ik doe het niet vaak maar heb er nu gewoon zin in. maar weet dat je er niet meer in mag als je vliezen zijn gebroken. merk je dit altijd als dit gebeurt? ik bedoel ben 37 weken en dalijk heb ik het niet gemerkt en ga ik in bad. heb wel wat meer afscheiding soms wie ging er ook nog zo laat in de zwangerschap in bad?
Volgens mij kan dat wel.. mss inderdaad niet als de vliezen zijn gebroken. Ik zou zeggen, geniet ervan (maar mss best doen als er iemand thuis is). Grts
infectiegevaar maar meid je weet echt wel wanneer je vliezen gebroken zijn (dan voel je dan ook wel en van die ene keer in bad met per ongeluk gebroken vliezen gaan we nog niet dood dus relax gewoon lekker badderen...
oh had altijd sterk begrepen dat het zwaaaarrrr verboden was nou ok dan... eerst nog maar even een strijk wegwerken
Waarom mag je niet meer in bad als je vliezen gebroken zijn? Heeft dit te maken met dat je zeep in t water doet? Want je kan ook een badbevalling doen....
Nuja je kan ook in bad bevallen, heel natuurlijk juist. Alleen zeep is minder natuurlijk en dat kan ook wel eens per ongeluk naar binnen gaan (maar als je in bad ligt gebeurt dat meestal niet omdat je bepaalde spieren aan moet spannen wil dat gebeuren) dus dat is niet goed als je vliezen gebroken zijn. Maar die kans dat er water met sop naar binnen gaat lijkt me nihiel. Want als het hoofdje er niet zo op drukt loopt er meteen veel vruchtwater uit en dat heb je wel door en bovendien als er iets uit komt loopt er niet zomaar iets in en als het hoofdje wel erg drukt dan lek je hooguit een beetje en is de kans dat er sop naar binnen kan ook nihiel. Dus ik denk dat je gewoon van je bad kan genieten.
Als je vliezen gebroken zijn dan heb je kans op infectiegevaar als je in bad gaat, of in een zwembad of wat ook.
het klopt wel hoor, wat Henkie24 vraagt en zegt, je mag inderdaad niet meer in bad als je vliezen gebroken zijn omdat dan bacterien en zeep slecht zijn (minder bescherming voor je kindje) mijn vk waarschuwt er wel voor in ieder geval, maarruh Henkie, als je vliezen breken en je zit toevallig in bad dan helaas, niks aan de hand hoor, en je merkt het wel als je het daaronder niet meer droog krijgt als je weet dat je vliezen zijn gebroken niet meer doen maar anders kan die ene keer geen kwaad
Uhm.. domme vraag misschien, maar als je vliezen gebroken zijn mag je toch wel douchen? Desnoods zonder zeep dan maar, maar.. lijkt me niet echt fris mocht er een hele plas vruchtwater uit komen om dan niet af te spoelen?
Niet in bad als je vliezen gebroken zijn geld als je nog geen sterke weeën hebt, idd ivm infectie gevaar. Maar mocht je de uitzondering zijn die niet merkt dat de vliezen gebroken zijn en toch een bad genomen hebben dan lijkt me niet dat dat veel kwaad kan. Wij badderen immers in drinkwater! Hoe schoon wil je het hebben? Om je vraag te beantwoorden wie er zo laat in de zwangerschap ook nog in bad gaat: ik! Ik heb zondag nog in het zwembad gelegen en lig thuis ook nog heerlijk in bad, met zeep (of olie) én bubbels!
Dat van die zeep lijkt me logisch. Maar je mag toch ook gewoon in bad bevallen dus zonder zeep is het toch nooit een probleem?
mijn badwens is alweer verkeken want manlief en ik gaan vanavond de bedklosjes eronder zetten en we moeten eerst nog eten en aangezien die van mij altijd pas rond half 8 thuis is weten jullie wel hoe laat dat weer wordt. nee.... wordt een snelle douche denk vanavond. zucht
ik heb gehoord weet alleen niet of het waar is dat je niet meer in bad mag vanaf de 37 weken want stel dat je vliezen breken in bad dan heb je dat niet in de gaten en dan loop je dus met gebroken vliezen en dan is de kans op infectie gevaar heel groot of dat zo is weet ik niet hoor vraag het je verloskundige anders die weet het vast wel ik weet wel dat je nie meer mag zwemmen haha nou suc6 haha xx alie
Ik ben gewoon met 37/38 weken in bad geweest bij mijn eerste zwangerschap. Maar inderdaad, als je vliezen gebroken zijn niet meer in bad vanwege infectiegevaar. Een bevalbad is in principe ook hygienischer dan je eigen thuisbad (aparte bevalbadhoes), omdat je in je eigen thuisbad meestal niet de enige bent die er in ligt en er kunnen nog zeepresten op de badwand achterblijven waar je toch een infectie door kan krijgen. Voor een badbevalling geldt dat je wel op een gegeven moment in bad gaat, maar daar zit geen zeep of zo in. En je hebt dus een speciale badhoes voor de bevalling ivm de hygiene. Na mijn bevalling ben ik kort in een alleen-water bad geweest (dus geen zeep toegevoegd), maar daarna kon ik fijn met een infectie naar het ziekenhuis voor antibiotica. Of het daardoor komt, weet je toch niet, maar opvallend is het wel... En je merkt het echt wel als je vliezen breken. Of een grote plens water of een ineens veel grotere druk op je bekken/vagina-gebied door de zwaartekracht en de vliezen houden het kindje niet meer tegen. Geniet lekker van je bad zolang het nog kan! Na de bevalling pas als je gestopt bent met vloeien (gemiddeld na 6 weken!). Wat moest ik toch lang wachten zeg...
ik ga gewoon in bad hoor! Ze raden af om in bad te gaan als je vliezen zijn gebroken en nog geen of geen krachtige weeen hebt. Dat beteknt dan dat het niet zeker is dat de Baby er binnen een bepaalde tijd uit gaat komen, waardoor bacterieen voor infgectiegevaar kunnen zorgen. Zeep maakt volgens mij niet uit hoor! Zo is het mij verteld.