Borstvergroting

Discussie in 'De lounge' gestart door rjdn12, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nog een keer een reactie van mij!

ik moest 3200 euro betalen, ik heb het wel in belgie laten doen! omdat mijn moeder het daar ook had laten doen! ( bij dezelfde arts)

je moet ook wel even in de gaten houden, wat voor implantaten je wilt hebben, want b.v de silleconen moeten na 10 jaar vervangen worden!

ik heb ronde zoutwater implantaten en die mogen levenslang blijven zitten, en je heb ook levenslang garantie op je implanten.

ik heb de eerste dagen best wel pijn gehad! de eerste nacht vind ik het ergst! en snachts is het gewoon lastig want je kan natuurlijk niet op je buik of zij slapen!! je krijgt als het goed is wel goede pijnstillers! ik kreeg diclofinac en paracetamol met codiene.

ik mocht dezelfde dag meteen douchen! en het word aangeraden om iedere dag te douchen ivm je spieren!
    ik mocht 3 weken niet tillen!
    en verder mag je als het geen pijn doen gewoon doen wat je denkt dat kan!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #22 lovewinnie, 8 apr 2011
    Laatst bewerkt: 8 apr 2011
    ik heb het gedaan vorig jaar mei en ben zeer tevreden. na 2 wk kon ik echt alles weer en het resultaat is erg mooi. me borsten zijn nog steeds wel wat gevoelig bij de tepels maar agg het is het allemaal waard
    ik had nog een slappe A en nu een 75D :)

heb het in belgie laten doen en was in totaal met medicijnen en pijnstillers 2200 euro kwijt. ik heb wel bewust gewacht tot ik klaar was met kinderen omdat kinderen krijgen nu eenmaal veel met de borsten kan doen.

3. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik heb silliconen en ik hoef ze niet te vervangen tenzij ik er last van krijg. Ik heb levensgarantie op mijn silliconen! Ik heb Mc Ghan op de spier. Ik laat ze wel ieder 5 jaar ff controleren door chirurg. Enige waar ik tegenop zie is mammografie.

Beslissing van op of onder de spier doet de chirurg zelf. Ik had genoeg huid om op de spier te doen en je ziet dus niet de randen van de implantaten.

Voor de spier is minder pijnlijk dan achter de spier.

De eerste 6 weken mocht ik niks tillen, niet stofzuigen en volgens mij de eerste week geen armen boven mijn hoofd dus kon zelf mijn haren niet wassen onder de douche. En alleen op je rug liggen. Maar na een paar weken sliep ik weer op mijn buik.

4. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik wil het echt heel erg graag. Ik ga zeker informeren. Het enige probleem is dat ik gastouder ben en dus niet zomaar even een paar weekjes vrij kan nemen.
    Daar moet ik nog even een oplossing voor bedenken.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier door de zwangerschap van mn dochter ook van een grote B/kleine C naar een A/AA gegaan.... Ik heb dus ook echt voor mezelf besloten om een borstvergroting te laten doen als wij helemaal klaar zijn met kinderen.
    Ik vind t iig al heel fijn om hier wat ervaringen te lezen!

"Verbaasd" me trouwens wel hoe "veel" vrouwen het al hebben laten doen! (en willen doen ook)
    Had ik niet verwacht eigenlijk :D (dacht echt een beetje dat ik raar was oid dat ik t graag wilde ;):))

Ben benieuwd naar nóg meer verhalen/ervaringen (met kosten ed er ook bij, altijd interessant om te weten ;))

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  7. Ik wil het ook..
    Had altijd een mooie volle strakke voorgevel.. D75 soms E..
    Maar sinds de zwschap is het niet allemaal zo mooi en strak meer.

Dus de boel beetje opvullen/liften zou wel mooi zijn.
    Maar wel pas na de 2e ooit ;)..

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ik wil het ook. Niet zozeer een vergroting want heb een c alleen kan ik ze na 2 zwangerschappen over m'n schouders gooien. Niet normaal zo erg als ze hangen. Maar ja het is een hoop geld...

9. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Nou ik weet niet waar jij je informatie vandaan hebt, maar die ik heb (Mentor, cohesieve siliconengel) hoef je helemaal niet te vervangen. Je krijgt hier levenslange garantie op. Nederland heeft de merken Mghan en Mentor heel hoog staan! Dit zijn bijna allemaal cohesieve gel implantaten. Zoutwater implantaten worden hier in nederland bijna niet meer gebruikt. En daar is niet voor niets een reden voor! Plus de zoutwaterimplantaten hebben altijd een heel klein laagje siliconen om de envelop (zoals ze dat noemen)Er zit wel degelijk wat siliconen omheen alleen minder als bij de andere.

Ook worden zoutwaterprotheses pas na het inbrengen met zoutwater gevuld. De kans op lekkage (via de klep waarlangs het zoute water er ook in is gebracht) is bij deze prothesen aanzienlijk groter.

Ik weet niet of je gladde hebt? Dat is meestal wel zo bij zoutwaterprothesen! Gladde zou ik nooit nemen omdat het risico op overmatig kapsel veel groter is bij een gladde prothesen dan bij een ruwe prothesen. Ook de gladde prothesen worden vaak in NL klinieken niet meer gebruikt.

Het is wel zo laat je vooraf goed informeren en kijk bijvoorbeeld op www.borstenforum.com.

10. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Klopt zoutwater gebruiken ze hier niet veel. En die lekken ook veel sneller!

Borstenforum is inderdaad erg goed! Heb er veel aangehad.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou nou met je verkeerde been uit bed gestapt!!
    JEETJE !

ik heb alleen gezegd dat ze even goed moet opletten omdat er sommige implantaten maar ongeveer 10 jaar mogen blijven zitten!!
    mijn moeder moest ook na 10 jaar nieuwe!!

tja de rest reageer ik maar niet op!

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    en nee hoor ze zijn niet na het inbrengen pas gevuld! dus waar jij die info vandaan heb?

13. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Weet iemand of er een wachttijd is?

En hoe kom ik aan een goede chirurg?

Fijn om jullie (erg positieve) ervaringen te lezen.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt gewoon een intake vragen bij verschillende praktijken in nederland en/of belgie. soms moet je een klein bedragbetalen (denk aan 25 euro) en de ander doet de intake gratis. hun geven jou informatie wat de mogelijkheden zijn, wat het beste voor jou zou zijn kwa maat en matriaal en als je je ergens goed bij voelt en je komt samen uit over de prijs dan maak je een afspraak voor een operatie. Ik zou toch wel 6wk tot 2 maanden rekening houden met wachttijden.
    je googled dus gewoon een beetje, belt voor een afspraak en kunt dan altijd nog beslissen

op borstenforum kun je info vinden over bepaalde klinieken en hun chirurgen. duur is niet altijd beter en dat is helaas een vergissing wat veel mensen maken. in belgie betaal je minder omdat het daar belastingvrij is en dat scheelt dus al minimaal 20% in de kosten.

15. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    #35 mamanu, 9 apr 2011
    Laatst bewerkt: 9 apr 2011
    Is niet zo bedoeld hoor ;) Nu ik het teruglees komt het idd een beetje kattig over :) maar,
    Jij gaf aan dat de siliconen implantaten na een tijd vervangen moesten worden, maar dit is niet zo. Die gaan ook levenslang mee.

Wil verder ook alleen maar aangeven dat de zoutwaterinplantaten hier in NL bijna niet meer worden gebruikt omdat ze van mindere kwaliteit zijn als de siliconen, cohesieve gelimplantaten.

En bij sommige klinieken in belgie vullen ze de zoutwaterimplantaten pas tijdens de operatie, maar idd niet altijd.

16. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Nou het is zo dat de fabrikant levenslang garantie geeft. Maar weet wel dat chirurgen vaak liever hebben dat je na 20 jaar toch een wisseling doet ivm mogelijk lekkage/slijtage enz.

Iig dat heeft mijn chirurg gezegd.

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

zou ik ook wel willen hoor! de mijne zijn ook stukken slapper geworden, als ik op mn rug lig ben ik net een jongen en ik zie idd ook al tegen het strand op!! bleehhhh

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb verschillende chirurgen gesproken en bijna allemaal gaven ze aan dat de silicone implantaten van tegenwoordig zo goed zijn van matriaal en inhoudtetc dat ze levenslang meegaan. als je nergens last van hebt dan hoeven ze dus niet vervangen te worden.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    niet bedoel je nooit!?
    dat heb ik nog niet eerder gehoord...wel de levenslange garantie maar die moeten wel om de 20 jaar vervangen worden. en dit is nog niet zo heel lang geleden.

20. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Zo zie je maar de een zegt dit en de ander zegt dat.
    Heb ook gelezen op borstenforum dat het echt wordt aangeraden iig na 20 jaar. Mij was eerst ook verteld dat het nooit hoefde als ik geen klachten heb.

Deel Deze Pagina