Baby 6 maanden schilfertjes op hoofdhuid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kellebel1987, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Vorige week zag ik dat Z een plek met schilfertjes op haar hoofdhuid had. Ik zocht er eerst niks achter, maar nu zag ik ook al op een andere plek op haar hoofdhuid schilfertjes! Ik had even gegoogled en zag toen dat ze het na 4 maanden geen berg meer noemen maar dat het dan een eczeem genoemd wordt?! Ze lijkt er verder geen last ofzo van te hebben, is gewoon vrolijk e.d. Met haren wassen heb ik er extra goed op gelet dat de shampoo goed uitgespoeld wordt dus het lijkt me niet dat het shampoo is... Is het verstandig om even langs de dokter te gaan voordat het uitloopt op meer plekjes? Of heeft iemand hier DE huis-tuin-en-keuken tip? :D

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ideale oplossing is shampoo en zeep gebruiken van Zarqa en wat helemaal goed helpt is de haarlotion van Zarqa.

Sinds ons kindje dat gebruikt, heeft hij geen schilfertjes, stukjes droge huid etc etc.

Velen die Zarqa gebruikt hebben, willen niet anders meer.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nooit wat aan gedaan en trok vanzelf weg na verloop van tijd. Jongste heeft het nu ook. Mooi gezicht is het niet, maar ze heeft er geen last van dus ga niet lopen rommelen met evt geschikte shampoo of lotion ;)

4. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kregen het advies niet te wassen met een shampoo omdat het de huid uitdroogt, gewoon met water. Baby's hebben weinig nodig hoor. Jeukt het je kleine ook? Dat doet het soms bij mijn dochtertje wel, dan wat vet houden met babyolie.

Edit: of ze moet natuurlijk een enorme weelderige bos haar hebben, maar in je onderschrift staat 6 maanden, dus ik trek daaruit (heel brutaal) de conclusies dat het ws mee zal vallen :)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Na de zoveel weken heet het idd geen berg meer maar scoborischexceem oid. Mn peuter van 2,5 heeft nog berg, en mn dreumes van 1 ook. Ik heb het bij beiden weleens weggehaald maar 't komt gewoon weer terug. Niets aan doen, 't stoort mij niet en ze hebben er zelf ook geen last van ( Beiden ook een enorme hekel aan haren wassen, doen we dus ook alleen noodzakelijk na smeerincidenten of strand/zwembad/spugen. )

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Haha sorry door mn late reactie, ben deze week zoooo druk geweest! Maar ze heeft idd geen weelderige haarbos! Het vreemde is dat ze er nooit last van heeft gehad...ik heb het nu een keer met olie ingesmeerd en toen gewassen (bleef beetje vettig haha) en paar dagem later weer gewassen en wat geborsteld en het ziet er al minder uit... Het haar wordt 2 a 3 x per week gewassen met beetje zwitsal... Ik weet niet of ze er last van heeft? Volgens mij niet... Ze is nog even vrolijk als altijd :) ik neem de schilfers bij haar haargrens mee als ik haar gezichtje met creme insmeer... Dus dat blijft goed vet :)

Deel Deze Pagina