Bloedarmoede onlasting?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jaimy en remco, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden ik ben zwanger van de tweede en heb helaas weer bloedarmoede heb 1,5 maand geleden 2 ijzer pillen op een dag voorgeschreven gekregen. hield er allen erg harde en zwarte ontlasting van. (bah) tot ik vorgeweek weer moest prikken en weer was gedaald ondanks de ijzerpillen de verloskundige denk nu dat het komt omdat ik te veel melkproduchten drink op een dag. drink idd heledag door melk of fristie gewoon omdat ik het lekker vindt. nu verlopig niks meer daar van om te kijken als het daar aan licht. melk breekt ijzer dus weer af. maar nou sinds ik een week geen melk meer drink is me onlasting ook niet meer zwart hoe kant dit? omdat me lichaam beter om neemt nu of juist niet goed. Je zal tog denken na 1,5 maand pillen dat iej hoger of stabiel zou moeten blijven iemand hier ervaring mee? bedankt voor lezen

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou zeggen dat de ijzer nu beter wordt opgenomen. De kalk in de melk en de fristie bindt zich aan het ijzer en dat wordt dan met je ontlasting uit je lichaam verwijderd. Waarschijnlijk is die nu niet meer zwart omdat de ijzer beter wordt opgenomen door je darmen. Dat zou positief moeten zijn voor je HB-gehalte.

3. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie dat dacht ik zelf ook en dat zou natuurlijk hartstikke mooi zijn als dat zo zou zijn! 30 sep moet ik weer terug komen om te prikken dus laten we hope, hahaha zie nog wel zo wit als een spook hoor verschrikkelijk

4. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik moest vanwege een laag HB ook aan de ijzertabletten. Omdat ik al behoorlijk last heb van 'verstopping' heb ik ze niet gehaald. Ik heb nu 3 wkn Floradix geslikt, ben benieuwd of mijn HB omhoog is gegaan. Zo niet, dan zal ik toch aan die ijzertabletten moeten.
    Net na de bevalling van mijn tweede had ik ivm een fluxus een heel laag HB. Toen moest ik ijzertabletten slikken icm een hoge dosering foliumzuur. Het ijzer wordt dan veel sneller in je lichaam opgenomen als dat je ijzertabletten alleen slikt. Misschien een idee als blijkt dat je ijzer bij de volgende controle nog niet echt hoog is. Het zijn trouwens wel foliumzuurtabletjes die je alleen via doktersrecept kan krijgen, niet die tabletjes die je gewoon bij de drogist kan kopen, daar zit veel minder werkzame stof in.

Deel Deze Pagina