Borstvoeding en reflux

Discussion in 'Borstvoeding' started by Kristel86, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi!

Zoals bij de meesten hier bekend ben ik, nadat het in de kraamtijd niet lukte met de bv tijdelijk volledig gestopt ermee en overgestapt op kunstvoeding. Na 2 weken ben ik toch weer begonnen en heb ik mijn productie op gang kunnen brengen dmv kolven.
    Yentle heeft vanaf het begin af aan al moeite gehad met aanhappen en toen mijn productie wat op gang was ben ik gaan proberen om haar aan te leggen. Dit ging nog steeds vaak héél moeilijk en lukte alleen met een tepelhoedje omdat ze al zo gewend is aan een flessenspeen.
    Nu heeft ze de afgelopen 2 weken toch regelmatig al gedronken zonder tepelhoedje, maar het blijft moeizaam, helaas. Ze laat heel vaak los en begint dan meteen te krijsen.
    Wij dachten in eerste instantie dat het ongeduld was, dat het niet snel genoeg ging uit de borst...
    Nu blijkt dat ze verborgen reflux heeft en daardoor laat ze dus regelmatig los en gaat ze meteen huilen.. Blijkbaar komt de melk dan niet snel genoeg om het maagzuur weg te slikken, maar heeft t dus niks met ongeduld te maken!

Nu vraag ik me af; zijn er meerdere dames hier waarvan het kindje reflux heeft en waar het drinken uit de borst heel moeilijk gaat?
    En krijgt je kindje ook medicijnen? Ging het nadat het met de medicijnen beter ging met je kindje ook beter met aan de borst drinken?

Yentle krijgt sinds vrijdag Zantac en beetje bij beetje gaat t nu beter met haar! Ik kolf nu alles weer volledig en dit gaat prima zo :) Maar tóch zou ik t fijn vinden als t zou lukken om haar volledig aan de borst te laten drinken en ik kan dus wel even wat positieve ervaringen gebruiken, want heel eerlijk gezegd heb ik de hoop al opgegeven..

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met reflux. Maar als ik je verhaal zo lees, dan liet ze dus alleen los daardoor. Zou het dan niet goed mogelijk zijn dat als de medicijnen eenmaal werken, ze weer 'normaal' aan de borst kan drinken? Want het ligt blijkbaar niet aan de techniek ofzo, en ze wil ook wel aan de borst drinken. Ik hoop in ieder geval heel erg voor jullie dat met de medicijnen alles weer wat rustiger wordt!

Share This Page