Hallo, Denk dat ik een blaasontsteking heb, want ik heb wanneer ik naar het toilet moet of ben geweest heel veel last van branderigheid. Weet iemand of dit een symptoom is? Of is het misschien een schimmelinfectie? De branderigheid is niet fijn en wil er soms wel van huilen. Heb vandaag urine weggebracht en de huisarts heeft het op de 'uricult' gezet. Weet iemand wat dit inhoudt (ik weet alleen dat het gekweekt wordt op deze manier) en waarom dit gebeurt? Thanx Doeg
hoi doordat ik een blaasontsteking had heb ik een test gedaan, en ja zwanger, kreeg een kuurtje. ik kwam er daardoor dus achter, heb als klein kind al geen blaasontsteking meer gehad, dus vond het een beetje raar / verdacht.
Nou bij mijn vorige zwangerschap heb ik alleen maar blaasontsteking gehad, alleen weet ik niet meer zo goed hoe dat voelt, want ik heb ook vaak een schimmelinfectie gehad.
heb je ook een drukkend gevoel dan als je plast, want dat had ik...het laatste beetje urine wat ik uitplaste dat voelde pijnlijk / drukkend... verder had ik geen verschijnselen
Jah dat heb ik ook, verder ben ik ook bekend met nierstenen. Voor de rest geen klachten en een creme tegen schimmelinfectie verergeren de pijn!
Pijnlijk en branderig gevoel bij het plassen, pijn in de onderbuik en tijdens de derde fase van de zwangerschap kan het weeën opwekken (heb ik zelf gehad 2 weken geleden). Ik snap niet waarom de huisarts je niet meteen een kuurtje heeft gegeven maar de plas op kweek heeft gezet. Ze doen dit volgens mij om te zien hoe de ontsteking zich ontwikkeld. Succes ermee en beterschap! Een blaasontsteking kan héél naar zijn. Veel sinaasappelsap drinken en vitamine C slikken bevorderen de zuren in de urine, wat weer positief werkt tegen de ontsteking.
klinkt zeker als blaasontsteking. heb je al gebeld weer naar de ha? de bovenstaande tips helpen en ook cranberry sap en veel(water) drinken en goed uitplassen.
Ik heb ook een blaasontsteking. Had al een paar dagen een pijnlijk gevoel in me onderbuik en moest veel plassen, maar steeds kleine beetjes.. Het plassen doet niet zeer en aangezien ik in het ziekenhusi werk, dacht ik ik laat het even onderzoeken en ja toch een ontsteking. Heb nu een 3 daagse kuur amoxiciliine 3 daags 1 en hoop dat het snel over is... En troebele urine heb ik ook en is zeker een kenemrk. succes..
hoi OemOethmen; blaasontsteking is erg vervelend, inderdaad klachten als branderigheid bij plassen, veel/vaak plassen, vaak ook kleine beetjes, buikpijn onderin of juist bovenin in de zij. Urine stinkt vaak bij ontsteking en kan inderdaad troebel zijn. De HA kijkt het na, maar dit zegt niet altijd meteen hoe of wat. De nitriet en/of leukocyten zijn positief en vaak ook een spoortje eiwit, soms ook beetje bloed. Dit wijst dan overtuigend op een blaasontsteking. Soms hebben mensen wel typische klachten maar komt er niks in de urine naar voren, of maar heel weinig. Bij ons geven we dan meestal een kuurtje ascorbinezuur (overdosis Vit C) en advies om veel te drinken. Soms maken we direct een kweek. Dan komt er namelijk precies uit welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en welke antibiotica daar dan positief op reageert. Dit voorkomt dan ook dat je meerdere kuren moet gebruiken, voor je de juiste krijgt. Als ik jou was zou ik je HA nog even bellen en vragen wat de uitslag van je urine test was (nitriet, leuko's). Als daar verder weinig uitkwam moet je inderdaad even die kweek afwachten. Dan kan je ondertussen flink wat Vit c gebruiken (te veel plas je uit en daardoor zuurt je urine aan), anders zou ik even vragen waarom ze toch nog een kweek maken terwijl de uitslag een duidelijke blaasontsteking aangeeft... Eeen heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt (ik ben zelf D.ass.) groetjes Cootje
naatje: wel verteld dat je zwanger bent? amoxi is niet de eerste keus namelijk, bij zwangerschap liever augmentin!
Hoi! Branderigheid bij het plassen is echt wel een duidelijk teken van blaasontsteking, goed dat je hiermee naar je huisarts geweest bent. Je huisarts zal een urinecultuur aangevraagd hebben, hierbij wordt een beetje van je urinestaal op een kweekbodem gebracht en een aantal dagen op lichaamstemperatuur gehouden, zodat als er bacteriën aanwezig zijn, deze kunnen groeien. Indien men ziet dat er bacteriën op groeien, dan zal men een antibiogram doen. Hierbij worden de bacteriën in contact gebracht met verschillende antibiotica om na te gaan welke antibiotica het beste de bacteriën zullen doden. Op deze manier weet de huisarts wat hij jou kan voorschrijven opdat je zo snel mogelijk geneest. Alleen is het zo dat bij zwangerschap er niet echt veel keuze is aan antibiotica die je mag nemen, voor zover ik weet enkel furadantine (nitrofurantoïne) en amoxyciline. Wacht in elk geval niet te lang om terug contact op te nemen met je huisarts (indien hij je zelf nog niet teruggebeld heeft), zodat je zo snel mogelijk kan starten met een behandeling. Hopelijk ben je snel van dat vervelende gevoel af! Heb zelf ook al een aantal dagen het gevoel dat er iets niet volledig 'in orde' is (ik heb wel vaker blaasontstekingen) en heb ook een urinecultuurtje laten doen. Mijn huisarts heeft me in afwachting al op furadantine gezet. vele groetjes, Jamba