Hoi allemaal, ik zit nu in ronde 6 en gebruik voor het eerst de ovulatietesten van matcare. Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen. Nu heb ik bijvoorbeeld eergisteren en vandaag (dag 11) getest, maar ik krijg alleen de controlestreep en zelfs niet een lichte teststreep. Is dit normaal? of krijgt men over het algemeen wel een tweede, maar lichte streep krijgen, ook al is de ovulatie nog niet in zicht. Dit doordat je altijd het hormoon LH in je bloed hebt. Hoeveel dagen ongeveer voor de eisprong zie je de teststreep normaal gesproken? Graag hoor ik jullie ervaringen... Liefs Kimmmie
Als je geen tweede streep ziet, is er niets aan de hand. Gewoon doorgaan met testen, totdat de streep even donker of donkerder is dan de controlestreep. Hoelang van te voren het streepje gaat verkleuren, is ook bij iedereen wisselend. Enne....Lh zit in je urine. Succes met zwanger worden.
LH zit altijd in je lijf. Alleen voordat je een eisprong hebt (ong 24 tot 48 uur vantevoren) gaat die hoeveelheid ineens heel erg omhoog en heb je een LH-piek. Een ovulatietest wordt ook pas dik positief ongeveer 24-48 uur voordat je je eisprong hebt. Gewoon door blijven testen en dat 2e dikke streepje komt vanzelf wel