Zoals jullie zien ben ik nu 37w4d zwanger.. En zoals (bijna) elke zwangere vrouw op het einde heb ik last van allerlei kwaaltjes. De laatste loodjes dus.. Maar nu komt daar ook nog eens bij dat ik niet meer kan slapen! Ik heb vannacht de héle nacht wakker gelegen. Ik draai alle kanten op, maar niks ligt lekker. Ondertussen ben ik ook nog eens zeker 7 keer eruit geweest om te plassen en op een gegeven moment (om 6.00 uur) was ik het spuugzat en ben ik maar opgestaan. Om 8.30 ongeveer ben ik weer op bed gaan liggen, want ik was natuurlijk doodmoe. 2 uur heb ik gelegen, met mn ogen dicht, maar wéér kom ik niet in slaap.. Dit is zó frustrerend! Ik ben zo ontzettend moe, maar om de een of andere reden ben ik hartstikke onrustig zodra ik in bed lig.. Het is niet zo dat ik aan t nadenken ben over dingen oid, mn hoofd is gewoon leeg... Iemand enig idee wat ik hier verder nog mee kan?
Ooowww hoe herkenbaar.. Zowel van mijn vorige zwangerschap als deze keer ook weer. Het enige wat ik kan aanbevelen is: wél blijven rusten overdag, ook al slaap je niet. En 's nachts misschien gewoon gaan lezen, of even achter de computer/tv. Even uit bed dus. Ik heb met mijn zwangerschap van Sverre regelmatig úren opgezeten 's nachts.. Sterkte! Het duurt gelukkig niet al te lang meer voor je..
wat bij mij snachts nog wel eens wilde helpen..was ff gewoon toegeven aan het wakker zijn.. als in .. be duit.. wat drinken.. iets zoets eten.. en dan na een half uurtje of zo mijn bedje weer in .. zeg niet dat t altijd hielp.. maar vaak wel..en t gaf me in iedergeval t idee dat ik er wat aan deed .. Succes ermee..
Hoi, Ik slaap ook heel slecht de laatste tijd. Heb pijn in mijn heupen en word wakker doordat ik niet lekker lig - om dan weer eventjes in slaap te vallen en een half uur later weer wakker te worden omdat ik moet plassen. Heb dit besproken met mijn behandelend arts. Hij schrijft nu geen reguliere slaapmiddelen o.i.d. voor, maar heeft me een kruidenpreparaat aangeraden. Het heet Nighttime Herbs en het is van producent NOW. Ik heb het besteld bij De Roode Roos BV en vannacht voor het eerst gebruikt. Wat bleek? Ik werd nog steeds een aantal keer wakker omdat ik moest plassen, maar ik voelde me vanmorgen meer uitgeslapen en ben niet meer wakker geworden van de pijn in mijn heupen. Het kruidenpreparaat is absoluut veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap.
Ja ik heb er ook last van. Ik maak me er maar niet druk om, dan slaap ik maar niet, je er druk om maken maakt het alleen maar erger. Er zal toch wel een keer een moment komen dat m'n lichaam het zat is en ik dus wèl goed slaap. Overigens heb ik er ook nog niet echt last van, ik doe gewoon niet zoveel overdag. En afgelopen nacht ben ik er juit gegaan en heb ik een boek gelezen, wat gegeten etc.
ZO HERKENBAAR!!!! Ik wordt er helemaal gek van! Als ik thuis kom van mijn werk vallen mijn ogen dicht, dan moet ik even een half uurtje plat. Ook niet langer, anders slaap ik te diep. Maar 's avonds lig ik te draaien, te malen en te zuchten.... En dan denk ik wel eens, geef me een slaappil (ik nog nooit eerder zo ding gehad hoor)!! De wekker gaat namelijk wel weer om half 6, en zit ik met hoofdpijn en wallen op mijn werk. Nu moet ik nog 1 week werken, dus dat scheelt. Ik hoop dat ik mijn verlof beter slaap, omdat ik dan ook niet die druk heb om 's morgens vroeg op te moeten voor mijn werk.
Heel herkenbaar. Ik kon in de laatste weken van mijn zwangerschap ook nauwelijks meer slapen. Ik kon geen houding vinden en als ik die eenmaa wel gevonden had, moest ik er weer uit om te plassen ;-( Vaak ging ik er maar gewoon uit (ook omdat ik mijn man wakker hield met mijn gedraai en gewoel). Nam dan vaak een beker warme melk en ging rustig zitten lezen. In bed blijven liggen had toch geen zin. Vaak viel ik dan uiteindelijk wel op de bank in slaap. Daarnaast ging ik vaak overdag wel even rusten...
Dit klinkt inderdaad ook voor mij heel erg bekend! Vannacht heb ik ook wederom zo'n nacht gehad; volgens de VK schijnt dit erbij te horen (helaas!). Het is vast zo'n middeltje van Moeder Natuur om ons alvast te laten wennen aan de gebroken nachten die ons staan te wachten .. Ik geef er ook altijd aan toe. Ik ga uit bed, drink of eet wat en probeer wat TV te kijken of een boekje te lezen, waardoor mijn ogen moe worden. Vaak helpt het niet, ik heb ook nog niet de oplossing gevonden. Overdag probeer ik dan wel na de lunch een beetje rust te pakken met een mini-slaapje. Meestal helpt dat wel tegen het gebroken gevoel.
Hoihoi, ik slaap ook slecht, sinds een weekje ongeveer nu. Voornamelijk als ik erin ga ben ik wakker en wil ik de hele tijd van alles vertellen tegen mn man.... Als ik er snachts uit moet om te plassen verlies ik meestal wat afscheiding, en controleer dan altijd of het geen vruchtwater is.... dan ben ik haast meteen wakker want dan denk ik de hele tijd aan bevallen en aan ons kind. Het nare is dat ik tegen de ochtend juist vaak wat dieper slaap, met als gevolg dat ik om half 11 eens een keer mij bed uit kom zakken.
Heel herkenbaar.... en sorry maar ik heb geen tips voor je Ik doe sinds een week geen oog meer dicht van de rugpijn. Ik weet echt niet meer hoe ik moet liggen 's nachts, na een kwartier doet alles pijn en lig ik aan een stuk door te draaien. Meestal ben ik om een uur of 4.00 of 5.00 al op. Overdag loop ik erbij als een zombie en doe ik het dus maar een beetje rustig aan zodat ik toch nog een beetje rust kom. Bij mij helpt het niet, maar misschien kan je een warme douche proberen voor het naar bed gaan? Succes met de laatste loodjes!
Misschien wel even bij je VK aangeven! Als je straks totaal uitgeput aan je bevalling begint lijkt me dat niet zo goed! Wie weet heeft ze wat voor je om toch te kunnen rusten!
HEY IK KEN het probleem, maar bij mij komt het door de jeuk even opblijven en je zinnen verzetten en dan weer het bed in is het enige dat ik je kan meegeven als tip en dan maar hopen dat het werkt xxx
als ik bij mijn vorige zwangerschap niet kon slapen nam ik altijd een kopje warme melk met anijs helpt niet alleen om in slaap te komen maar haalt ook het maagzuur weg
Bedankt voor de tips allemaal Ik heb net eindelijk even kunnen slapen (3 uurtjes) dus ik ben nu helemaal vrolijk weer. Hopelijk lig ik vannacht niet ook weer te draaien de hele tijd, maar mocht het wel gebeuren dan heb ik nu allerlei tips om er wat mee te doen