Ben er niet bij geweest!! Maar misschien vroeg ze wel aan die man mag ik op het paardje??? Kan me gewoon weg niet voorstellen dat een vreemde zomaar zo iet zou doen/?? En ben echt geen makkelijke ben net een pitbull als het om mijn kinderen gaat. Misschien had ik ook anders geageerd als ik er bij was geweest ligt aan de situatie.
Daar mag jij je mening over hebben; net als iedereen, alleen ik denk er anders over Je zegt overigens zelf al dat je oogcontact zoekt en dat ouders het dan meestal wel goed vinden; ik ga ervanuit dat ze deze toestemming geven dmv goedkeurend knikken oid. Eigenlijk vraag je dus net zo goed toestemming alleen niet in de letterlijke zin van het woord "vragen" De vergelijking met allerlei "gevaarlijke wat-als-situaties" zijn m.i. totaal niet van toepassing; dan gaat het niet meer om "ik doe dit omdat ik denk dat het kind het leuk vindt", maar dan gaat het om "ik doe dit omdat er anders ongelukken gebeuren". Dan ben je als volwassene degene die moet waken voor het welzijn van het kind. In het geval "ik doe dit omdat ik denk dat het kind dit leuk vindt" ben je niet oprecht bezig naar mijn mening; je kan namelijk niet als "vreemde" oordelen over wat een kind wel of niet leuk vindt als je het kind totaal niet kent.
Dit dus. Mijn 2,5 jaar oude peuter durft ook de glijbaan niet af. Je doet er niemand een plezier mee om haar naar boven te helpen. Ik zou er dan ook echt niet blij mee zijn als iemand haar op een glijbaan zou "helpen" zonder met mij te overleggen. Zelfde als paard op draaimolen.
Nou als de situatie zo is en een kind dreigt te vallen ga ik toch niet eerst oog contact zoeken. Kortom ligt gewoon aan de situatie.
Ik zie er helemaal niet het negatieve van in, dat ik heb in andere posts ook al aangegeven. Tuurlijk help je een kindje ergens op of af, oversteken, troost je hem even als hij/zij valt. Ik zou het ook fijn vinden als iemand zich over mijn kind zou ontfermen in zulke gevallen Maar dat is hier niet aan de orde daarom vind ik het een tikkeltje vreemd dat iemand dat zomaar doet
Groot gelijk Veel plezier Ik moet nog wat voor mn werk afmaken helaas... (een beetje ZWP tussendoor voor de afleiding kan geen kwaad ) Maar daarna plof ik ook lekker op de bank!
Jeetje Mina zeg Komen jullie maar nooit hier wonen, mijn meiden worden om de haverklap opgetild, aangesproken, over de bol geaaid en 'gevoederd' Ook staan ze altijd met een camera klaar, al ben ik daar niet zo happig op, dus dan zeg ik meestal 'sorry liever niet'. Op het begin moest ik er ook wel aan wennen, maar ze doen het met de beste bedoelingen en ben er uiteindelijk toch gewoon bij. Mijn meiden weten nooit met een vreemde mee te gaan en als ze iets krijgen moeten ze dat eerst aan mij laten zien. Het zou heel onbeleefd en zelfs beledigend zijn om hun goede intentie te negeren of zelfs te veroordelen. Wat een klein zielig wereldje leef je in als een man in jouw bijzijn je dochtertje niet even op een paard kan zetten zonder dat mensen daar van in de stress schieten Ik vind het eerlijk waar om je voor te schamen.
Nou, als ik de reacties hier lees, betwijfel ik dit hoor... Sterker nog: als je het vreemd vindt dat een vreemde iets met je kind doet waar het kind niet om heeft gevraagd, denk je kennelijk meteen dat hij kwade bedoelingen heeft Of leer je je kind dat niemand te vertrouwen is? Hoe moeilijk is het om even oogcontact te maken met de ouder en checken of het goed is wat je met het kind wilt gaan doen? Dat doe ik ook bij vreemde kinderen. Al krijg ik een goedkeurend knikje, dan weet ik tenminste dat het goed zit. Je wilt toch ook dat caissières in een winkel eerst aan jou vragen of het goed is voordat ze je peuter een snoepje geven? Ongevraagd snoep geven kan immers echt niet! Maar ongevraagd op een paard/glijbaan/schommel zetten is geen probleem?! Nee, dan overdrijf je zwaar Echt, je weet niet of die kinderen motorisch al hetgeen kunnen waar je ze mee wilt "helpen".
Ik vind het "om je voor te schamen" dat mensen elkaar zo moeten veroordelen met hun meningen... Iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben, maar hou het lekker bij jezelf i.p.v. dingen erbij halen als in wat voor een zielig wereldje iemand wel niet zal leven omdat hij/zij anders denkt dan jij
Nou ik vind het echt heel sneu en nogal doordacht om zo scheef te denken over een moeder die je kind op de glijbaan helpt. Wanneer ik een jongetje om de glijbaan zie hupsen zal hij het vast niet zo enorm eng vinden want anders stond hij daar niet enthouasiast te hupsen. Ik zou wel vragen of hij er op wilt, mensen die achteraan de rij sluiten zet ik er zonder vragen op. Maar goed, ik zal ze voortaan eerst wel een vragenlijstje afnemen of ik het van hun papa of mama wel mag wagen om met mijn tengels aan haar of hem te zitten en of ze het motorisch wel aankunnen. Of anders help ik enkel mijn EIGEN kinderen en mag de rest van de speeltuin lekker barsten, zo gaat het toch al altijd hier in NL tegenwoordig.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat de kans heel groot is dat mijn peuter van dat paard zou afvallen? Natuurlijk schiet ik dan in de stress. En ja, natuurlijk begrijp ik dat het goedbedoeld is en denk ik verder niks raars van die persoon. Dat snoepje dat de caissière aan je kind geeft zonder te vragen is ook goedbedoeld, maar is het daarmee ook goed?
Ons wereld wordt alleen maar eenzamer op deze manier. Ik was vandaag in een speelparadijs en zat naast de ballenbak met zo'n gat waar kindjes doorheen klimmen om in de ballenbak te komen. Een meisje stond binnen en zocht met haar ogen haar moeder want ze kon er niet zelf uitklimmen. Ik durfde gewoon dit meisje niet te helpen.. Het is toch te erg voor woorden dat je gewoon bang bent om een laaiende ouder over je heen te krijgen in zo'n situatie. Ik vroeg aan haar: ' wil je er uit?" en ze zei 'ja'. Maar om haar eruit te krijgen moest om haar even tegen de billen aanduwen, of uittrekken onder haar oksels. Met deze topic in mijn achterhoofd heb ik dat kind maar laten zitten en rondgekeken of ik haar moeder zag. Echt een eenzame wereld waar onze kinderen in gaan opgroeien. Onbewust worden ze aangeleerd om iedereen te wantrouwen, en elk contact als ongewenst te zien. Dat zorgt m.i. niet voor gezonde voorzichtigheid in het leven, maar voor angst, en voor individualisme. En in dit specifiek geval: als het een man was die zomaar op de draaimolen klom en kinderen verplaatste, JA, dan was dat zeker vreemd geweest. Maar deze jongen werkt op die molen, en blijkbaar maakt hij ook contact met kindjes die in karretjes zitten. En ik deed dat ook toen ik 15 jaar geleden meegeholpen heb op kermis. Nooit in mijn hoofd opgekomen om te denken dat dat 'raar' zou zijn, of dat ik een kwade ouder op me af zou krijgen.
Ok ik ben gewoon anders gewend. Het kwam op mij daardoor heel kleinzielig over, maar dat is misschien niet zo bedoeld. Vind het gewoon echt shockerend als mensen negatieve gedachten hebben bij een doodnormale, onschuldige actie en een (zolang het tegendeel niet bewezen is ) onschuldig persoon. Umm85, misschien samen maar een lijstje opstellen.
Ach, het hangt van de situatie af. Als een kind ergens af of uit wilt en de ouders zijn niet in de buurt, laat ik het kind niet zitten. Maar als een kind ergens op of in wilt, wil ik eerst weten of dat goed is. En ik ga zeker niet op eigen houtje een kind ergens op zetten als ie er niet om heeft gevraagd