blaasontsteking tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tonneke, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik had al paar dagen af en toe last van lage rugpijn. Ik voor de zekerheid vanochtend naar de huisarts om te testen voor blaasontsteking, dacht dat het niks zou zijn. Maar het zag er niet goed uit, nu gaat de assistent overleggen met de dokter en wordt ik nog terug gebeld.

weet dat het vaak voorkomt bij zwangere vrouwen maar ben toch beetje zenuwachtig. ben erg voorzichtig met medicijnen nu dus wil eigenlijk niks slikken. Maar als ik een blaasontsteking heb moet het wel anders ben ik verder van huis.

iemand hier blaasontsteking tijdens de zwangerschap gehad?

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    al 6x,want heb dit buitenom zwangerschap ook erg vaak
    cranberrie sap drinken,je krijgt medicatie van de dokter(die niet schadelijk zijn) en erg veel water drinken op een dag
    bruistablet vit c en cranberrie sap ;)

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

ik heb ook al blaasontsteking gehad voor me zwangerschap (niet fijn!)
    Ik eet elke dag 3 kiwi's dus voor alsnog genoeg vitamine C haha
    Maar inderdaad maar meer cranberry sap drinken

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb gister mijn laatste penicilline gehad, ik heb/had ook een blaasontsteking, morgen wordt gekeken of het weg is, ik had ook erg veel moeite met die pillen maar om het niet te slikken is nog gevaarlijker, dan kan het overslaan in nierbekkenontsteking en dat kan weeen opwekken, dus die antibiotica is erg belangrijk ;) en inderdaad om het in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen cranberry sap of pillen.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik loop ook al een paar dagen te twijfelen..

Vooral met t uitplassen ( laatste beetje) dan voelt t raar in mn onderbuik.. beetje krampig/brandend..

Morgen voor zekerheid maar ff plasje bij de ass. in leveren denk ik..
    Beter een keer voor Jan Doedel heenrijden dan rond blijven lopen..

Dat is me vroeger ( als 8/9 jarige) eens overkomen.. Was al doorgeslagen naar nierbekken ontsteking..

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

ja dit gevoel had ik ook, wil nu ook het zekere. Werd net gebeld en het is inderdaad een blaasontsteking.
    Straks na 4 uur bij de apotheek maar even de kuur ophalen

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Vandaag terug gebeld omdat de urine op kweek is gezet en hier kwam gelukkig verder niks uit. Nu aan de pillen maar. Op de bijsluiter staat ook dat het geen kwaad kan, alleen vlak voor de bevalling.
    Toch ben ik niet gerustgesteld dat het geen kwaad kan. Ook al zeggen de dokter, VK en de apotheek van niet.
    Is dit normale bezorgdheid?

8. mymiracle

dat had ik ook, maar ik heb het toch maar geslikt en ben er hopelijk nu vanaf, beebje doet het nog goed ;)
    donderdag moet ik weer wat urine inleveren.

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Had ook last van een blaasontsteking en kreeg antibiotica voor 5 dagen.
    Hierna was het helaas nog niet over en werd er weer een nieuwe kuur gestart. Jammergenoeg hield ik door misselijkheid de pillen niet binnen en ben ik in het ziekenhuis aan het infuus met antibiotica gegaan. Moest daar 3 nachten blijven! Nu net de kuur thuis afgemaakt met maagbeschermers erbij om te voorkomen dat ik weer alles zou uitspugen.
    Neem aan dat antibiotica niet echt schadelijk kan zijn voor je baby.
    Wat mij verteld is is dat het wel schadelijk kan zijn als je er koorts bijkrijgt omdat dat kan leiden tot een vroeggeboorte.
    Vandaar ook dat ik perse die antibiotica binnen moest om mijn koorts te laten dalen.
    In ieder geval hoop ik dat we er nu allemaal van af zijn !
    Groetjes.

10. Mieye

Mieye Lid

24 feb 2009
    15
    0
    0
    Hallo!

Ik ben zelf nogal gevoelig voor blaasontstekingen, maar heb een gruwelijke hekel aan antibiotica, dit maakt zoveel kapot in je lichaam...

Eerder loste ik mijn blaasontstekingen op met ten minste 4000mg vit C ( in de vorm van bruistabletten) per dag. Tot ik laatst een blaasontsteking had waarbij dit niet afdoende was. Ik had al een kuur geregeld via de huisarts, maar toen ik de gebruiksaanwijzing las stond het me weer zo vreselijk tegen dat ik toch maar verder ben gaan zoeken naar een alternatief.
    Dit heb ik gevonden in de vorm van Cranberry Monarda van Vogel! (weet niet of het mag, maar hier een link met info : http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/cranberry_monarda.php) Dit kan je ook in kuurvorm gebruiken, en werkt uitstekend! Ik heb, omdat het zo'n zware ontsteking leek te zijn, wel ook de vit c en tevens extra cranberrie bruistabletten genomen. Mijn ontsteking is mooi weggegaan zonder vieze chemische troep van de dokter!

Nu ik zwanger ben moet ik er al helemaal niet aan denken om antibiotica te slikken, dus deze ontdekking is gelukkig vroeg genoeg gedaan!

Maar wat moet, dat moet, als je het niet kan oplossen met natuurlijke middelen, zal je helaas wel de chemische moeten gebruiken, want een ontsteking zelf is gewoon ook echt gevaarlijk als je het laat zitten.

Ik hoop dat je je in ieder geval snel weer beter zal voelen!

Groets, Mi

11. mymiracle

mijn blaasontsteking is niet weg, nu de 2e kuur en urine is inmiddels ook op de kweek gezet, bah! donderdag weet ik of het nu weg is en wat er gaat gebeuren als de urine en/of de kweek niet goed is.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik begrijp dat je oppast met medicijnen en dat is heel goed, maar deze medicijnen moet je wel nemen. Ik heb gehoord als je er niks aan doet en er mee rond blijft lopen je een vervroegde geboorte kan krijgen.
    Maar je bent er lijkt me op tijd bij en na een kuurtje voel je je hopelijk weer in orde.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb vanmorgen mn laatste tablet genomen van mn kuur,heb nu nog veel last maar mn urine was ''schoon'' maar de kuur werkte nog door werd verteld dus het kan zijn dat daarom mn urine schoon was moet donderdag weer urine brengen, de klachten zijn nig hetzelfde alleen mn rugpijn is iets minder...

14. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb gister me laatste pillen ingenomen. Morgen weer voor controle.

Ik heb er eigenlijk geen last van gehad...Heb eerder blaasontsteking gehad en dat voelde ik echt, pijn in rug, brandend gevoel etc. Daarom vindt ik het moeilijk om te bepalen of ik nog wel of niet een blaasontsteking heb

Het enige wat ik nu heb is dat ik me blaas niet goed leeg kan plassen. Dit heeft volgens mij meer te maken met me zwangerschap. Baby drukt ook steeds tegen me blaas aan. Heb de hele week ook pure cranbarry sap gedronken (erg zuur!) dus hopelijk is het nu weg

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Heel vaak voel je en blaasontsteking helemaal niet! tijdens een zwangerschap..

Dus bij harde buiken, kleine beetjes plassen enz. laten controleren.

Blaasonsteking kan nu heel makkelijk doorslaan naar je nieren, koorts opwekken en is nr. 1 van de redenen voor premature weeen!

Dus wees hier alsjeblieft niet laks mee. gewoon laten testen.. ze testen bij gyn. niet voor niets elke week je urine..

Antibiotica is en blijft medicijnen, maar is echt mobedr schadelijkals te vroeg te wereld komen.
    zoalng je arts maar weet dat je zwanger ben is er niets aan de jhand.. 9 van de 10 x zal je amoxiline krijgen..

Ben je er gevoelig voor dan zou ik in ieder geval regelmatig iets met cranberry drinken.. helpt altijd. ik vind het niet lekker en verdun ook altijd..

16. mymiracle

cranberry vind ik ook niet lekker, vandaar dat ik de pillen nu gehaald heb, je hebt ze ook in pilvorm gelukkig.
    mijn blaasontsteking is na 2 kuren nog steeds niet weg, donderdag krijg ik de uitslag van de 2e kweek, de 1e was niet schoon, er zijn bacterien gevonden, ik krijg pas een derde kuur als ze weten welke bacterie het is, dan kunnen ze gericht behandelen, al die troep in mijn lichaam, ik vind het maar niks, maar het is inderdaad beter dan nierbekkenontsteking en premature geboorte ;)

17. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik heb ook heeeel erg iets tegen antibiotica, het maakt absoluut meer kapot dan je lief is en word naar mijn idee veel te snel en vaak uitgeschreven. Maargoed, een verwaarloosde blaasontsteking wil je ook niet natuurlijk... Als je het dan moet nemen, gebruik daarnaast dan meteen een kuur met lactobacterien, dan voorkom je nog een beetje dat niet je hele darmhuishouding word verwoest. Haal je gewoon bij apotheek of natuurwinkel.
    Verder kan je ook veel doen om een blaasontsteking te voorkomen, inderdaad heel veel water drinken. Ik heb standaart een fles water bij me (en tjah, moet dus ook de hele dag plassen :rolleyes: ), veel brandnethelthee, craberrie sap/thee, en zo min mogelijk suiker. Als je een opkomende blaasontsteking hebt/voelt zou ik ook echt onmiddelijk stoppen met frisdranken/sappen waar suiker of zoetstoffen inzitten en overschakelen op alleen water en kruidenthee.
    Succes!

Vlindertje

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    He bah, wat een nare verhalen dat het over kan slaan op een vroeggeboorte...Ik denk dat ik het heb namelijk en NATUURLIJK is het zondag, dus geen winkel die open is...

19. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Afgelopen week nog 2 keer getest op blaasontsteking en ik had nog een klein beetje witte bloedcellen (ofzo) erin zitten. Moet nu goed opletten van de huisarts. In overleg met andere artsen hoef ik niet weer aan een kuur. urine is 3 keer op kweek gezet en waren gelukkig geen bacteriën in te vinden. Drink nu elke dag 200 ml cranberry sap. Raak er nu wel aangewend. Sap drink ik eigenlijk al helemaal niet, ja pure sinaasappelsap en appelsap (kan geloof ik nooit kwaad). En op werk alleen maar water eigenlijk. Ga komende week nog wel weer me urine inleveren om te kijken of het stabiel blijft.

Deel Deze Pagina