Wij hebben een droogmolen gekocht, maar we weten even niet hoe we deze het beste kunnen bevestigen in de grond. Het zal in het gras komen en ik vraag me af of dat wel stabiel genoeg is met zo'n standaard grondanker? Nu werd mij verteld dat het het stevigst is om het grondanker in een emmer met cement te doen en deze dan in te graven, maar dan kun je t dus niet meer zomaar verplaatsen. Nu zal dat laatste geen heel groot probleem zijn, maar toch, als het qua bevestiging ook stevig genoeg is om het direct in de grond te doen dan doe ik dat liever. Dus, hoe hebben jullie het gedaan? En is het stevig/stabiel?
Wij hebben een emmer met cement en daarin de bevestiging. Als we 'm willen verplaatsen moeten we dus de emmer wat uitgraven.
Wij hebben hem in een plastic parasol voet die vol zit met zand (waait hier vaak hard wonen vlak aan het water) En het voordeel is dat je droogmolen wat hoger is (als hij in de grond stond was hij voor mij echt te laag en ik ben 1.74) en dat hangt zeer irritant was op.
Ik ben bang dat een parasolvoet niet geschikt zal zijn.. Niet zozeer de voet zelf maar de buis waar de parasol in staat. Geen idee ook hoe dat zit met de doorsnede van de buis; die van een droogmolen verschilt iig per merk/model/formaat.. De droogmolen hoeft ook niet per se verplaatst te worden hoor; in principe zal deze gewoon in het gras blijven, maar het idee dat het te verplaatsen is spreekt me net even wat meer aan. Wellicht bevalt het totaal niet in het gras en wil ik het alsnog verplaatsen naar achter in de tuin tussen de stenen... Ach, misschien doe ik ook wel te moeilijk hoor, maar ik heb geen zin om het eerst uit te proberen zonder cement en dat straks ons grasveld naar de haaien gaat omdat de droogmolen omvalt oid En ook geen zin om heel veel moeite te doen terwijl het niet nodig is...
Hier staat hij in een betonnen parasol voet! Geen gaten in het gras of weet ik wat We hebben ik het begin een grondanker gebruikt maar die raakte door de beweging van de molen telkens los en na 6 keer opnieuw in de grond zetten wat is het zat
Oh, iets te snel met reageren @Zustertje en Amfy: Gaat de buis van de parasolvoet daar niet kapot van dan? Ik denk zelf dat die scheef gaat staan als er veel was aan hangt en zo gaat scheuren?? @Sjorsje: Jullie dus in cement... Tja, ik neig daar ook wel het meest naar ivm stevigheid, maarja, ik ben iemand van "waarom moeilijk doen als het makkelijk kan" dusja.. Als het niet per se nodig zou zijn dan doe ik het liever direct in de grond. Ligt het misschien ook aan het formaat droogmolen? We hebben er een gekocht van 40 meter, maar deze gaan we zometeen terug brengen en inruilen voor een van 60 meter; dat past toch net iets beter bij ons wasgedrag met 2 kleine kinderen (en hopelijk binnenkort een 3e op komst...)
Wij hebben het bevestigingsanker gewoon in de grond gestopt, zonder cement ofzo. Mijn ouders en mijn schoonouders hebben dat ook. En nergens problemen mee hoor!! Onze droogmolen is best groot en hangt regelmatig helemaal vol.
Hier staat de droogmolen gewoon in de voet die erbij geleverd werd. Maar hij staat wel vast tussen tegels. Voor in het gras zou ik de voet inderdaad in het cement gieten. (niet de molen zelf natuurlijk) Als je snelcement gebruikt is het snel gedaan.
Hier staat hij gewoon met het meegeleverde buisje in hey gras... Niks geen cement en de wind waait hier toch flink om het huis met een volle droog molen in de tuin...
Wij hebben hem in cement gegoten, kan hem alleen niet verplaatsen. Maar molen staat goed waar hij staat
Jullie maken het me lastig haha Ik denk dat we t maar op safe zullen spelen en een zak cement erbij gaan kopen
hier putje gegraven, sneldrogende cement erin met de houder.. paar uur goed laten drogen en staat als huis