bewust gekozen voor een gezin met 3 kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij hebben ook bewust gekozen voor 3 kinderen. De oudste 2 zaten erg snel op elkaar en we wilden graag nog 1 keer alles mee maken. Moeder natuur besliste anders, daardoor is nu nummer 4 ook onderweg ;)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oh ik zou er ook heel graag 3 willen, mijn man zelfs meer. We gaan door tot het ons gegeven is :D

Kom zelf uit een gezin met 2 en vond dat toch wel stil en een beetje saai (7 jaar verschil tussen mij en mijn broertje). Mijn man komt uit een gezin met 7 kinderen, dus we zoeken de middenweg.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Wij hebben er sinds kort een derde bij:) ik vind het echt super, de kinderen zijn zo lief voor haar! En vind zelf een wat groter gezin ook erg leuk, we denken aan een vierde, maar zijn hier nog niet over uit en dat hoeft ook nog niet...dat zou wel erg snel zijn! Maar we genieten intens van hun 3tjes!!!

4. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #64 SyrianBeauty, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
    even offtopic, het is zo leuk om te lezen dat alles een beetje overeenkomt tussen ons, onze kinderen ongeveer even oud, 2 kleinsten met een jaarverschil, turkse man en emigreren naar turkije insha'Allah (als Allah het wil) haha :p:D

Ontopic onze 2 dochtertjes slapen samen op een kamer, zoontje krijgt een eigen kamer. Maar we willen dus ook emigreren en groter wonen ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hehe ja leuk he:D

Ik pb je straks nog even ;)

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier ook bewust gekozen voor drie kinderen. Alhoewel, de derde is nu onderweg. Daarna is ons gezin compleet, qua gevoel maar ook doordat alle drie de zwangerschappen er niet zomaar zijn gekomen. En de medische molen is geen gemakkelijk pad......

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Leuk om de ervaringen te lezen.
    Wij staan nog in dubio. Vooral met het oog op mijn gemoedstoestand tijdens de zwangerschap.
    Ik heb heel erg last van de hormonen, en ben zo bang dat ik daardoor mijn andere 2 kids even wat minder aandacht kan geven :(

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    :D is goed

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij willen nog 1,5 à 2 jaar wachten met zwanger raken maar ik verheug me er al zo op... Nog één keertje dat getrappel in je buik, bevallen, kennismaken met dat nieuwe mensje....
    Ik geniet nu zo erg van mijn zoons (en ja wens ook regelmatig een rol behang hoor ;) ) en er is genoeg liefde voor nóg een kindje. Ik wil echt nog even wachten maar de wens is er al enorm :)

10. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dat gevoel herken ik dus ook heel erg. Ik heb er zo'n zin in, weet dat het nu gewoon nog niet kan, maar het verlangen is groot. Uitkijken naar de medische molen doe ik zeker niet, maar heb het er heel graag voor over.
    Grootste probleem hier is dat mijn man er nog niet achter staat en ik ben ergens wel bang dat hij uiteindelijk niet zal willen....dat is een grote angst....

11. IvB

IvB Lid

3 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook bewust gekozen voor 3 kids!

Ikzelf kom uit een gezin van 5, waarvan de oudste 2 al de deur uit waren toen ik 3 was. Dus ik ben eigenlijk opgegroeid samen met mijn 2 broers. Voor mijzelf heeft het altijd als heel gezellig en vertrouwd gevoeld om zoveel mensen om je heen te hebben waar je onvoorwaardelijk terecht kunt. Het voelt echt als een veilig nest.

Het leukste vind ik vooral de interactie tussen 3 (of meer). Er is meer verschillende input in gesprekken, grapjes, activiteiten...het is gewoon levendig gezellig. Denk aan de kersttafel....gezellig hoor met zn allen... :)

En ook de uitwijkmogelijkheid: ben je de ene even beu, ga je naar de ander en andersom. Zo voelde dat vroeger al en dat zie ik nu ook ontstaan bij mijn eigen kinderen.

Tussen onze eerste 2 kinderen zit maar 1 jaar en 7 maanden verschil (nu 4 en 5 jaar oud). Onze jongste kwam hier hier achterna toen de middelste bijna 3 was. Dit voelt wel echt als perfect! Die oudste 2 zijn nu al redelijk zelfstandig...op afstand bestuurbaar...hahaha
    erg handig als je borstvoeding wilt geven of met poepluiers bezig bent...."Jongens, doen jullie alvast je schoenen aan...even plassen...jassen aan". Loopt allemaal veel soepeler als ze dat al zelf kunnen.

Eerlijk gezegd:tijdens mijn 3e zwangerschap kneep ik hem wel even hoor, was best bang voor de drukte van 3 kids....maar het is allemaal reuze meegevallen... je leven draait toch al om de kids.....dat wordt echt niet nog anders (of erger) bij een 3e.

En qua kosten...tja...keuzes maken...ons jongste dochtertje draagt veel kleertjes van haar oudere zus en/of ik koop tweedehands mooie kleertjes..minder uit eten...naar de bios van airmileskaartjes..etc etc...beetje creatief zijn!

Ons grote voordeel tot slot...de basisschool van de oudsten ligt op 200 m van ons huis. Ik kan ons kleine meisje dus gewoon laten slapen gedurende haar middagdut, dat scheelt enorm veel rompslomp en heen en weer gesleur!

Ik werk overigens 20 uur per week en mijn man 40-45 uur. Gaat prima!

Afijn, bij twijfel: DOEN!! ;)

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wij wilden heel graag 3 kinderen en misschien wel 4 of zelfs 5; een groot gezin lijkt ons echt geweldig!
    Helaas gaat het hier niet vanzelf (veel vmk's) en hebben we de beslissing genomen om te stoppen ermee..
    Al die emoties de afgelopen jaren... We wilden rust.
    Misschien dat we het over een jaar of 2-3 weer aandurven, maar voorlopig niet in ieder geval.

Zelf kom ik ook uit een gezin met 3 kinderen; ik ben de jongste en heb nog 2 broers.
    Ik was altijd het buitenbeentje en wilde dolgraag nog een broertje of zusje waar ik ook mee kon spelen.
    Aan de leeftijd tussen mij en mn broers ligt het alvast niet (telkens 2 jaar ertussen); ik denk echt dat het een karakterkwestie is of kinderen het goed met elkaar kunnen vinden of niet.
    Ik ben echt het tegenovergestelde van mijn broers en ik heb nog steeds geen band met ze, gewoonweg omdat ze me niet liggen ;)
    Ik las iets over dat dat ook een taak van de ouder is, maar als karakters elkaar niet liggen kun je doen en laten wat je wilt, je bereikt er niks mee.

Mochten wij er over 2-3 jaar voor kiezen om toch voor een 3e kindje te gaan dan zou ik het wel heel erg leuk vinden om dan ook snel een 4e kindje te mogen krijgen. Zo hebben we dan toch 2x 2 kinderen (sorry, klinkt wat raar zo :p) die qua leeftijd erg dicht op elkaar zitten wat voor de kindjes denk ik ook wel heel erg leuk is :)

13. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

13 jun 2011
    318
    0
    0
    -
    Lig hier helemaal in een deuk! Klepperende eierstokken kende ik wel. Maar die rammelende teelballen..... Hahahaha! Super! (Waarom zie ik dat dan ook gelijk voor me :p

14. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier ook bewust 3 kids. Ik ben 13 weken geleden bevallen van ons 3e kindje:D Tussen onze 1e en 2e zit maar 1.5 jaar leeftijdsverschil en dat was best pittig, 2 kids in de luiers en beide thuis. Dus toen het weer begon te kriebelen voor nog een kindje, wilden we dit keer iets meer leeftijdsverschil er tussen laten.

Ik vind het hebben van 3 kids echt reuze mee vallen qua drukte en alles. Het scheelt dat de andere 2 op school zitten en ik daardoor alle tijd voor de baby heb.

We hebben wel in huis het een en ander moeten aanpassen. De zolder hebben we verbouwd en een slaapkamer gemaakt zodat de oudste daar heen kon. De middelste is naar de oude slaapkamer van de oudste gegaan zodat het kleinste slaapkamertje vrijkwam voor de baby:D We rijden allebei een auto waar gewoon 3 kids in vervoerd kunnen worden, dus dat was ook geen probleem:)

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij straks ook met 3 kids. Zit rond de 3 jaar leeftijds verschil tussen.

Was hier ook een gevalletje dat we met z'n vieren niet compleet voelden. Komen allebei uit een gezin van 3 kinderen.
    Hierna komt er idd een knoop in. ;)

16. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk topic om te lezen zeg!

Ik heb nog wat praktische vraagjes ;)

- Hoe vervoer je drie (kleine) kinderen in een auto? Ik heb zelf een grote auto (man ook), maar de twee kinderzitjes vind ik al zooo groot, daar past zowat geen kind meer tussen? Drie kinderzitjes op de achterbank past toch nooit? Zit je oudste dan los? (uiteraard in de gordel, maar zonder zitje bedoel ik) Vanaf welke leeftijd mag/kan dat dan?

- Laten jullie je kindjes weleens tegelijk ergens logeren? Ik heb af en toe wel behoefte aan bijv een nachtje weg met manlief. Twee kindjes kun je nog ergens laten logeren... drie is gelijk een stuk lastiger. Hoe doen jullie dit?

- In bijv een pretpark waar de attracties twee aan twee zijn, hoe doe je dat? Om de beurt dan maar met mama of papa?

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Auto:

Wij hebben beide een auto waar we 3 kids in kunnen vervoeren. We hebben een MPV, Nissan Almera Tino. In deze auto zitten de 2 oudsten op een stoelverhoger naast elkaar en daarnaast staat de maxi cosi:D Dit is onze gezinsauto en daar rijdt mijn man altijd in.

In mijn auto gaat het op deze manier niet passen. Dan zit de oudste voorin in een autostoel, op de achterbank de maxi cosi en de middelste zit op een stoelverhoger.

Logeren:

De 2 oudsten slapen wel eens een nachtje bij opa en oma (mijn ouders) om de beurt, meestal in een vakantie ofzo. Ik ga eigenlijk nooit met mijn man een nachtje weg, sinds we kids hebben, is dat maar 1 of 2x gebeurt. Nu met de baby erbij zal het nog lastiger worden, ik wil mijn ouders of schoonouders niet met een baby opzadelen om voor te zorgen, ook al slaapt Selena al 's nachts door.
    Als zij over een paar jaar wat ouder is, dan wordt het weer wat makkelijker. Mijn kids hebben ook wel eens een nachtje bij mijn zus gelogeerd dus tegen die tijd zullen we de kids opsplitsen. Misschien de oudste 2 bij mijn ouders en de jongste bij mijn zus of andersom.
    Mijn zus heeft zelf ook 3 kids dus om dan ook nog 3 kids van ons daar te stallen is een beetje druk whahaha.

Pretpark:

Wij zijn nog niet met zijn 5jes in een pretpark geweest. We zijn een paar weken geleden wel naar Duinrell geweest maar toen hadden we Selena bij mijn ouders gebracht, zij heeft er tenslotte toch nog niets aan. Maar goed, hier moeten we toch om de beurt bij Samira blijven want zij wil bijna nooit ergens in. Dus we zijn toch al gewend om de beurt ergens in te gaan met Justin. Als we dan toch bij Samira moeten blijven, maakt het natuurlijk niet uit dat de beeb dan mee is.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    * geen idee of het gaat passen, zo niet dan komt er een nieuwe auto,

* uit logeren, beide kinderen logeren weleens bij oma of bij mijn schoonzus, mocht het nodig zijn zou ik bijv 2 naar oma kunnen doen en 1 naar schoonzus, maar de baby zal dan op zijn minst 1,5 zijn denk ik.

* pretpark, schoonvader of schoonmoeder gaat altijd mee naar het pretpark, hun genieten er heel erg van, en de kinderen vinden het ook leuk, maar zo staat er dus eigenlijk altijd 1 buiten de atractie te wachten omdat we juist nu met een oneven aantal zijn,

straks als ze kinderen groter zijn mogen ze misschien wel een vriendje mee nemen, of met vrienden die kinderen hebben en ook naar het pretpark gaan we zien het wel, zal vast wel goed komen ;),

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij rijden een Renault Grand Espace met 7 zitplaatsen dus past altijd wel.
    Verder zijn de meiden om het weekend bij hun vader en in die weekenden gaan wij wel eens weg. Dan hoeven we er nog maar 2 weg te brengen.
    In de meivakantie gaan de dames met hun vader op vk en wij dus ook met z'n 4en.
    Met een pretpark of bios laten we de jongsten gewoon bij iemand anders die hebben daar toch niets aan. Vind het toch al niets met een kind van 1 a 2 jaar in de efteling..pff ze zijn net zo blij met de speeltuin op de hoek.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij nemen voor de oudste vaak een vriendje mee. Hij is 10 en kan in een hoop dingen zelf. De meiden durven niet zo goed alleen dus die gaan met ons.

Deel Deze Pagina