Bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EHV1974, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Hallo,

    heeft iemand ervaring met licht bloedverlies tijdens het begin van de zwangerschap? Ik ben nu 5 weken en een paar dagen, weet 1 week dat ik zwanger ben en heb afgelopen woensdag en vandaag een klein b-tje bloedverlies gehad. Echt heel weinig maar toch, ik schrik er behoorlijk van. Ik hoop dat iemand me hier kan geruststellen - in elk geval tot ik maandag de huisarts / vk kan bellen??

    Dank en groetjes

    Marjolein
     
  2. Niet meer actief

    In principe komt het vrij geregeld voor dat vrouwen in het begin licht bloedverlies hebben. (Bloedverlies tijdens de zwangerschap- Zwangerschapspagina) Dit hoeft niks te betekenen maar hou het wel in de gaten. Zolang het bloedverlies niet erger wordt of dat je krampen krijgt is er niet veel om je zorgen over te maken, aangezien het vaker voorkomt, de baarmoeder mond is beter doorbloed en kan een wondje hebben waardoor je licht bloedverlies hebt. of het is nog oud bloed wat nog even volgens je lichaam eruit moet
     
  3. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Dank je wel, ik ga er ook maar van uit dat dat t is. De huisarts keek alleen nogal bedenkelijk toen ik zei dat ik een b-tje bloedverlies had gehad en zei dat ik dat wel heel goed in de gaten moest houden. Nou ja, sowieso ff het weekend afwachten.

    Dank voor je snelle reactie!

    Marjolein
     
  4. Niet meer actief

    heb je op dit moment rood/ roze of bruin bloedverlies?
     
  5. Niet meer actief

    dit vond ik nog op het internet

    Andere oorzaken van bloedverlies tijdens het begin van de zwangerschap
    • Bloedverlies in het begin van de zwangerschap duidt niet altijd op een miskraam. Zo kan er een afwijking zijn van de baarmoedermond, bijvoorbeeld een poliep of een ontsteking, waardoor de baarmoedermond gemakkelijk bloedt. Bloedverlies komt dan vooral voor na gemeenschap of na (harde) ontlasting.
    • Een veel minder vaak voorkomende oorzaak van bloedverlies is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De zwangerschap is dan niet in, maar buiten de baarmoeder ingenesteld, meestal in de eileider. De medische term voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is extra-uteriene graviditeit, vaak afgekort als EUG. De kans op een EUG is verhoogd na een eileiderontsteking of een operatie aan de eileiders.


    Ook een zwangerschap bij een nog aanwezig spiraaltje of na een sterilisatie kan buitenbaarmoederlijk zijn. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap treedt nogal eens vrij hevige buikpijn op.

    • Vrij zeldzame oorzaken van bloedverlies vroeg in de zwangerschap zijn het afsterven van een tweede vruchtje van een tweeling en een bloeding in de baarmoeder naast het vruchtzakje.
    • Als na onderzoek de oorzaak van het bloedverlies onduidelijk blijft, spreekt men van een innestelingsbloeding: een bloeding die ontstaat door ingroei van de zwangerschap in de wand van de baarmoeder.
     
  6. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    ik heb wel wat licht gekleurde afscheiding gehad, mn gisteren. Woensdag had ik een paar druppels echt rood bloed en nu is het wat bruinig.

    t Blijft afwachten, het kan echt van alles zijn. We gaan maar van het positieve uit!

    groetjes
     
  7. Niet meer actief

    nou meid sterkte met afwachten
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    sterkte Marjolein, maar ik ga er vanuit dat het allemaal goed komt!!

    Karin
     
  9. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    dank je karin en gefeliciteerd!!
     
  10. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hopelijk is alles goed, af wachten is maar niets. Maandag gelijk bellen hor! Liefs Jenny
     
  11. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Héél bekend verhaal dit! Ik heb dit namelijk ook gehad met 5 weken zwangerschap. Ik was erg geschrokken en heb gebeld met zowel mijn huisarts als de verloskundige. De verloskundige heeft me toen echt gerustgesteld. Vooral omdat hij (ja ja, een man) erbij vertelde dat dit wel vaker voor komt zeker rond de periode van 5 weken zwangerschap en ook wanneer je een innestelingbloeding hebt gehad helemaal aan het begin van je zwangerschap (en die had ik gehad). Het heeft bij mij wel een paar dagen geduurd in ieder geval. Ik schrik nu nog steeds als ik voel dat ik wat afscheiding verlies.
     
  12. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb precies hetzelfde gehad en heb het af en toe bij hard ontlasting nog steeds. vond het ook heel eng in het begin heb ook de ha gebeld en nu ben ik er eigenlijk wel een beetje aan gewend geraakt.
     
  13. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    hee meiden,

    echt heel fijn om te lezen dat jullie dit ook hebben gehad en nog steeds zwanger zijn! Dat geeft de burger moed!!

    Dus dank voor jullie reacties en van harte met jullie zwangerschap, ik hoop dat alles goed gaat!

    groetjes

    Marjolein
     
  14. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Ik had met 6 weken een beetje bruin bloed. Ik schrok ook enorm. Het bleef een paar dagen, licht bruine afscheiding. Daarna was het weer weg.

    Bij mij zat het zo:

    Ik heb geen innestelingsbloeding gehad, tenminste niet zo dat het bloed in mijn ondergoed zichtbaar was. Toch is er een bloeding geweest bij de innesteling, maar dat bloed is in de baarmoeder gezeten. Toen ik 6 weken zwanger was, is dat om de een of andere reden toch naar buiten gekomen. Het bloed was toen dus al oud, en daarom bruin.

    Mijn verloskundige heeft wel met 7 weken en 3 dagen een echo gemaakt. Dat was allemaal in orde. Met 10 weken en 4 dagen kregen we, tot onze verrassing, weer een echo waar ook alles goed op was. Ik ben nu 14 weken en 1 dag. Woensdag mogen we weer naar de verloskundige ! Spannend !

    Veel succes, ik hoop dat bij jou ook alles goed gaat !

    Groetjes,
    Nikki
     
  15. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Hallo meiden,

    helaas, het is bij mij niet goed gegaan... dit weekend werd het bloedverlies héél hevig, gewoon alsof ik aan het menstrueren was. Verloskundige gebeld en jawel: foute boel. Moet eind van de week een afspraak maken voor een inwendige echo, dan kijken ze of alles schoon is. We zijn er helemaal stuk van, ik heb nooit geweten dat je je in 2 weken zo aan iets, iemand, een idee of wat dan ook kon binden. Nu dus een behoorlijke teleurstelling te verwerken. En dan natuurlijk hopen op weer goed nieuws. Bah. Jullie allemaal heel veel succes!! Ik ben weer ff klaar op dit forum :cry: :cry: :cry: ...
     
  16. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Wat vreselijk nieuws meid ! Ik wil je langs deze weg heel veel sterkte wensen en tijd om je verdriet te verwerken ! We leven met je mee xxxliefsxxx
     
  17. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jee shit! Hoe voel je je nu? Heb je nog buikpijn of iets?
    Ben het met je eens dat je je inderdaad ontzettend snel hecht aan zo'n wurm het is niet te beschrijven. Ik ben zelf een van de twee kwijtgeraakt. Gelukkig zit er nog een in mijn buik maar het blijft onzeker.
    Heel veel sterkte en ik duim voor je dat het onderzoek uitwijst dat alles weg is.
    Liefs Senseemillia
     
  18. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Hoi Senseemilia,

    nee, t rare is dat ik helemaal geen pijn heb gehad. Daarom dacht ik nog even dat t wel mee zou vallen. Maar een vriendin die ook een miskraam heeft gehad, vertelde dat zij ook geen pijn had. Dus toen wist ik dat t fout zat. Ik ben nu nog steeds aan het vloeien trouwens, elke keer als ik naar de WC ga komt er het eea mee. Geen idee of het vruchtje al meegekomen is, ik heb het niet gezien maar ik was ook nog maar 6,5 week.

    Dank voor je reactie. t Lijkt me wel dubbel trouwens, om toch nog zwanger te zijn maar ook een vruchtje te hebben verloren. In elk geval: succes de komende weken!!

    groetjes
    Marjolein
     
  19. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Marjolein,

    Heel veel strekte met het verlies van je kindje. Ik hoop dat je snel weer goed nieuws zult krijgen.

    Groetjes,
    Nikki
     

Deel Deze Pagina