Hallo ik ben inmiddels 7 weken zwanger en alles gaat gelukkig tot nu toe goed maar ik heb een vraag ik ga rond 18 september een weekje met mijn vriend lekker in een bungalow zitten hier in nederland omdat wij vinden dat we dat wel verdiend hebben en omdat we dan lekker samen kunnen genieten van de zwangerschap maar nou zit er in de bungalow een sauna en nou wil ik daar heeeeeel graag gebruik van gaan maken maar ik vraag me af is dat slecht voor de zwangerschap ????? kan iemand mij helpen...... ????
Hier staat dat je terughoudend moet zijn met saunabezoek. Ik zou het óf niet doen óf bij een lagere temperatuur dan anders.
oke bedankt.... Dan ga ik maar lekker gewoon in de Jacuzzie want ik neem aan dat dat wel gewoon mag ???
Je mag in de jacuzzie mits deze niet te warm is, dus niet warmer dan je eigen lichaamstemp. ong.! Ik heb er ook weleens ingezeten, alleen zonder de bubbels, ik heb die maar even achterwegen gelaten, vond het een beetje eng voor mijn beebje!!!
ben gister naar de sauna geweest. heb het daar gevraagd, maar ik mocht alleen niet in de infra-rood cabine omdat die van binnenuit verwarmd. verder zei ze dat ik gewoon naar mijn lichaam moest luisteren. ging wel goed, maar was alleen snel duizelig, dus ik sleepte gewoon een stoel mee, zodat ik eerst kon gaan zitten, voor het afkoelen. en ik ging ook niet echt heel lang. (max 7 min.) wel veel drinken. vond het zelf erg lekker. veel plezier, lidwina
Deze vraag toevallig ook vandaag een verloskundige gesteld. Je mag wel degelijk naar de sauna maar inderdaad goed naar je eigen lichaam luisteren en niet op de hoogste bank gaan zitten. En natuurlijk goed drinken! Groetjes Yvonne
Oke want ik heb juist dat huisje besteld omdat er lekker een prive sauna en jacuzzi in zit hihihihi... ik heb het huisje besteld voordat ik wist dat ik zwanger was ..... Maar ik heb nog een vraag over die jacuzzi, ik zag in één van de reacties staan dat ze de jacuzzi zonder bubbels heeft gebruikt maar mijn vraag is of je dat niet mag of omdat je het misschien zelf niet echt prettig vond ?? want ik heb namelijk zelf af en toe zoiets dat een lekker warm ( niet te warm ) bad gewoon echt ontspannend is .... maar ja als het niet goed is dan doe ik het niet meer.....
en hoe zit het dan met een stoomcabine?? mijn schoonouders hebben sinds een week een stoomcabine, en ze gaan in oktober op vakantie dus dachten we als hun weg zijn gaan we lekker in de stoomcabine, mag je daar wel in??
Ja meliska dat vind ik een hele goede vraag... Ik zou het ook niet weten... Iemand anders miss wel ??
Ik ben toen ik 10 wkn zwanger was ook gewoon naar de sauna geweest, terwijl ik nog nooit was geweest. Je moet gewoon jezelf f goed in de gate houden dat je niet omvalt of overhit raakt.
Mijn VK raadde het juist af, ondanks dat ik een fervent saunaganger ben. Vooral in de eerste 12 weken von ze het geen goede zaak, die warmtewisselingen.
Gek he? Iedereen zegt dus weer wat anders. En waar doe goed aan? Ik zou doen wat jou het beste lijkt. En als je toch de sauna in gaat let dan goed op je eigen lichaam en blijf niet te lang zitten. Ze zeggen dat als je er maar 10 minuten inblijft je lichaamstemp maar met 1 graad stijgt en dat dat nog wel te doen is. Ik vind dit soort dingen dus echt vervelend tijdens mijn zwangerschap, dat je van de 1 hoort dat iets wel mag en van de ander mag het juist weer niet. Ik wordt daar echt gek van!
Deze vraag is op het forum ook aan een verloskundige gesteld en dit is haar antwoord: Iedere vrouw die gezond is en een normale zwangerschap doormaakt, kan zonder bezwaar naar de sauna blijven gaan, als zij dat voor die tijd ook gewend was. In de eerste drie maanden van de zwangerschap zou het op theoretische gronden misschien niet zo verstandig zijn het zich ontwikkelende vruchtje langdurig aan extreme temperaturen bloot te stellen. Dus dan liever wat voorzichtig aan. Niet te lang in de kabine blijven en niet op de hoogste bank. Gebruik ook steeds een schone handdoek en ga steeds op dezelfde kant van je handdoek zitten. Luister naar je lichaam, als je het niet of minder prettig vindt, gewoon een poosje niet gaan. En drink voldoende water voor en na de sauna. Mirjam