Hi meiden, Onze kleine spruit is 19.08 geboren. Ze zag wat gelig na de geboorte, tijdens haar hielprikje en zo juist belde de huisarts dat ik d'r op nieuw moest laten prikken omdat de uitslagen niet duidelijk waren. Is dit een reden tot zorg? Dan had ik nog een vraagje, niets ergs maar ik ben gewoon benieuwd. Wij zijn beide positief B en onze dochter B negatief, is dit gek?
Ivm hiel prik dat kan al als er bijvoorbeeld niet het hele rondje vol was. Te weinig bloed dan....dus geen zorgen daarom. Bloedgroep geeeen idee.
Welke bloedgroep krijg ik van mijn ouders?Open deze vraag In het onderstaande schema is te zien welke bloedgroep de kinderen van een ouderpaar kunnen krijgen en welke niet. Dit schema geldt voor het ABO-bloedgroepsysteem. * In bijzondere situaties is soms een andere bloedgroep mogelijk. Voor het Rhesus D (RhD)-kenmerk geldt het volgende. Als beide ouders hier negatief voor zijn, dan is het kind ook RhD-negatief. Als één van beide of beide ouders RhD-positief zijn, dan kan het kind zowel positief als negatief zijn.