hoi ik hoor en lees veel over je bevalling zelf opwekken en over wonderolie wat is nou eigelijk die wonder olie? en waar haal je dat? zijn er nog andere dingen om de bevalling op te wekken? of moet het echt vanzelf komen? groetjes dani
Hoi Dani, Ik raad je wonderolie niet aan want me verloskundige vertelde me een keer dat hierdoor de baby in vruchtwater kan poepen. Ik heb vorige zwangerschap framboosbladcapsule gebruikt en heb een hele makkelijke bevalling gehad. Ik denk niet dat er echt iets is waardoor je de bevalling kunt opwekken, alleen strippen misschien en dan moet de baby ook nog eens klaar zijn om te komen, anders heeft dat ook geen nut. zelf weeën opwekken - Zwangerschapspagina.nl
geduld Er zijn veel truukjes, maar als de kleine niet wil, blijft hij/zij wel zitten. Wat je wel eens hoort (niet altijd 100%veilig): wonderolie/veel pannenkoeken, de darmen gaat dan krampen, en soms gaat de baarmoeder dan mee doen. Het zorgt helaas ook soms dat de baby in het vruchtwater poept, dat is niet zo goed. ananashart of bitter lemon, als je daar genoeg van binnen krijgt kan het ook de weeen op gang helpen, maar dat komt omdat die stof in grote hoeveelheden giftig is, en je lichaam dan vind dat de baby beter buiten je buik kan zijn. Zul je wel 3+liter bitter lemon moeten drinken. En die giftigheid krijgt je baby ook binnen. Ook geen fijn idee. sex! Er zit in sperma een stofje (progla-nogwat). Dat kan de weeen ook op gang helpen. Werkt alleen als je baarmoeder er klaar voor is. Dat is in ieder geval redelijk veilig, zolang je vliezen niet gebroken zijn Net zoals ook bij strippen geldt. traplopen: lijkt me vooral vermoeiend als je hoogzwanger bent. En zou niet weten waarom dat zou helpen. Voetmassage: er is een punt op je voet, dacht de buiten-zijkant van de kleine teen, daar zit een drukpunt voor je baarmoeder. Daarom wordt voetmassage ook weleens afgeraden tijdens de zwangerschap. Of wordt het juist gebruikt bij een stuitligging. Als het niet helpt, heb je in ieder geval ontspannen pootjes
Dat laatste heeft bij mij geholpen! Maar ik zou vooral niet zelf gaan rommelen maar naar een erkende voetreflextherapeut gaan. Die weten wat ze doen
Ik zou het gewoon maar afwachten en de natuur zijn gang laten gaan. Het kindje komt wanneer het er klaar voor is! Succes met de laatste loodjes!
Waarom zou je de bevalling willen 'opwekken'? Het kind komt er echt wel uit hoor. Ik heb wel eens gehoord dat traplopen helpt, succes ermee...
Mijn gyn was daar erg duidelijk in. Eigenlijk alleen sex zou het eventueel kunnen opwekken idd door het stofje wat in sperma zit. En verder zit er niks anders op dan wachten.