Ja ok dat snap ik allemaal wel Misschien ben ik niet duidelijk geweest met mn vraag.. HCG wordt pas NA innesteling aangemaakt, dus ook pas NA innesteling kan je pas een positieve test hebben.. Maar hier wordt gezegd dat t tijdens innesteling nog fout kan gaan en dat je daarom beter niet kan testen voor NOD. Maar als t tijdens een innesteling al fout gaat kan je toch geen positieve test hebben? Misschien is t zo iets duidelijker?
Volgens mij blijft het zwangerschapshormoon wat langer in je bloed zitten. Dus na een miskraam zou je nog steeds positief kunnen testen.
Ow ja ik snap 'm nu Ja geen idee. Ik las ergens dat je vanaf de bevruchting al HCG aanmaakt, maar verder lees je inderdaad overal dat dat pas is na de innesteling... Ik weet wel dat het vruchtje in week 4 of 5 zich nog verder innestelt en dat het daar alsnog mis kan gaan. Misschien heeft het daarmee te maken?
vanaf het moment dat het eitje zich gaat innestelen maak je hcg aan, maar het innestelen zelf is niet in 1 dag gebeurt...het innestelen zelf duurt ook een dag of 3-5 en tja zoals gezegd, dan kan er tijdens de innesteling nog wat fout gaan of het eitje wordt door het lichaam afgestoten waardoor je "gewoon" ongesteld wordt... vroeger had je lang niet zo veel "miskramen" als nu, en waardoor komt dat, omdat men steeds vroeg "kan" testen doordat de testen steeds minder hcg nodig hebben om positief te zijn, en omdat men dat dan ook "graag" doet... gevolg is, dat daar waar je er vroeger gewoon geen weet van had omdat je toen pas ruim na of vanaf je nod kon testen dit nu veel vroeger kan, en men dan spreekt van een mk als ze toch ongesteld worden volgens een gyn ben je ook daadwerkelijk zwanger 4 wkn na conceptie, oftewel met 6 wkn..... in 33% vindt er wel bevruchting plaats, maar gaat het mis tijdens de innesteling of wordt het eitje afgestoten door het lichaam maar als men niet zou testen zou men het dus ook niet weten (net als vroeger) en zou men dus ook niet zo vaak over een mk spreken.... daarom, wacht gewoon 'je tijd" af en ga dan pas testen...1 zodat je je niet hoeft te melden bij het mk forum, en 2 om jezelf teleurstelling te besparen...