blaasontsteking tijdens de zwangerschap en antibiotica

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Foxter, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger en heb blaasontsteking, en net van de dok antibiotica gekregen. Het is Amoxicilline Diper 500mg.
    Zijn er nog meer mensen die deze hebben gekregen tijdens de zwangerschap? Het zal vast allemaal veilig zijn, maar ik maak me natuurlijk toch weer zorgen :rolleyes:

Groetjes Marijke

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niemand? Of andere antibiotica tijdens de zwangerschap?

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb nu voor de 3e keer een antibiotica kuur tijdens de zwangerschap voor blaasontstekking. Helaas helpt het bij mij niet zo veel.

Ik heb Nitrofurant gekregen.

groetjes
    conny

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh balen zeg!
    Maar goed, dan zal ab wel niet zo slecht zijn voor de beeb, anders geven ze het niet 3 x denk ik..

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Even mijn reactie op een topic van 2-3 dagen geleden. Zij had hetzelfde middel, alleen van een ander merk:

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel :D

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, dat je je eigen huisarts gewoon moet vertrouwen. Dat doe ik ook wel, maar toch zit ik net naar dat glas te kijken alsof het vergif is :) Ik heb al een half jaar geen medicatie meer genomen, en dan nu ineens antibiotica.. Dus ik wilde nog even nog een keer horen dat het niet erg is.

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    ´t Is ook vergif, alleen niet voor jou en ook niet voor de baby. Wel voor de bacteriën die aan ´t feesten zijn ;)
    Oh, hou er rekening mee dat je na je kuurtje last kunt krijgen van een schimmeltje, te herkennen aan jeuk, rare afscheiding, gekke luchtjes etc. Ga daar niet te lang mee doorlopen want dan krab je jezelf nog open van de jeuk, hihi. De inwendige pillen die daar voor zijn, zijn ook veilig te gebruiken.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh mennn! Nou ja, afwachten maar :D
    Bedankt voor alle info!

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    In de bijsluiter staat goed beschreven welke antibiotica je nu wel of niet mag nemen.

Nitrofur bijvoobeeld mag je maar tot een bepaalde tijd gebruiken. Augmentin daarintegen mag je pas vanaf maand zoveel (weet even niet meer welke mand) gebruiken. Dit staat wel in de bijsluiter.

Ik neem aan dat jouw huisarts kundig genoeg is om te weten welk kuurtje je nu wel en welke je nu niet mag gebruiken.

Wat wel handig is, is om na een aantal dagen na t eindigen van je kuur je urine even weer te laten controleren.

Sterkte ermee.

10. Niet meer actief

Augmentin en Nitrofurantoine zijn beide veilig te gebruiken gedurende de zwangerschap.. werk zelf op de poli urologie!
    Je moet wel uitkijken dat je geen diarree krijgt, voldoende drinken dan! En inderdaad wat San zei, je kan na afloop een schimmelinfectie krijgen.. erg vervelend haha!

Trouwens, je moet wel zeker 7 dagen gestopt zijn met je antibiotica om je urine opnieuw te laten controleren op infecties.. voor die tijd is het zinloos omdat de AB zijn nawerking dan nog heeft in je urine & je dus 99% zeker kan zeggen dat er geen bacterien gekweekt zullen worden zo kort na de AB.

11. Bri

Bri Niet meer actief

En 't is nog altijd een stuk gevaarlijker voor jou en je kind om een blaasontsteking onbehandeld te laten! Gelukkig zijn er dit soort middelen die (relatief) veilig te gebruiken zijn....

12. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ook ik heb een blaasontsteking en heb Nitrofurant gekregen. Maar, voordat ik hieraan kon beginnen, moest ik eerst urine richting het ziekenhuis sturen voor een kweek (dan zitten er geen medicijnen in de urine). Indien over een paar dagen dan blijkt dat ik niet goed op Nitrofurant heb gereageerd, dan weten ze door de kweek om welke bacterie het gaat en kan ik zo nodig een beter afgestemde kuur krijgen. Dit om te vorkomen dat je diverse kuren moet slikken, voordat de juiste is gevonden.

Hoe dan ook, ik heb wel last van bijwerkingen van de Nitrofurant. Namelijk slapen (kon ik toch al als de beste), hoofdpijn en een rode, jeukende huid op bepaalde plekken. Herkennen mensen dit?

13. zonnetje77

6 jul 2008
    95
    0
    0
    hoi, hoe bevalt die amoxilline jou? ik slik het ook sinds maandagavond (het is nu donderdagmiddag), maar ik moet zeggen dat ik nog niet echt verbetering merk. sterker nog, vanmorgen was het weer veel erger en had ik ook weer bloed bij het plassen (sorry voor de viezigheid).

heb je ook harde buiken erbij?

ik baal er zo van!
    groetjes zonnetje

14. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Met mijn vorige zwangerschap heb ik 5 keer AB gehad, tijdens de bevalling AB gehad en kind kreeg na de bevalling ook nog 10 dagen AB.

Ik heb ondertussen voor deze zwangerschap ook al AB gehad en denk dat ik weer een blaasontsteking heb, want mijn urine neigt tot 2 keer per dag naar bruin. Heb alleen geen zin om weer die vieze tabletten 3 of 4 keer per dag te slikken gedurende 7 dagen. Ik word er kotsmisselijk van en kan dan niets meer eten terwijl dat moet, anders kun je t niet innemen, verder krijg ik ook nog maagkrampen daardoor.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja dat had ik ook, maar het is nu weg volgens mij :thumup: Moet vandaag nog 3 glazen ab drinken, en dan is mn kuur klaar. Bij mij leek het eerst ook erger te worden, en toen ging het snel beter :)
    Sterkte hoor, tis super vervelend!

16. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Goh, dat zoveel mensen last hebben van een blaasonsteking. Ik heb het ook gehad en ook Nitrourant gehad.... maar geen bijwerkingen...

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tis een zwangerschapskwaal, dus ik denk dat er daarom zoveel zijn die het hebben :)

Gisteren heb ik weer een test gedaan, helaas nog steeds blaasontsteking. Morgen maar weer de dok bellen. Ik heb nu wel cranberry tabletten gekocht (die je ook mag gebruiken tijdens zwangerschap) hopelijk helpt dat nog wat.

18. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Vitamine C 1000 mg wordt ook geadviseerd.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

klopt, hoe meer vitamine C hoe beter :)

Deel Deze Pagina