Zou Sam last van zijn darmpjes kunnen hebben? Sinds twee voedingen krijst hij het ineens uit tijdens het drinken, heel vreemd... Maar vooral ook hardverscheurend! Hij hapt wel echt naar de fles en zuigt ook gigantisch op mijn pink. Verder stopt hij zijn handjes in zijn mond, dus honger heeft hij volgens mij wel. Ik zat ook al te denken aan oververmoeidheid want slapen doet hij na de bewuste flesjes als een gek. Hebben jullie hier ervaring mee? Liefs, Josien
Het zouden zn darmpjes kunnen zijn idd, maar aan de andere kant lijkt me dat onwaarschijnlijk als hij buiten t drinken om niet huilt? (of doet hij dat wel?) Tja, het is heel moeilijk te zeggen wat de oorzaak nou precies is (helaas, konden ze maar praten en ons vertellen wat er aan de hand was he ). Ik weet niet welke fles/speen je gebruikt, maar misschien moet hij ontzettend veel moeite doen om t goed uit de fles te krijgen? (ik roep ook maar wat hoor..)
Ja gek hè? Hij huilt eigenlijk niet buiten zijn flesje om. Dus dan zijn darmkrampjes inderdaad misschien wat vreemd... Sam gebruikt nu een Born Free fles met speen. Ik geloof wel dat het daarmee wel wat energie kost dat ik begrepen heb, maar hiervoor had hij een Habermanspeen en daarmee was het helemaal hard werken voor hem. Overigens doet hij wel lang over een flesje. Gemiddeld zo'n 35 minuten over 130cc. Dat is wel lang toch? Liefs, Josien
Dat is juist goed. Daar raakt hij verzadigd van, en moeite doen is ook goed, het moet immers aantrekkelijk blijven om te willen blijven drinken. Heb je al een LK ingeschakeld?
Jups, de LK is ingeschakeld! Zij gaf inderdaad ook aan dat het goed was voor Sam om moeite te moeten blijven doen. Gisteren dronk hij zelfs zomaar ineens uit zichzelf aan de borst (troostdrinken). Mamma heeft heel trots naar haar mannetje zitten stralen ! Ik ben ook blij dat we de bewuste spenen al die tijd gebruikt hebben, want ik ben ervan overtuigd dat ie daarom gisteren toch ineens de borst kon pakken. Ik had overigens wel net gekolfd en niet helemaal leeggekolfd, dus meneer had ook wel meteen resultaat . Sam is een beetje een lui kindje volgens het CB, maar dat past volgens hen ook bij zijn gewicht. Vijfpondertjes hebben de hele zwangerschap volgens hen al meer moeite moeten doen aan voeding te komen en bij hem is het een beetje 'aan komen waaien'. Daarom proberen we hem met die speentjes van Born Free en Haberman wel actief te houden. Mijzelf zal het een zorg zijn hoe lang hij over zijn flesje doet, als hij maar tevreden is. Een tevreden Sam is een tevreden mamma. Natuurlijk kost het wel veel tijd omdat ik daarnaast ook fulltime kolf, maar goed... We komen er wel en ik word iedere dag een beetje meer zeker van alles. Liefs, Josien
Die eerste weken is dat ook een soort reguleringsfunctie van het kind zelf. Je geeft niet alleen borst of fles,maar kind heeft van nature de behoefte aan dat huid-op-huid kontakt, daar voelen ze zich veilig door, dat herinnert ze aan de tijd in de baarmoeder, het is lekker warm, ze ruiken mama ( als mama voeding geeft), naast het slapen zijn dat automatismen waardoor kindjes goed groeien en overlevingsdrang hebben. Na verloop van tijd wordt het drinken effectiever en krijgen ze meer oog voor hun omgeving. Een kindje van een paar weken oud kan je daarom ook al helemaal niet meer vergelijken met een kindje van bijv. 12 weken. Je zult het zien. Geniet echt van deze tijd, over een maand heb je echt al een ander kind. Hopelijk krijg je de kleine man zo snel mogelijk aan de borst, scheelt niet alleen tijd
Tja.... helemaal aan de borst zou natuurlijk ideaal zijn voor het mannetje. Ik weet alleen niet of mams dan net zo gelukkig zou zijn. Van nature ben ik heel onzeker en dat het nu zo goed gaat is ook deels te danken aan het kolven en het zien wat er het mannetje ingaat. Maar misschien verandert dat nog wel helemaal en gaan we er gewoon voor om hem toch nog aan de borst te krijgen! Nadeel is wel dat ik met drie maanden dadelijk weer fulltime aan het werk moet, dus kolven zal hier sowieso een belangrijk onderdeel blijven uitmaken van de voedingen. Bedankt voor je reactie! Groetjes, Josien
het kan zijn dat het te vermoeiend voor hem is. Ties kreeg verdikte voeding en huilde dan tijdens de fles ook zo en sliep erna als een blok. nu krijgt hij gewone voeding en gaat het prima. misschien een speen waarmee hij wat sneller kan drinken? 35 minuten over een fles doen is voor zo'n kleintje best lang!