Hoi lieve mensen, Ik ben heel de site door gaan zoeken maar ik kan nergens wat hierover vinden. Ik ben er anderhalve week geleden achter gekomen dat ik onverwachts zwanger ben geraakt en mn spiraaltje spoorloos is.... Ik ben nu al 3x bij de Vk geweest, want zij hebben m geplaatst, om op zoek te gaan waar dat spiraaltje is. De eerste keer werd er gezegd we zien m nergens, je zult me waarschijnlijk op de wc ongemerkt eruit geperst hebben, omdat t bij mijn koperspiraal in t verleden ook is gebeurt, maar toen zag ik m in de pot liggen. Maar goed daar gaat mn vraag niet over. Paar dagen na die echo kreeg ik enorme pijn in mn onderbuik, in mn onderrug, zo erg dat ik amper kon lopen. Dus hup toch weer terug om te kijken. Misschien zou er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. Met de vraag of ik even een zwangerschaps test zou willen doen voordat ik kwam. Die test was meteen positief, clearblue 1-2. En op de echo was toen een lege vruchtzak te zien wat zou kloppen met het termijn. En dan ga je toch dromen he. Onverwachts maar niet ongewenst. Deze dinsdag een clearblue gedaan 2-3 gaf hij aan. Dus ik blij dat t oploopt. Kom ik gister bij de Vk voor weer een echo, want tja nog steeds willen we in de gaten houden dat die spiraal niet toch nog ergens rondzwerft. Zegt ze: ik meet je op 7 weken, maar er is helaas geen hartslag en de vorm klopt ook niet. Maar ik kan geen 7 weken zijn, eerder dat ik met m'n langere cyclus pas 5 weken ben. Maar volgens haar klopt t gewoon niet en moet ik t bestempelen als ongezonde zwangerschap en een miskraam afwachten. Ik kreeg al een folder en al mee. Savonds teruggebeld in de hoop dat ik een andere verloskundige aan de telefoon zou krijgen, om een andere uitleg te krijgen maar helaas zij nam weer de telefoon op. Waarom helaas? Zij heeft bij een vriendin van mij aan t einde vd zwangerschap ook een grove fout gemaakt waardoor ze haar kindje met 37weken is verloren, dus vandaar mn wantrouwen ook. Ze benoemde weer tzelfde. En zei t is te groot voor 5 weken zwangerschap en als ik vroeg ja maar is 5 weken zwangerscjap misschien niet nog te vroeg om een conclusie te trekken toen ging ze zich een beetje indekken met ja ja, 't zou altijd kunnen he dat er volgende week een goed beeld is maar die kans is klein. Ik heb nu een doorverwijzing gevraagd naar de gynaecoloog wat voor mij een enorme drempel is vanwege verlies met een kindje met 17+5w. Ik ga er liever niet naar toe. Maar zij doet zo raar en ze spreekt zichzelf constant tegen. Heeft iemand ervaring met zoiets als dit? 5 weken zwanger en een grotere vruchtzak en een langwerpige vorm? Ik heb helaas geen foto mee gekregen.
Allereerst gefeliciteerd en ik duim voor je dat het gewoon goed blijft gaan. Kan het geen vocht zijn? Jammer dat je geen foto hebt meegekregen. Ik zou in dit geval naar een andere verloskundige gaan of naar de gynaecoloog omdat je nu al aangeeft dat je het allemaal niet vertrouwd. Als het allemaal wel gewoon gaat, dan zal ze je ook begeleiden met de zwangerschap. Wil je dat wel?
Heftig zeg, een fout maken waardoor een vrouw haar kind verliest. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen daar even weg is. Ik zou inderdaad ook naar een andere vk gaan. Je bent haar helemaal niets verplicht. Ik zou ook zeker nog geen medicatie of dergelijke gaan innemen. Ik zou hier voor een afwachtende houding gaan tot je ergens anders zeker bent dat dit goed of slecht is. Want ik krijg een beetje kriebels van jouw verhaal zeg.
Ik zou ook opzoek.gaan naar een andere verloskundige. Een fout maken waardoor een kind overlijd . En dan nog eens bekijken en zien hoe en wat.
Hoi dames. Dankjewel voor jullie bevestiging dat t niet raar is dat ik t maar vreemd vind allemaal. Ik heb een doorverwijzing gevraagd naar de gynaecoloog. Ze zou t vandaag regelen dat ik gebeld zou worden voor een afspraak maar ik heb nog geen telefoontje gekregen. Ik zit nu zo in de spanning. Eerst schrik je dat die spiraal weg is, dan schrik je dat er een onverwachtse zwangerschap blijkt te zijn. En juist op t moment dat we er blij mee zijn dat ons zo een prachtig cadeau is gegund, krijgen we dit....
Maandag mag ik naar de gynaecoloog en heb daar eerlijk gezegd dat ik niet blij ben met de verloakvd echo. Dat zij heel raar deed, en zichzelf tegenspraak maar me wel al liet voelen dat t einde verhaal is. Dat snapte ze zeiden ze.
Je zou dit topic nog eens kunnen lezen https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/zwanger-met-een-spiraal.715642/ @Zuul ik tag jou ook even. En meid, groot gelijk dat je een doorverwijzing hebt gevraagd! Moet zeggen dat de tekenen niet super goed zijn, met een bepaalde grootte qua vruchtzak verwacht je wel wat te zien. Maar termijn is helemaal niet zeker en wie weet wat deze dame allemaal mist. Soms is apparatuur bij verloskundige ook minder goed dan bij gynaecoloog. hoop dat je snel goed nieuws krijgt!
Waaaauw wat een achtbaan aan emoties en gebeurtenissen hebben jullie gehad! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, kwa grootte van de vruchtzak etc kan je op dit termijn nog niet zoveel zeggen geloof ik. Met 6+1 ongeveer gaat het hartje kloppen dacht ik. Als je vragen hebt, stel ze gerust, ik ben er heel open over en ik vind het alleen maar heel belangrijk dat hier open over gesproken word.
Pfoe, het hele weekend nog overbruggen. Super vervelend! Veel sterkte en hopelijk goed nieuws maandag
Dankjewel. Met iedere druppeltje vocht wat ik nu voel denk ik: o nee alsjeblieft niet. Ik had ook niet verwacht dat t me zo zou raken, omdat t een onverwachtse zwangerschap is. Maar ik wil nu niets liever dan over 8 maandne een klein gezond frummeltje in mn armen krijgen.
Hoi wat lief van je. Ik zit met zoveel vragen. Is t bij jou echt uitgelopen op een miskraam? En zo ja wanneer had je echt zekerheid dat t niet ok was? En welke stappen heb je toen genomen? Stiekem hoop ik dat je nu reageerd met: nee hoor alles is goedgekomen. Maar aan je onderschrift te zien is dat niet zo . Het spijt me.
ik vind dat je je helemaal niet aanstelt en als je geen goed gevoel hebt mag je altijd aan iemand anders vragen hoe het zit (in dit geval een gynaecoloog) Ik heb niet specifiek ervaring met wat je nu meemaakt, maar vorig jaar kreeg ik een missed abortion: ik ging naar de termijnecho, 10 weken moest ik zijn, en daar was vrij weinig te zien, foute boel dus, waarschijnlijk met 6 weken al gestopt met groeien. Doorverwezen naar het ziekenhuis, nieuwe echo gemaakt, zelfde beeld, niet goed. Maar die echoscopiste zei iets meer: ze zei dat de vruchtzak opgezwollen was, erg groot, en dat dat een teken was dat het inderdaad niet goed zat (als extra bevestiging dat ik niet "gewoon" veel minder ver dan ik dacht) Bij mij was het dus al weken niet goed, dus niet helemaal vergelijkbaar met je situatie nu, maar ik kan begrijpen dat de vk zegt dat de vruchtzak te groot is... Hopelijk zit het bij jou anders! Sterkte met het afwachten
. Dankjewel. Ik zal dat topic even doornemen. Ben echt superverdriet Dankjewel, ik ga t topic eens doornemen.