13 weken en het kindje al voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gezinnetje, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hallo

Ik ben vandaag precies 13 weken zwanger,
    van ons 4den kindje.
    Nu heb ik het gevoel dat ik het kindje al voel bewegen,
    zou dit zo kunnen zijn???
    Bij onze andere kids voelden,
    ik ze ongveer bij 16 weken zwangerschap...
    groeten gezinnetje:)

2. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ja dat kan heel goed hoor! Vooral omdat het je 4e keer is. Dan weet je al wat je moet voelen. Bij de 1e zw voelde ik de kleine met 16 weken en deze met 12 weken.
    Lekker van genieten!

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Het kan volgens mij wel hoor vooral omdat het niet je eerste is ikzelf voelde het pas bij 16 weken

4. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hallo

oke wat leuk :D
    Ik ga er volop van genieten.
    Zijn er nog meer moeders, die na meerdere zwangerschappe het kindje al zo vroeg voelen bewegen?
    Ik kan niet wachten om me buik weer lekker te zien golven :)

5. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Ook ik ben 13 weken zwanger en dacht vanmorgen even of ik wat voelde bewegen. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen. (5e kindje). Maar ik zou zeggen, of het nou wel of niet je kindje is.. gewoon genieten!:)

6. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Hier ook herkenbaar!
    Een vriendin voelde het bij haar 2e al met 12 weken en ik met 14 (ook 2e). Veel zeiden dat dat niet kon en het vast darmen waren, maar naarmate ik langer zwanger was, herkende ik het gevoel echt wel!!!!!
    Meid, lekker van genieten, het is zo'n bijzonder gevoel!!! Ik geniet nu vooral 's avonds op de bank met m'n voetjes in de lucht: de buik beweegt alle kanten op, ik kan een voetje voelen etc. Hmmmmm, zo speciaal!!!

7. Femya

Femya Niet meer actief

Ik had veel geluk, het is mijn eerste kindje en ik voelde hem al bij 13 weken, bij 14 weken wist ik zeker dat ik hem voelde, heel bijzonder. Bij de septembermama's zit ook iemand anders die haar eerste kindje al zo vroeg voelde.
    Gefeliciteerd met jullie 4e kindje op komst!

8. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    het kan hoor
    ik heb ook mijn kindje bij 13 weken gevoeld, het wordt dan mijn 2 de kind.

9. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Ik ben 13 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik voel mijn kindje ook al vanaf 12 weken. Toen ik de echo kreeg en het kindje zag en voelde bewegen wist ik het zeker!

x

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja hoor, hier ook 3e kindje gevoeld bij 13 weken!!

11. ankie1988

ankie1988 Lid

4 feb 2008
    9
    0
    0
    student/werkloos
    omg. tilburg
    heej zwangere vrouwen.
    Ik weet nog niet precies hoeveel weken ik zwanger ben maar ik heb ook wel het idee dat ik soms n trap voel. het is ook mijn 2e zw. maar volgens mij zijn het spastische darmen bij mij want denk niet dat ik al 12 weken ben. hihi..
    xx mij nog veel succes!!

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hoe weet je dat zo zeker dan??? Ik ben namelijk nu 15 weken zwanger en voel wel "dingen" onderin mn buik, maar ik kan echt niet met zekerheid zeggen 'ja, dit is de baby'. Ben benieuwd hoe jij het zo zeker weet dan:)

13. Tink

Tink Niet meer actief

Ja hoor, hier ook. Bij mijn 4e voelde ik al heel vroeg beweging: rond 11 weken. En het grappige is: ik weet het heel zeker, want ik kreeg op dat moment een echo en zág ook meteen gebeuren wat ik voelde ;) (bij nummer 2 en 3 voelde ik het ook al vroeg, maar nummer 4 brak alle records :)).
    De gynaecologe die de echo maakte bevestigde toen ook dat het inderdaad vaker voorkomt. Zeker als het niet de eerste is, want dan weet je inmiddels waar je op moet letten.
    Ik vond het altijd heel bijzonder om al zo vroeg een teken van leven te krijgen!

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik voelde ons kindje met 15 weken, en het is de eerste.
    Dus ik denk wel dat het kan , nu herken je het gevoel natuurlijk ook meteen.

15. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    goedeavond

Ik geniet er volop van :)
    en wat fijn om te lezen dat er zoveel meer zijn
    Mijn gynacoloog zei dat het veel te vroeg is om nu leven te voelen...
    maar meneeeer hahha u voelt niet wat ik voel :p (zo dat is eruit) ;)
    Ik ging een beetje twijfelen aan mezelf die hormonen ook!
    nou ja.... nu gelukkig niet meer :D

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Maar WAT voelen jullie dan??? Ik voel namelijk ook wel dingen, maar ik weet niet of het de kleine is, want dit is de eerste pas;)

17. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik voelde de baby ook al in wk 13. Heerlijk!!

18. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik omschreef het altijd als een opborrelende scheet die niet komt;). Ploffende belletjes is het meer zeg maar.

19. Tink

Tink Niet meer actief

Zeker een man die dat zei :D:D:D
    Niet twijfelen hoor, het kan echt!

Verder, tja hoe voelt het... inderdaad een soort ploffende belletjes, piepkleine duwtjes. Ik voelde het in het begin altijd het best als ik ontspannen onderuit zakte op de bank. Benen lekker omhoog, hand op mijn buik, hallo kindje! En jawel, dan kwam er vaak reactie ;)

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dit is mijn eerste echte zwangerschap, maar ik voelde onze meid ook al bewegen rond 13 weken hoor :)
    Het ligt er ook nog aan waar je placenta ligt he, en die zit bij mij aan de achterkant.

Deel Deze Pagina