dit soort dingen in te schatten.
    Laat ze maar lekker eerst de kat uit de boom kijken, niks mis mee in mijn ogen.

Wat betreft zomaar kindjes optillen... In mijn beroep werk ik heel veel met jonge kindjes, maar nooit zal ik zomaar een kind optillen oid. Ik vraag dit altijd eerst aan de ouders! Ik doe bijvoorbeeld ook heel veel newbornshoots (ik ben fotografe) en hierbij is het "normaal" dat de fotograaf het kindje poseert ed, maar toch vraag ik altijd toestemming aan de ouders, want het is niet aan mij om dit te beslissen.
    Ik vind dat een kind geen openbaar bezit is en daarbij zijn niet alle kinderen al mondig (genoeg) om zelf aan te geven of ze het willen of niet.

14. knap

knap Niet meer actief

Heb niet de rest van dit topic gevolgd.

Maar sommige zeggen niemand mag zo maar aan mijn kind zitten.

Denk je ook het zelfde er over als jou kind ( ontsnapt en zonder pardon wil oversteken en nog geen inzicht heeft in het verkeer en een vreemde trekt het kind terug de stoep op) moet die vreemde dat dan ook maar niet doen??

Of zeg je pff blij dat die vreemde mijn kind gered heeft??? Zo maar een situatie die kan gebeuren???

Of jij zit lekker op het bankje en houd je kind van een afstandje in de gaten. Gaat op de glijbaan en een vreemde houd jou kind tegen omdat jij net van af een afstand niet kan zien dat zijn jas vast zit bijvoorbeeld en die vreemde helpt jou kind een handje door zijn of haar jas los te maken.

Of je kijkt net de andere kant op een andere ouder is toevallig met zijn of haar kind wel beide glijbaan en ziet dat jou kind gaat vallen en houd het zo tegen. ( jij ziet het toevallig net niet)

Situatie.s die voor kunnen komen. ??

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik vind dat behoorlijk appels met peren vergelijken ;)
    In een noodsituatie is het m.i. wat anders dan dat je ongevraagd een kind aan de hand meeneemt (naar bijv. de glijbaan) of optilt omdat je denkt dat het kind dat wel leuk zal vinden...

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Weet je wat ik zo grappig vind, de mensen die vinden dat het aanstellerij cq onzin vinden, halen er dingen bij die niet eens van toepassing zijn in dit verhaal. 'Wat als dit' 'wat als dat'...Pfff kom op, ts geeft toch duidelijk aan dat haar dochter het prima naar haar zin heeft en niet naar dat paard taait? Hetzelfde bij het verhaal van tupp, er blijft maar gezegd worden dat haar zoontje dan maar niet bij een glijbaan moet gaan staan terwijl tupp al zeker in 4 of 5 berichten aangeeft dat hij dat NIET doet.
    Bijvoorbeeld Knap130774, natuurlijk help je zo'n kind, dat is toch volkomen logisch ;) Maar dat is hier toch totaal niet aan de orde? Waar hebben we het toch over.

17. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    + 1 kristel86

18. knap

knap Niet meer actief

Nee hoor zit geen groot verschil in voor mij!!!

Vaak genoeg vreemde kinderen geholpen op de glijbaan als ik er toevallig naast stond.of een kindje tegen gehouden omdat het dreigende over te steken. Meestal zoek ik wel oogcontact met een moeder vader en meestal vinden de meeste dat wel goed.
    Zeker in een kinderrijke omgeving.

19. knap

knap Niet meer actief

Over het zelfde.

Je kunt ook echt overal het negatieve in zien toch?? Een vriendelijk iemand tilt een kind van een ander op het paardje.

Achter af denkt moeder vind het eigenlijk helemaal niet fijn. Dat kan en dat mag. Maar het verhaal gewoon niet zwaarder maken dan het is.En ja ik kom met voorbeelden. Zelfde geld had het kind al op een paardje gezeten en een vreemde houd het kind tegen omdat het dreigde te vallen en je als ouder niet zo maar op een draai molen kan stappen< Ik niet zonder mijn benen te breken.( ben niet zo atletisch haha)

Maar aan de andere kant als mijn kind op een draaimolen zat!! Stond ik er vaak gewoon zelf al naast. Omdat ik die dingen zelf al eng vind. :) idd qua vallen.

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja maar waarom doet iemand dat.. Er staat toch duidelijk in de openingspost dat het kindje plezier had in de koets, waarom moet ze dan op een paard gezet worden.. Er wordt toch niet om gevraagd..
    Ik vind dat ook wel een beetje raar..

Deel Deze Pagina