Hoi, wie weet waar je een borstvoedingsthee kunt kopen voor na de bevalling als ik ga starten met de bv? Hoor/lees hier veel over en zie ook dat er verschillen zijn. Wie heeft er ervaring mee met de thee?
Verschillende geprobeerd, maar de kabouterthee van Piramide bevalt het beste. Bij De Tuinen te koop, of inderdaad de reformwinkel of betere supermarkt. Ik drink elke avond een heerlijke grote mok, maar of het nu echt werkt, dat durf ik niet te zeggen. Het is wel lekker en kwaad kan het niet. Succes met je bevalling en de borstvoeding!
Het heet kabouterthee omdat het een thee in de serie van de Efteling is; zo heb je bijv ook prinsessenthee. Het is in principe voor kinderen, maar dat betekent niet dat je als volwassene niet mag genieten ervan Er zitten iig kruiden in als venkel en anijs (zo uit mn hoofd, kan t dus fout hebben) die ook borstvoedingondersteunend werken. Ik dronk dagelijks 2-3 grote mokken bv-thee van de tuinen (groene zakjes), erg lekker! Daarbij merkte ik als groot bijkomend voordeel dat mn dochter vrijwel geen krampjes gehad heeft (en dat kwam echt door de thee, want als ik t eens 1-2 dagen niet dronk had ze wel krampjes, maar niet heel erg gelukkig)
Je hebt geen bv-thee nodig om borstvoeding te geven hoor! Als je het lekker vindt mag je het best drinken, maar het is geen must. Je moet gewoon voldoende drinken, water is prima, thee ook, hoeft geen speciale te zijn. Koffie kan in het begin invloed hebben op je tsr, limonade is slecht voor je lijn en slecht voor je tanden (juist de diersoorten!) Kijk wel even uit, veel van dit soort theeën bevatten venkel, en daarvan kun je beter niet meer dan 1 mok per dag drinken (meer kan je melkproductie remmen), en als je teveel van die thee drinkt gast je kind ernaar ruiken.