Onze zoon heeft zijn rugtasje bijna versleten. Ik ben op zoek naar een nieuwe voor hem, waar hij hopelijk wat langer dan 1,5 jaar mee kan doen. Hij is 5 en gaat naar groep 2. - welk formaat hebben ze straks in groep 3 nodig? - heeft iemand ervaring met de rugtassen van Engelpunt? Vind ik erg leuk, maar zijn die een beetje stevig? Hij eet trouwens nooit op school. Verder nog tips of ideeën? Ik hoor het graag!
Onze jongste dochter heeft nu, gaat sinds deze week naar groep 3, een super mooie kipling rugzak. Ze hebben continu rooster dus dagelijks gaat een lunch mee en 2x/week gym kleding en schoenen. Hij is wat aan de grote kant, maar ze is er heel blij mee. Oudste heeft ook al jaren een kipling rugzak en voor erbij een schouder tas van Le Big. Ik vind kipling echt top en onverwoestbaar. Ze hebben vast ook stoere jongensmodellen, daarben ik echter niet in thuis
De jongste heeft een tas via Aliexpress, met paardenprint. Hij is wat groot, maar er moet soms een A4-map in, dus hij kon niet kleiner. Er past behalve de A4-map ook met gemak eten en drinken voor 10 uur en de lunch bij. En op dagen met gym of schoolzwemmen of gymschoenen en -kleren of zwemspullen.
Bij ons hebben ze allebei een dakine en na een heel schooljaar zien ze er allebei nog als nieuw uit, ondanks dat er best wel eens mee gegooid wordt door mijn jongens. Denk dat er geen A4 map in past, maar ze zijn groot genoeg voor lunch, fruit etc.
Hier eerst altijd van die thema rugzakken van Cars en dergelijke. Die gingen super snel kapot. Na een paar rugzakken heb ik in groep 4 voor beide jongens puma rugzakken gekocht en die hebben ze nu in groep8 nog
Wij zijn altijd voor Eastpak gegaan; de kleine variant. Hier doen ze vanaf groep 1 mee. Oudste dochter zit nu in groep 7 en heeft laatst een nieuwe gekregen; het standaard formaat. De kleine is nog steeds prima, maar begint gewoon te klein te worden. Ze moet er wel gewoon de middelbare school uiteindelijk ook mee doen en dat moet prima kunnen! Zelf heb ik mijn Eastpak van de middelbare school zo'n 10 jaar gebruikt nog
Hij neemt dus alleen fruit en drinken naar school? Dan zou ik niet te moeilijk zoeken. Elke kleine rugzak zal geschikt zijn.
Ja, klopt. Nu alleen fruit en drinken, maar als hij naar groep 3 gaat moet er misschien wel meer mee? Kipling en Eastpak herinner ik me ook als middelbare school rugtassen. Ik heb nog even zitten kijken, maar voor een jongen vind ik ze niet zo leuk. Over het algemeen is er voor meiden veel meer beschikbaar. Nog even wachten tot mijn dochter zo ver is
Er is voor jongens ook (heel) veel, alleen misschien net andere merken? Maar oa Zebra heeft volgens mij net zoveel voor jongens als voor meisjes. En zo zijn er wel meer merken.
Hier hoeft er niks meer mee in groep 3 dan eten en drinken. Zebra heeft echt superleuke tassen voor jongens ook. Hier heeft zoon er 1 met monstertrucks uitgekozen.
Hier gymspullen, maar die passen in de meeste tassen er wel nog bij (al nemen heel veel kinderen die in een aparte tas mee).
Nee joh, op de meeste scholen nemen ze gedurende de hele basisschool niks anders dan eten en drinken mee van thuis. Ja, de gymspullen, maar de meeste kinderen hebben aparte gymtassen. De gymschoenen naast je appel lijkt me ook geen fris idee.
Sluit mij bij aan, ik ben nu toevallig aan het kijken voor mijn zoon in groep 7 maar hij moet wel af en toe een laptop meenemen. Maar in lagere groepen maak het allemaal niet zoveel uit. Ik kocht ook meestal niet al te dure tassen ter afwisseling.
Dank jullie wel allemaal! Ik ben eruit, ga gewoon een leuke tas opzoeken. En dan wachten we wel af hoelang hij meegaat... Volgens mij krijgen ze hier op school een tas voor de gymspullen (met logo vd school), dus dat hoeft sowieso niet in de gewone tas.
Lees nu pas je topic, heb van de week rugtas voor mijn zoontje gekocht, een fjallraven kanken mini. Lijken een beetje op de tassen van engelpunt en zijn echt onverwoestbaar. Is wel duur maar je doet er dan ook (hopelijk) lang mee.