Ervaringen Acupunctuur (tijdens zwangerschap)?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Annalise74, Feb 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Dames,

Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Evt. ook tijdens zwangerschap?
    Ik heb veel last van migraine en iemand gaf me de tip om eens acupunctuur te proberen.
    Schijnt tijdens de zwangerschap ook gewoon te kunnen.

Nou ben ik altijd iemand van "hup, pilletje erin, dan gaat het wel weer over" :oops: en acupunctuur is natuurlijk heel iets anders. Weet eigenlijk niet of ik er wel in geloof....
    Maar nu ik zwanger ben, mogen die pilletjes niet, en stel dat het helpt......

Graag jullie ervaringen, positief of negatief, zwanger of niet-zwanger, maakt niet uit.....

Bedankt alvast!

2. mama1

mama1 Actief lid

Aug 18, 2008
    189
    0
    0
    Hoi, tijdens mijn zwangerschap ben ik ook behandeld voor mijn hoofpijn (schoonmoeder heeft eigen praktijk) en het kan geen kwaad hoor. (ze heeft zelfs nadat ik 13 dagen overtijd was een behandeling gegeven waardoor m´n weeen begonnen en ik dus niet ingeleid moest worden).

Ik geloofde er nooit in, maar ben nu toch overtuigd.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Niemand verder?

4. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook vele acupunctuur behandelingen gehad voor de pijn in mijn bekken. Helaas heeft het mij niet echt geholpen..
    groetjes sandra

5. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik ook extreem last van hoofdpijn. Paracetamol hielp niet. Ik heb zelfs nog een foto laten maken van hoofd en nek omdat ik zo'n pijn had. Maar er kwam niks schokkends uit. Andere onderzoekn en medicatie kon niet ivm zwangerschap. Zo als de arts zei: je moet er maar even door heen. :evil:
    De vk kwam toen met het idee van accupunctuur. Omdat ik er echt vanaf wou heb ik een afspraak gemaakt. Na 2 behandelingen was de hoofdpijn al stukken minder en na 4 helemaal weg. Of het nou de accupunctuur was of iets anders.................

Bij de derde had ik weer zovaak hoofdpijn. Weer naar de accupunctuur maar helaas zelfs na 5 behandelingen geen resultaat. Toen naar de voetreflex therapeut en dat hielp gelukkig wel.

Twee verschillende ervaringen. Ik zou zeggen niet geschoten is altijd mis.

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    bij mij werkte het super voor mijn hormonen, hooikoorts, bekken enz.

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik ben zo van mijn misselijkheid afgekomen. Had maar twee behandelingen nodig.

8. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Ik weet dat acupunctuur een vriendin van mij van haar hoofdpijn tijdens de zwangerschap heeft afgeholpen.

En ik zelf heb de ervaring dat door moxatherapie (zelfde principe) mijn dochtertje dat in stuit lag toch zelf gedraaid is, amper een uurtje na de behandeling. Kan toeval zijn natuurlijk, maar ik geloof absoluut dat het door de moxabehandeling kwam.

9. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    Hoihoi!
    Hier een deskundige! hahaha, ik stuur je even een pb! Ivm met privacy!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar zwangerschap.
    Elmo

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik ben dmv acupunctuur van de misselijkheid afgekomen :) 2 behandelingen en ik kon weer alles eten wat ik wilde!
    Ook ben ik dmv acupunctuur van t roken afgekomen, ook na 2 behandelingen.

Ik ben een aanhanger dus! :p

12. vergiet

vergiet Lid

Aug 7, 2008
    55
    0
    0
    Ik ben ook een fan van acupunctuur, heeft mij ook al voor zoveel dingen geholpen. Ga eerst acupunctuur proberen voordat ik naar een huisarts ga.
    In mijn vorige zwangerschap en in deze zwangerschap al verschillende keren geweest. Gewoon doen, heb je vast veel gemak van.
    Succes.

Share This Page