Ik heb de derde blaasontsteking tijdens de zwangerschap alweer te pakken en snap eigenlijk niet hoe het nu kan (misschien nu gevoelig ervoor?). Ik drink voldoende over de dag zeker 1,5 liter en daarnaast nog zeker 4 grote koppen thee. Ik draag katoenen ondergoed, veeg van voor naar achter af, plas gelijk na de seks en toch steeds die vervelende blaasontsteking te pakken. Zie het eigenlijk niet zo zitten om wéér aan een antibioticakuur te gaan en ben eigenlijk bang dat het daarna toch weer terugkomt. Nu las ik iets over een citroensap kuur. Helpt dat echt? Ik heb zojuist mijn eerste, versgeperste citroen-watersap naar binnen gewerkt (gadver wat ranzig haha..) Of andere tips die me kunnen helpen het te voorkomen, en nu te genezen zonder antibiotica? Oh ik heb ook al verse cranberry's gehaald die ik ga blenden en vermengen met water. Zouden deze dingen voldoende zijn het te bestrijden?
Cranberry capsules of drank werkt heel goed. Ik heb vaak blaasontstekingen en helpt altijd. Weet niet of het mag tijdens de zwangerschap maar lijkt me minder erg dan steeds een kuur. Vervelend zeg! Mijn zoontje kwam 4 weken te vroeg door een blaasontsteking. Hoop niet dat ik je daar bang mee maak maar wel goed om in de gaten te houden en ze proberen te voorkomen.
Ik zou toch naar de huisarts gaan en uitleggen dat het zo vaak terug komt. Dan krijg je een andere AB die wellicht wel goed z'n werk doet. Als je een blaasontsteking niet laat behandelen kan dat overgaan in een nierbekkenontsteking. En dan ben je verder van huis. Verder goed drinken, en zodra je naar de wc moet ook echt gaan. Neem de tijd zodat je ook echt uitgeplast bent. Cranberrysap en vitamine c zijn goed voor je dus dat mag je ook gewoon gebruiken. Let wel op het gebruik natuurlijk. Inlegkruisjes zo weinig mogelijk gebruiken dat is een broedplaats voor bacteriën. Dat waren de tips van m'n vk
Is je urine al eens gekweekt? Bepaalde veroorzakers van blaasontsteking reageren namelijk niet op zuren als cranberry en citroen, dus dat helpt dan idd niet.
Maar je weet niet welke bacterie er gekweekt is? Alleen de e coli reageert op zure omgeving namelijk. Er is ook iets te koop wat je dagelijks kunt nemen om het te voorkomen, weet even niet hoe het heet maar anderen hier misschien wel. Maar dat helpt ook niet bij alle bacterien. Sterkte ermee!
Bedankt voor de tips, het meeste uit het lijstje doe ik inderdaad al daarom vind ik het zo frapant dat het terug blijft komen maar denk dat ik inderdaad wel even terugga naar de huisarts. Heb tot nu amoxicilline gehad en furabid, volgens mij zijn dat de enigste twee die je mag tijdens de zwangerschap.
Nee dat heeft ze niet specifiek gezegd, was ook een beetje kortaf alsof ze d'r dag niet had ofzo. Nouja ik ga maandag sowieso weer even bellen dan kan ik het gelijk vragen. Zou best e coli geweest kunnen zijn want de urine was na de laatste kuur wel schoon dus het was wel weggegaan e coli is voor zover ik heb begrepen ook geen gecompliceerde bacterie (maar ik ben geen arts dus kan het natuurlijk helemaal fout hebben)
De antibiotica die je gehad hebt zijn inderdaad de enige twee die je mag hebben tijdens de zwangerschap. Tip die ik nog voor je heb: raadpleeg eens een bekkentherapeut. Die kan bekijken of jij je bekkenbodemspieren wel goed gebruikt. Ik had veel blaasontstekingen (ook een nu tijdens de zwangerschap) en realiseerde me op een keer dat ik m'n bekkenbodemspieren voortdurend aangespannen had. Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Of dat je ze onbewust te weinig kunt ontspannen. Dat kun je al vanaf kind zijnde verkeerd aanleren. In ieder geval de moeite waard denk ik om ook eens langs te gaan.
Ik mocht amoxiciline (1e blaasontsteking voorgeschreven door de huisarts) absoluut niet nemen van mijn gyn omdat ik resistent kon worden of zo. Ik moest furadantine nemen (2e en 3e blaasontsteking). Blaasontsteking hangt bij mij samen met zwangerschapsdiabetes, zoetere urine is inderdaad een broeihaard voor bacteriën, en nu ik m'n glucose waarden onder controle heb, inmiddels ook 4 weken vrij van blaasontstekingen!
Wat voor klachten heb je van de blaasontsteking? Ik heb ook al mijn derde kuur gehad helaas, maar bij mij komt het door een niersteen. Halve liter kamillethee op een dag werkt, cranberrycapsules zou ik slikken ipv cranberry sap drinken, dat is nl lang niet zo geconcentreerd en moet je liters van op een dag drinken wil het helpen. En vaak zit er suiker in die sapjes
Helaas heb ik ook 5 blaasontstekingen gehad deze zwangerschap die allemaal werden veroorzaakt door de E-coli bacterie. Volgens huisarts en gynaecoloog was het gewoon domme pech. Ik kon drinken wat ik wou, cranberrypillen nemen, Sap drinken, niets hielp. Uiteindelijk was het gewoon zoeken naar de juiste antibiotica. Als laatst heb ik monuril gehad, 1 zakje en het is niet meer terug gekomen. Nu maar hopen dat het ook echt weg blijft, maar de laatste keer is iig alweer heel wat weken geleden. Succes! Ik zou het zeker niet laten gaan hoor, want als het overgaat naar je nieren ben je echt veel verder van huis. Dan kan je beter nog een extra kuurtje nemen....
Buikpijn, lage rugpijn (heb ik sowieso chronisch maar dit voelt anders), kleine beetjes plassen en nog steeds het gevoel hebben te moeten. Geen pijn bij het plassen iig. Ik heb echt cranberry's in huis die je zelf moet pureren of puur eten (maar daar waag ik me niet aan haha). Heb het halve zakje in de blender gedaan en aangemaakt met water. Niet te haggelen eigenlijk haha, maar goed heb begrepen dat zolang je onder de liter blijft het oké is en ik kan het wellicht proberen want schadelijk is het sowieso niet hihi Vervelend dat het door een niersteen komt zeg, doen ze daar verder nu niets aan?
Nee ik moet er helaas mee blijven lopen de hele zwangerschap Hij is ook te groot om uit te plassen, en vergruizen doen ze niet ivm röntgenstraling. Ik heb er ook veel pijn van, maar echt bij mn nier. Ik heb helemaal geen klachten van blaasontsteking, maakt het lastig. Wel vaak plassen en gevoel snel weer te moeten, maar dat hoort ook bij de zwangerschap. Het is zo rot want je wil die zooi eigenlijk niet slikken.
Ai dat lijkt me sh*t!😩 Wel beter dat het nu weg is. Die monuril, mag je dit ook in de zwangerschap dan? Ik ga inderdaad sowieso maandag een afspraak maken maar vind het zo vervelend steeds die AB.. Had gehoopt het anders te kunnen oplossen, want ik lees wel veel dat het ook op andere manieren te genezen valt. Nah als het niet anders kan dan moet het natuurlijk, dat ga ik dan ook zeker doen hoor. Heb opzich wel het idee dat het iets heeft geholpen. Heb vandaag 2 x een glas citroensap water gedronken, net de self-made cranberry sap, ben geloof ik 20 keer naar de wc geweest vandaag in totaal maar de buikpijn en beetjes plassen lijken wel weg te zijn.
Dat is wel echt vervelend joh. Vooral dat je er zoveel pijn van hebt en er dus niks aan gedaan kan worden, erg lastig inderdaad. Moet je nu steeds AB blijven nemen ofzo? En na de zwangerschap kunnen ze er wel wat aan doen? Inderdaad, liefste neem je die troep gewoon niet, maar ja als dat het enigste is wat helpt dan zal het wel moeten... Sterkte en succes!!
Vind dat niet eens zo'n gek idee weet je dat, heb namelijk bekkeninstabiliteit (niet zo'n beetje ook), misschien hangt dit wel met elkaar samen. Moet ook eigenlijk hoognodig weer naar de fysio, kan mij herinneren dat ze een tijdje terug bekkenbodem-oefeningen heeft meegegeven. Ga toch maar eens even een afspraak maken!
Mijn huisarts heeft hem toen voorgeschreven. Ik had ook gelezen dat je hem gewoon mag hebben, anders zou ik het vast niet genomen hebben haha!
Hier ook monuril gekregen bij blaasontsteking. Was toen 25 weken. Zorgde bij mij voor heel veel harde buiken en 3x gevoel van een wee. Als je zelf gaat proberen, laat je urine evenzeer controleren bij de huisarts! Blaasontsteking kan inderdaad weeën en zo bevalling opwekken dus let goed op!!! Blijf er niet te lang mee rondlopen. Ook voor je nieren niet goed. succes en hopelijk ben je er snel van verlost!
Ik ben al jaren draagster van de E-coli en streptokokken B en denk dat ik in mijn leven al zeker meer dan 100 urineweg infecties gehad. De oorzaak zit niet in je urinewegen maar in je darmen. De E-coli houdt zich schuil in de darmen en bij overkolonisatie komt deze tot uiting in je urine. Wat kan bijdragen aan vermindering van urineweg infecties is een hele goede probiotica en verse ananas. Verse ananas bestrijdt de E-coli en probiotica zorgt er voor dat de E-coli niet zo gauw koloniseert. Zorg er voor dat je voor de volle 100% zeker weet dat het om de E-coli gaat en niet om de GBS, aangezien je dan zult moeten bevallen met een AB infuus aangezien je grote kans hebt dat je anders je kindje tijdens de geboorte besmet. Heel veel succes en beterschap!