Zoals jullie in mijn topic "vreselijk, die eerste dagen/weken!" kunnen lezen blijven mn testen sinds afgelopen vrijdag hetzelfde. Vanochtend was ie zelfs weer lichter, wat niet echt een positief teken is (in mijn geval sowieso niet, maargoed, dat terzijde). Nu heb ik ook buikpijn en lage rugpijn, dus ik dacht "daar gaan we weer" (heb al 5 vmk's gehad) Nu heb ik vanmiddag laten checken op een blaasontsteking: Nou, die heb ik dus... Nu heb ik wel eens gehoord dat een zwangerschapstest tijdens een BO vals positief kan uitslaan (mijn testen zijn zeker niet vals positief ), maar ook dat ze vals negatief uit kunnen slaan! Nu begin ik weer wat hoop te krijgen, want ik heb nu het idee in mn hoofd dat ze misschien door de BO niet meer duidelijker worden en soms lichter zijn? Dat mn hcg wel heel mooi stijgt ed, maar dat de eiwitten ed het verhinderen om de test zodanig duidelijk te kleuren? Weet iemand of dit kan? Of heeft iemand dit misschien zelf meegemaakt?
Je blaas ontsteking kan ook veroorzaakt worden door de zwnagerschap. Ik heb bij megan ook in de eerste 12wkn 2keer BO gehad. Wat ik ook vond op het internet wil je vast niet weten: Als er veel eiwit in de urine aanwezig is, bijvoorbeeld bij een blaasontsteking, kan de uitslag onterecht positief zijn. Ik zou toch ff naar de HA gaan voor een bloedtest om je zwangerschap te bevestigen en AB op te halen..
Bij mn dochter heb ik de hele zwangerschap door meerdere BO's gehad, ben er erg gevoelig voor helaas.. Ik weet ook dat zw.testen vals positief kunnen worden door een BO, maar t lijkt me sterk dat ze dan net zo duidelijk zijn als de mijne.. Maargoed.. Ik heb vandaag sowieso bloed laten prikken op hcg en progesteron (moet donderdag weer om te kijken of t stijgt ed). Nu maak ik me daar weer druk om.. Al geloof ik er echt niet in dat AL mijn testen nep zijn.. Helemaal niet vanwege dat de normale digi (zonder indicator) eerst nog negatief was en 2 dagen later wel positief, dat gebeurt echt niet door een BO lijkt me.. Bah.. (Zit overigens ook al 3 dagen na NOD, ben nooit overtijd zonder reden..) p.s. Ik mag geen AB ervoor hebben door de zw. De enige die veilig is tijdens de zw daar ben ik allergisch voor; ik moet t met cranberrypillen en veel drinken oplossen..
Ben je allergies voor amoxi? Want daar ben ik ook allergies voor en er zijn nog andere die je mag hebben hoor. Maar goed dat is niet het belangrijkste! We gaan er van uit dat je 100% zwanger bent hoor! Maar ik vind dit wel een hele nare sytuatie hoor BLEHHHHHH!!
ik ben ook erg gevoelig voor blaasontsteking. wat bij mij heel goed helpt zijn vitamine c bruistabletten, gaat het bij mij heel snel over. Ik hoop voor je dat de bloedtest positief is.
Ik ben idd allergisch voor amoxicilline.. En als ik BO heb is t praktisch altijd dezelfde bacterie (heel vaak op kweek gezet) en die bacterie is alleen gevoelig voor amoxicilline en een andere soort AB, maar die andere AB is niet veilig tijdens de zwangerschap.. Kijk, of ik zwanger ben daar twijfel ik echt niet aan. Dat ben ik gewoon echt. (dus opmerkingen als "hopelijk ben je zwanger" komen op dit moment een beetje hard aan Of ik moet het te letterlijk opvatten..? ) Ik vroeg me alleen af, omdat een BO dus zwangerschapstesten kan beinvloeden (vals positief, maar dus OOK vals negatief) of dat de reden kan zijn dat mn testen ineens hetzelfde blijven (wel duidelijk, maar niet duidelijker) terwijl ze de eerste paar dagen heel snel duidelijker werden. Of de eiwitten dat dus kunnen veroorzaken. Ik lees namelijk verhalen over vrouwen die tijdens een BO negatief testen (of praktisch negatief) en als ze een AB kuur gehad hebben ineens knalpositief. Maargoed, denk dat het een beetje een moeilijke theoretische vraag/hersenspinsel is waar ik toch niet echt een duidelijk antwoord op zal krijgen (no offence hoor, maar mn gedachten draaien soms overuren ) Ik wacht de bloeduitslagen wel af (of t hcg goed stijgt dus) en dan zien we t wel weer verder
ik vind het een logische gedachtegang! Kun je idd geen bloedtest laten doen en dan een paar dagen later weer, om te kijken of je HCG mooi stijgt? is toch minder stressvol dan streepjes vergelijken?? ik denk maar mee hoor...
Hé, niemand heeft gezegd dat je moet twijvelen aan of je zwanger bent!!! Je bent echt gewoon zwanger en je mag daar ook echt niet aan twijvelen! Je hoofd staat nu gewoon niet stil omdat je geschrokken ben. Je moet niet alles geloven wat ej op het internet vind. Die blaasontsteking hoort er gewoon bij en dat gaat wel weer over en daarna kan je lekker gaan genieten van het nieuwe leven wat er in je goeit! Dikke knuff voor jou en ik hoop dat je snel opgeknapt bent! xxx
@Taliaa: de bloedtest heeft ze dus vandaag laten doen en donderdag weer @Kristel: ik kan me wel indenken dat een BO iets doet met een zw test. Eiwitten kunnen allerlei dingen afbreken, dus misschien ook wel hcg. Dat je nog altijd niet bloed vind ik een positief teken hoor meis! En je buikpijn kan van alles zijn, je bo, je baarmoeder enz. Ik hoop dat je volgende week een mooie uitslag te horen krijgt. Echt belachelijk trouwens dat het zolang moet duren! Dikke knuff meis.
@Sloppy: Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat Ik hoop ook dat ik binnenkort mag gaan genieten (kan over 2 weken echo krijgen als alles nog goed gaat), want dit is echt niet leuk zo allemaal.. @Taliaa: Gelukkig vind jij het een logische gedachtengang! Zijn mn hersenspinsel tenminste niet altijd even gek Ik heb vanmiddag bloed laten prikken op hcg en progesteron. Donderdag moet ik weer zodat er vergeleken kan worden met de waarde van vandaag. @Dreamer: Ik vind het ook wel een positief teken dat ik nog steeds niet bloed, al vliegen er nog steeds enge gedachten door mn hoofd. Maar ik denk dat dat wel zal blijven, had ik bij Yentle ook totdat ze veilig in mn armen lag. (wel minder natuurlijk op een gegeven moment, maar toch) Als de buikpijn en rugpijn puur alleen mn baarmoeder is word ik daar echt niet vrolijk van.. T is nu op momenten al bijna net zo erg als op t einde van de zw van Yentle (en je weet hoe moeilijk ik t toen had ) Ik hoop dus dat het de BO is en de cranberrypillen ed gauw aanslaan! Iig, het is afwachten geblazen, maar t is fijn om te lezen dat het misschien een mogelijkheid is Moet ook zeggen dat ik zaterdag ook heel erg schrok; test was toen ineens heel erg licht, terwijl urine supergeconcentreerd was. (geconcentreerder kon bijna niet ) Uit onzekerheid heb ik toen een paar uurtjes later weer getest, met veel minder geconcentreerde urine, en die test was weer heel duidelijk! Aan de hand daarvan zou je dus ook kunnen denken dat het door eiwitten komt dat een test lichter uitvalt..? Omdat in hele geconcentreerde urine namelijk ook meer eiwitten zitten.. Volgen jullie het nog?