Boodschappen Desinfecteren?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Dat is wel door mijn hoofd gegaan, maar ik ga er niet aan beginnen. Ik was handen na boodschappen en weer na het uitpakken. Dat doe ik ook met pakketjes.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En het nut hiervan is?? Gewoon in de kast zetten, handen wassen en klaar. Als er evt virus op die spullen zit dan springt dat echt niet over naar de voorraad in je kast hoor. En dan nog, binnen een aantal uren is dat virus dood.

    Hetzelfde met post en paketten. Aanpakken, uitpakken, buitenverpakking weg, handen wassen en klaar.
    Het is echt niet zo dat de inhoud van een envelop/pakket nu nog virus bevat hoor.
     
    Zoe123, YaelStone en Louise11110 vinden dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En dan net als met je handen, die flessen en verpakkingen ook nog even 20 seconden flink inzepen en schrobben? Alle hoekjes en randjes gehad en met schone doek droogmaken? Anders heeft het natuurlijk helemaal geen nut...
     
    Spoetnik en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ja dit doe ik dus inderdaad. Overigens is mijn man ermee begonnen haha. Ik heb niet het idee dat ik smetvrees heb, ik zou ze zo in de koelkast kunnen zetten hoor. Ik doe het nu vooral omdat mijn man dat fijner vind op dit moment. Op dit moment heerst het virus nou eenmaal heel erg, zodra het minder wordt gaan we het natuurlijk niet meer doen.
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Serieus??
    En dan alle doekjes ook nog op 90 graden wassen?

    Sorry, maar je man slaat i.m.o. echt door en dat jij daar in mee gaat (terwijl je het zelf niet zou doen) lijkt mij niet echt gezond.
     
    chrystel73, SAARC, Fantykoekie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Overigens, als je bij de winkel komt. Ze maken vaak met 1 doekje meerdere karretjes schoon, ik sop hem altijd zelf nog af


    Ik laat bezorgde pakketjes even een dag in de gang staan. Koelkast dingetjes neem ik ff af en de rest laat ik 3d in de tas voordat ik het aanraak.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  7. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ha dames, zo fijn te lezen dat de meerderheid zijn verstand nog niet verloren heeft.
     
    Spoetnik, LMSB, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Hoe pak je dan koelproducten? Sprring je er snel tussen als iemand de vriezer opentrekt? :D
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Eehhmm nee. Ik was mijn handen bij thuis komst, en na het uitpakken. Thats it.
    Dan is de grens weg en zou je echt ALLES af moeten nemen. Ook het plastic van de broden die ik net bij de bakker heb gehaald. Het papieren zakje waar de croissants in zaten.
    Hou op hoor word al moe als ik er aan denk.
     
    NiVa0230 en Blomma vinden dit leuk.
  10. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.284
    4.153
    113
    Ik word al moe als ik sommige reacties lees. Ik was alleen mijn handen extra, en dat vergeet ik ook 9 van de 10 keer.
     
    Spoetnik, LMSB, Anouk2005 en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nee.
    We komen ons hele leven dagelijks in aanraking met allerlei bacteriën en virussen waar we helemaal geen besef van hebben. Wie weet wat daar allemaal al tussen gezeten heeft ;)
    Persoonlijk kan ik me hier dan ook niet druk om maken. We houden ons aan de maatregelen en verder leven we ons leven.
     
    Blomma vindt dit leuk.
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Echt niet. Ik was mijn handen wel extra en kom nu nog maar 1 keer per week in de winkel en verder laat ik het los. Ik ben ook niet bang voor het virus, ik wil het alleen liever niet NU krijgen.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Al die desinfecterende en ontsmettende middelen zijn helemaal niet goed voor je handen en je weerstand. Loop je juist meer kans om besmet te raken met weet ik wat voor virussen en bacteriën.
    Gewoon normale hygiene en de regels in acht nemen tbv andere mensen. Maar ik ga thuis geen smetvrees ontwikkelen.
     
    Axia, Louise11110, Blomma en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh hou op hoor, dan is het einde toch echt zoek? Het is ook echt niet goed voor je weerstand zoveel wassen/ontsmetten. Ik neem eens per week de klinken/knoppen extra af, was mijn handen iets meer en dat is het. Verder kom ik ook nergens, mijn vriend haalt max twee keer per week boodschappen. Laat je niet gek maken hoor!
     
    YaelStone en Louise11110 vinden dit leuk.
  15. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Wat een nare, respectloze opmerking. Wat een arrogantie ook om te denken dat datgene wat jij wel/niet doet en andere die hetzelfde doen als jij , hun verstand nog wel zouden hebben en de rest niet..
     
    marais, Bellybell, Waxinelichtjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Op plastic en metaal kan het virus ongeveer 3 dagen overleven. Op papier en karton 24 uur. Natuurlijk is de kans dat je het virus oploopt via een pakketje klein, maar als de bezorger er bij wijze van spreken bij het uitladen overheen heeft geniest is de kans wel degelijk aanwezig. Grote pakketten uitpakken gaat vaak gepaard met klooien met mesjes en daarna het pakket in kleine stukken scheuren, zodat het in de papiercontainer past. Wij wachten daarom liever even een dagje. Je hebt nooit garanties, maar als ik het risico iets kan verkleinen doe ik dat. Wij pakken het pakketje gewoon aan, zetten het even in de schuur en wassen dan goed handen. Als jij het onzin vindt moet je dat zelf weten, ik vind dit nauwelijks extra moeite. Hetzelfde geldt voor de boodschappen: iemand heeft die spullen verzameld en in kratten gedaan. Als die persoon eroverheen heeft geproest kan er zomaar wat op zitten. Die kans is klein, maar ik vind de situatie ernstig genoeg voor wat extra voorzichtigheid.
     
    Waxinelichtjes, citroenrasp, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Het is idd vermoeiend en tijdrovend maar mijn gevoel zegt dat ik dit momenteel beter wel kan doen dan niet. Het zekere voor het onzekere nemen. Er zullen nog tal van dingen zijn die ik vergeet of niet doe maar dit geeft me achteraf wel een beetje rust.
     
    Bellybell vindt dit leuk.
  18. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Exact dit! Je hebt idd nooit garanties maar we kunnen wel ons best doen om de kans zoveel mogelijk te verkleinen.
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    ik pak die deur onderaan beet :) en dan hop direct de verpakking die ik wil (en idd doorgaans niet de voorste). In onze vaste winkel moet je echt ontzettend op de houdbaarheidsdatum letten. Altijd al hoor. Maar nu doe je amper boodschappen en wordt het echt opletten. Melk is bijv gewoon geen doen daar, dus pak ik gesteriliseerde volle melk. Wordt hier ook gewoon gedronken dus dat overleven we wel.
     
    sillies vindt dit leuk.
  20. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee. Ik werk in een supermarkt en raak dus de hele dag allemaal boodschappen aan.
    Ik heb het overwogen toen ik thuis was, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik mezelf dan alleen maar gek maak. Het heeft geen zin. In de supermarkt heb je je boodschappen toch al aangeraakt. En wat denk je van de knopjes op het pinapparaat? En zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken.
     

Deel Deze Pagina