borstvoeding en koemelk vrij dieet!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Priscilla4, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hallo bv moeders!

ivm koemelkallergie van ons lieve zoontje zit ik aan een koemelkvrij dieet.
    ik neem aan dat er wel meer vrouwen zijn die dit dieet volgen om toch bv te kunnen geven..

het lijkt mij leuk om ervaringen en frustraties te delen.. zodat we elkaar er doorheen kunnen slepen als het even zwaar word.. vb: laatst een high tea ter ere van mn ouders hun 30 jarig trouwen.. werd aangepast voor mij aparte broodjes en mn ouders hadden zelfs koemelkvrij gebak geregeld voor me..

alleen zette ze van dat bedrijf een schaal heerlijke brownies, tompouches cakjes enz. precies voor mijn neus.. Grrrr ;)

meer mensen die dit dieet volgen?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een jaar lang gedaan voor m'n dochter. Hopelijk straks niet maar anders doen we dat met liefde.
    Ik vond de eerste 4 weken het lastigst maar deed het daarna moeiteloos.

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    welkom red88!!

en moest jij alleen koemelk vrij? of ook soja en kippenei vrij?

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik heb bijna 11 maanden een koemelkvrij dieet gevolgd met daarbij ook een periode soja- en varkensvleesvrij omdat mn dochter hier ook op reageerde. (en bepaalde noten/zaden > walnoten, hazelnoten en pijnboompitten)

Onze oudste dochter had heftige koemelkallergie (met nog een aantal andere erbij) dus we waren er op voorbereid dat de jongste het zeer waarschijnlijk ook zou hebben.
    Bij de oudste is hierdoor de bv mislukt (ik ben uiteindelijk gaan kolven) dus ik ben een paar weken voor de uitgerekende datum van mijn jongste dochter al met het dieet begonnen zodat het geen problemen zou geven bij de borstvoeding. Na een paar weken ben ik gaan provoceren en toen bleek ze dus op diverse dingen te reageren.

Ik heb tijdens de zwangerschap, een week voordat ik op dieet ging, nog extra genoten van bepaalde dingen die ik zou gaan missen en ben toen met volle moed begonnen.
    Moet zeggen dat het me makkelijker af ging dan ik had gedacht!
    De eerste 2 weken waren lastig, maar daarna had ik er geen moeite meer mee en werd het normaal :)
    Ik heb natuurlijk al even ervaring met wat wel en niet mag en heb een hoop alternatieven ivm kma bij oudste dochter en dat scheelde een hoop!

Nu ben ik zelf ook licht allergisch voor koemelk en ik moet zeggen: Ik heb me in al die maanden nog nooit zo goed gevoeld!
    Ik ben sinds 1,5 week gestopt met de bv en dus ook met t dieet en dus eet ik weer koemelkproducten (met name kaas), maar ik heb meteen weer last van allerlei dingen; met name mijn darmen...
    Erg typisch dat ik al 10 jaar te horen krijg dat ik spastische darmen syndroom heb en ik daar tijdens het dieet totaal geen last van gehad heb en nu ineens weer wel heel erg ;)
    Ik laat de koemelkproducten dus maar weer zoveel mogelijk staan vanaf nu :)

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Priscilla, hier ook soja, ei ging wel goed. Vanaf 14 maanden kon ik alles weer eten, wel langzaam opgebouwd.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In totaal een paar jaar koemelkvrij gegeten, en tijdje ook ei- en sojavrij. Eerste 4 weken waren inderdaad het zwaarste, maar op een gegeven moment wordt het gewoon een soort tweede natuur.

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    wat me opvalt dat jullie eigenlijk allemaal het er overeens zijn dat de eerste paar weken wel echt even pittig zijn..

ik moet zeggen ik ben nu ruim een week bezig en nu is het echt goed uit mn bv.. milan zijn eczeem is gelukkig ook op zijn retour nu..
    en dat is wel extra stimulans om het door te zetten..

vind de ah en hun site ook helemaal geweldig!! staat zo goed aan gegeven..
    hoe deden jullie dat met bv de kerstdagen? al die lekkere chocolaatjes en gebakjes.. maar daar zit het natuurlijk allemaal in..?

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wat hier goed werkte is zorgen dat je voldoende lekkers blijft eten ;)
    Ik vond het een groot voordeel dat ik een flink biscuitjes kon eten (volkoren Aldi) en halve zakken Lays chips naturel en ook nog afviel haha.
    Cake kun je makkelijk melkvrij bakken, appeltaart ook.
    Appelflapjes maken met bladerdeeg.
    AH heeft sorbetijs op vruchtenbasis.
    Sommige pure chocola kan maar ik hou niet van puur. Chocola op basis van rijstemelk is ook best lekker.
    Het lastigste vond ik het buiten de deur eten en dan een broodje ofzo. Nam meestal een patatje en heb m'n eigen mayo wel meegenomen in m'n tas haha.
    Overigens heeft Bakkerij Bart wel een aantal melkvrije broodjes.
    Fritessaus van Mac is ook geen probleem trouwens, heb ik toen uitgeprobeerd.

Hier was na 2 weken alle uitslag/eczeem weg. Na 2 dagen hadden we al een heel ander kindje qua onrust e.d.

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    oke jah idd buiten de deur eten vind ik erg lastig en durf ik ook niet echt..

heb een reep chocola van rijstemelk en die is idd lekker!! hd alleen laatst in mn enthousiasme de hele reep op en dara kreeg milan weer krampjes van!!

hij heeft de med. nu 2 weken ongeveer en de verhoging een week want de dosering is verhoogd toen hij werd opgenomen in het zh.. was al aantal dagen alleen maar aan het brullen ontroostbaar en spugen dus vandaar de opname..

maar idd heel ander kind.. probeer het voedings ritme van het zh aan te houden maar vandaag kwam hij toch wat meer voor een voeding.. of hield een pauze tussendoor van een uur en kwam dan toch weer zeuren..

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier ook koemelk, ei en soja vermijden, gaat in principe heel goed! Ik heb alleen ondertussen heel wat verjaardagen gehad en dus heel wat vlaai en taart gemist, dat steekt dan toch wel hoor :p Iedereen lekker zien smullen van een aardbeienvlaai met slagroom, grrr! Maar ik weet waar ik het voor doe ;)
    Tijdje terug geprovoceerd met karnemelk om te kijken of ze nog reageerde, en meteen weer ontroostbaar huilen en overstrekken, zo zielig!

Die chocola met rijstemelk vond ik echt lekker, maar op een gegeven moment werd ik er ineens heel misselijk van, al na 2 blokjes... Ik eet nu wel af en toe gewone pure chocola, daar zit ook geen melk oid in. (Wel soja-lecithine, maar volgens de dietiste kan dat geen kwaad omdat er geen eiwitten in zitten.)

Ik ben wel enorm afgevallen, val nog steeds af, door dit dieet...

Waar ik wel moeite mee heb is dat mijn schoonfamilie geen rekening houdt met mijn dieet, laatst gingen we daar eten en serveerden ze vlees dat al door een roomsaus zat. Waarom niet gewoon wat vlees apart houden zodat ik het ook kan eten? Verder zat ook op alle bijgerechtjes kaas... pfff, hoe moeilijk is het om die kaas er later over te strooien? :( Dus ik at daar maar boterhammetjes die ik van thuis had meegenomen voor de zekerheid. Mijn eigen ouders hebben daarentegen wél uitgebreid gekookt volgens mijn dieet, zo fijn!

11. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier ook aan een koemelkvrij dieet. Binnen een paar dagen een ander kind.
    Ik moet zeggen dat het me alles meevalt, heel veel is te vervangen. Pannenkoeken maak ik nu met rijstemelk, van de week ga ik een taart bakken zonder melk en vanavond eten we lasagne, ook zonder melk. Brood wat wij altijd hebben is ook koemelkvrij.

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    Waar haal je rijstemelk? Wil ook graag weer is pannekoeken!

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    Dat is idd vervelend als ze geen rekening houden met je dieet :(

14. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mijn jongste nu heeft koemelkallergie. Daardoor is de bv mislukt. Het komt verder niet echt voor in de familie. Wel dat melk niet verdragen wordt. We worden er misselijk van. Nu ben ik weer zwanger en wil weer bv geven. Zouden jullie al op dieeet gaan of eerst kijken hoe het gaat?

15. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam

Jumbo, appie

Bij de houdbare melk

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dus zit het WEL in de familie...

17. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier ook koemelk, ei, soyavrij dieet.
    binnen 2 dagen een ander kind, ik vond het ook de eerste 2 weken lastig en nu gaat het automatisch.

mijn ouders houden er ook rekening mee zelfs men pleegzusje van 6(die heeft coeliakie) dus die rent door de appie op zoek naar dingen die glutenvrij en melkvrij zijn( want dan kunnen we het samen eten).

schoonmoeder is een ander verhaal, ze vind het veel te veel werk( en het is volgens haar nog niet bewezen:() dus doet ze het maar niet. we eten 1 keer in de 2 weken bij haar en dan neem ik zelf mijn eten mee. ze is binnenkort jarig en gaat een buffet doen(maarja mag er waarschijnlijk niks van :S)

18. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Nee want het is geen allergie daarvoor zeggen de artsen, maar das niet het antwoord waar ik om vroeg. Mijn vraag is wat jullie zouden doen in mijn situatie.

19. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    dank je!! heb hem gevonden.. dus ik rijstemelk gehaald voor pannekoeken.. wat denk je?? wil mn vriend snijbonen eten!! GRRRR haha dus nu maar een dag wachten.. maar morgen eten we pannekoeken!!

20. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    dat meen je niet!! :O
    wat een feeks... of het nou wel of niet bewezen is.. als je kind er ziek van word dan kan ze er toch gewoon rekening mee houden.. pffff

Share This Page