Borstvoeding en meerdere allergieën

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kristel86, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

mupet: als jij al koemelk laat staan, hoezo adviseert de ka da nutramigen? Wat een dom advies.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ja komt op mij ook raar over, maar ze geven soms rare adviezen...ka vond bij dirk dat ik zelf maar nutramigen of pepti moest gaan drinken, omdat ik anders zuiveltekort zou oplopen...

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet niet...?

ik dacht dat in nutramigen helemaal geen koemelk en ook geen andere dingen zitten waar kindje allergisch voor kan zijn?

dus misschien als het iets anders was als koemelk ofso? dat daar dan ook alsnog niet in zou zitten..? of is dat dom gedacht van mij?

Gister ging bv weer heel dramatisch, vandaag toch weer flesje nutramigen geprobeerd, dronk ie alles van op :S! wonderbaarlijke gebeurtenis hierzo..

dus nu weet ik weer niet goed wat te doen..

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh, mijn belangrijkste reden om dat niet te doen was dat het zo ontzettend vies smaakt.
    Kun je die noten ( erg allergeen) niet weglaten en meer peulvruchten nemen, daar heb je best veel keuze in?

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat er niet altijd sprake hoeft te zijn van allergieen bij dit soort klachten. Bij een ouder met heel veel allergieen is die kans groter, dat was hier niet het geval (enkel dus die ei-allergie) en toch een kindje met heel erge darmkrampen en verborgen reflux. Daar is hij overheen gekomen, de gevoelige darmen heeft hij gehouden.

Ik denk dat je goed moet supplementeren wil je aan alle bouwstoffen komen als je vlees, vis, melk, ei en noten moet laten staan. Dat laatste zou ik zeker wel doen.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Mupet: Erg moeilijke situatie :(
    Ik denk dat ik in jouw situatie even 1 ding per keer zou bekijken. Dus of standaard even een aantal dagen achter elkaar Nutramigen geven (ondertussen wel blijven kolven!) en kijken hoe het dan gaat, of nog even wat meer dingen laten staan in je voeding (bijv. soja, noten en eieren), maar iig niet borstvoeding (zonder extra dieet van soja, etc)) en nutramigen door elkaar gebruiken, want zo weet je eigenlijk nog niks.
    Als het met Nutramigen beter zou gaan merk je dat pas na een paar dagen tot weken, daar kun je echt niks over zeggen met 1 flesje... Overigens zou het zelfs nog zo kunnen zijn dat Nutramigen niet voldoende is en je bijv. Neocate nodig zou hebben (dit had Yentle nodig, op nutramigen reageerde ze alsnog)
    Hopelijk weet je snel meer, want dit is slopend zo :(

@Simalaya: Zo herkenbaar wat je allemaal schrijft! :(
    Heel verstandig dat je op dieet gegaan bent, helemaal aangezien je zelf ook flink wat allergieen hebt (hier overigens ook ;)), dus de kans is dan al flink verhoogd dat het bij je zoontje ook om een allergie gaat. Het is alleen zo lastig om erachter te komen wat het precies is he?
    Wat betreft het introduceren van ei en melk; persoonlijk had ik daarmee gewacht tot mn kindje weer helemaal opgeknapt zou zijn, aangezien je nu nog steeds niet weet of hij huilt/krampen heeft vanwege wat je eet of dat het iets anders is..
    Heb je, ondanks het moeilijke gedoe van t CB (stelletje idioten daar nav je verhaal!) nu wel een doorverwijzing gekregen voor de dietist?
    Ik hoop dat hij/zij je goed op weg kan helpen en kan begeleiden, want het is niet niks wat er nu allemaal op je af komt.

Wat betreft Pepti/Nutramigen drinken; geloof me.. Het is niet te zuipen! Het stinkt een uur in de wind en het is zo bitter als wat. (Ik heb het wel eens geproefd toen Yentle dit kreeg, ik snapte niet dat zij het op kon drinken, zo goor (maar dat is flesvoeding sowieso ;))

@Hier: vorige week woensdag/donderdag was t drama hier...
    Ik had per ongeluk iets gegeten wat ik niet had moeten doen; koekjes waar melk in verwerkt zat :(
    Philine zat 6-8 uur later onder de uitslag, ontzettend last weer van omhoog komend zuur + spugen en HUILEN. Voelde me zooo schuldig!
    Vrijdag ging het weer hartstikke goed, maar zaterdag was t weer mis; toen had ze ineens heel erg last van darmkrampen weer (wat ze de hele week al af en aan had). Op momenten was ik zo 8 uur achter elkaar met haar in de weer om te troosten; tussendoor kleine slaapjes van 10-15 min en dan was het alweer mis en werd ze wakker van de pijn.. Arm meisje :(
    Gelukkig gaat t sinds gisteren weer beter en is ze weer lekker ontspannen. Hopelijk blijft t zo gaan, want als ik gewoon echt goed op let zou het iig niet aan mijn voeding kunnen liggen.

Ik heb gisteren de HA gebeld voor een verwijzig voor de dietist. Die kan ik vandaag ophalen, dus dat ga ik straks even doen :)
    Daarna ga ik meteen Stefan Kleintjes mailen en hopen dat hij me enigszins kan begeleiden met het dieet.
    (Ik wilde al eerder mailen, maar heb voor de zekerheid maar even gewacht tot de verwijzing van de HA ivm vergoeding)

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Even een korte update vanaf hier:
    Deze week gaat het echt super!
    Ik let erg goed op mn voeding en we hebben nu gewoon echt een voorbeeldbaby! :D
    Ze drinkt super, is lekker tevreden, slaapt hartstikke goed, kortom, geen klachten hier :D
    Overdag houdt ze zo'n 3-4 uur tussen de voedingen en 's nachts al zo'n 5 uur.
    Af en toe wel wat last van krampjes, maar dat is zo weinig (misschien 1-2x 10 min per dag, meer echt niet).
    Ook heeft ze helemaal geen last meer van omhoogkomend maagzuur oid. Ik ben er dus echt van overtuigd dat ze last had van iets wat ik at, alleen is t nog even uitvogelen wat dat "iets" is.
    Maar daar wachten we nog wel even mee. Eerst even ons meisje lekker in haar vel laten zitten en genieten van de rust in huis. Momenteel voel ik me ook prima bij het dieet, dus ik vind het nog niet nodig om uit te zoeken waar het probleem ligt (buiten de koemelk om waar ze vorige week erg op reageerde).

Ik hoop dat het zo mag blijven gaan hier (het is echt een wereld van verschil tov de eerste tijd met Yentle, is ook wel eens lekker ;)) en ik hoop dat het bij de anderen ook snel zo goed mag gaan! :D

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super zeg!!! Lekker van je 2 meisjes genieten!

Deel Deze Pagina