sauna

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bubbelbuik, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bubbelbuik

bubbelbuik Nieuw lid

Apr 23, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Momenteel ben ik 26 weken zwanger. Nu gaan we een weekend weg binnenkort en willen dan graag naar een thermen.. Ik kom bijna nooit in een sauna of thermaalbad. Nu is mijn vraag is het verstandig om dit te doen of niet?

Groetjes Irene

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo,

In principe mag je als je zwanger bent naar de sauna. Wel liever na de eerste 14 weken, omdat dan het kindje in aanleg klaar is en alleen nog moet groeien. Een verhoogde lichaamstemperatuur kan namelijk voor afwijkingen zorgen in de aanleg van de organen. Als je niet gewend bent om naar de sauna te gaan, bouw een bezoekje dan langzaam op. Dus ga dan niet te lang in de sauna. En vermijd grote temperatuurverschillen. Dus liever niet eerst in de warme sauna en dan in het koude dompelbad. Ook is het raadzaam om te melden bij de sauna dat je zwanger bent, als je ook andere behandelingen wilt. Een algenpakking wordt bijvoorbeeld afgeraden in de zwangerschap. Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Fijn weekendje weg toegewenst!

Groetjes Monique

Share This Page