Welke fles bij borstvoeding ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mimi1988, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ons tweede zoontje is onderweg. Deze keer hoop ik dat de borstvoeding wel lukt.
    Wegens omstandigheden bij oudste zoontje willen wij nu wel een fles klaar hebben staan. Just in case. Nu hebben wij altijd de smalle brown en difrax gebruikt. Maar met borstvoeding lees ik dat een bredere fles geschikter is. De brede brown past niet in mijn hand.
    Nu vroeg ik mij af: past de brede brown speen ook op de brede difrax fles?
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.107
    15.159
    113
  3. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Wij hebben onze dochter afgekolfde bv en flesvoeding in de dr brown small gegeven. Ging prima
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik gaf in difraxfles gewoon, verschilt per kind wat ze goed happen
     
  5. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Het gaatje van de difrax is groter. Vandaar dat onze voorkeur uit gaat naar de brown.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Verschrikkelijk ding. Werkte hier voor geen meter, ging veel te snel.

    @ts. Dr. Brown heeft nieuwe flessen. De brede hals flessen hebben nu een inkeping aan twee kanten. Wellicht pas hij dan wel in je hand?
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.107
    15.159
    113
    Ph echt? Neefje drinkt er goed uit
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ohh ik ga even kijken bij de prenatal als ik er ben. Dank je voor de tip!
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

  10. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik heb begrepen dat de Philips Avent Natural de beste fles is omdat deze natuurlijk aanleggen stimuleert. De speen is zo gemaakt dat hij lijkt op de borst. Nog geen ervaring, maar dit is wat ik begrepen heb!
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Volgens mij weet jij veel van borstvoeding, @Zoe123
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  12. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik gebruikte om mijn zoon toen de fles te leren een Tommie tippie fles. Was daar heel tevreden over.

    Bij onze dochter vroeger begonnen met oefenen, en zij drinkt uit een gewone difrax fles en aan de borst.
     
    boerderijmama vindt dit leuk.
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Zie dat jouw dochter met een keizersnede geboren is. Mag ik vragen hoe snel jouw productie op gang kwam? Ons zoontje wordt waarschijnlijk ook met een keizersnede gehaald (tenzij eerder aandienen).
     
  14. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Hier eerst de Philips avent geprobeerd voor het oefenen, maar zelfs de kleinste speen ging nog veel te snel. Over gegaan op de difrax wide (die hadden we gekregen) en dat ging prima samen met de borstvoeding. Bij de avent accepteerde mijn zoon ook nog de borst maar in 5min was zijn fles leeg...
     
  15. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wanneer je de borstvoeding echt een goede kans wilt geven zou ik flessen de eerste weken even achterwege laten. Mocht bijvoeding noodzakelijk zijn dan het liefst d.m.v. fingerfeeden of cupfeeden.
    Het is namelijk niet zozeer dat je risico loopt op tepel-/speenverwarring/borstweigeren wanneer je een fles geeft, maar wanneer je te snel een fles geeft. De soort fles maakt hierin dus ook niet zoveel uit; elk kindje heeft zo zijn eigen voorkeuren. (Hier Difrax met S-speen bij alle drie)

    Neem in ieder geval zeker 4-6 weken samen met je kindje de tijd om de borstvoeding een goede start te geven en zo op de lange termijn de vruchten ervan te kunnen plukken.
    Wanneer de borstvoeding goed loopt, en je kindje zijn drinktechniek eigen gemaakt heeft, kun je beginnen met het introduceren van een flesje (gekolfde melk); meestal zo rond 4-6 weken.
    Probeer dit dan een aantal keer per week en blijf het ook vooral regelmatig doen; 1-3 keer per week. Zo verklein je de kans weer dat je kindje later misschien gaat flesweigeren - dat is weer de andere kant ;)

    Ik heb beiden gelukkig nooit meegemaakt met onze kinderen door bovenstaande :)
    (En na een aantal weken hard werken voor de borstvoeding was ik maar wat blij dat ik een aantal voedingen per week even uit handen kon geven :))
     
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Bedankt voor je berichtje. Ea had de lactatiedeskundige afgelopen week al verteld. Dan gaan wij denk ik 1 difrax fles halen met brown speen. Deze combi beviel bij zoontje goed. Even kijken of we de wide om de small nemen.
     
  17. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Beide kinderen zijn met keizersnede geboren en de borstvoeding kwam binnen een paar dagen goed op gang. Ik heb wel veel met een zacht hoofdkussen op mijn buik gevoed die eerste week. Vooral bij mijn dochter was mijn buik erg beurs en dit heeft wel echt een week geduurd. Ik heb een voedingskussen maar dat vond ik niet handig om half liggend mee te voeden, of in kleermakerszit. Een fijn hoofdkussen werkte beter. Voedingskussen wel gebruikt om s nachts mijn buik te ondersteunen en op een zij te voeden.

    Belangrijk is dat je baby goed kan aanhappen en dat jij lekker ontspannen kunt voeden. Lukt t niet vraag dan gewoon meteen hulp. Heb met mijn dochter het probleem gehad dat ze niet sterk genoeg was om de achtermelk naar voren te krijgen en dus honger bleef houden. Een verpleegkundige van daar zag het toen ik alweer zat te voeden en erna vroeg of zij wilde kijken. Ik was helemaal brak na heel veel voeden en nog een ontevreden baby. Met wat masseren van de borst onder t voeden is het helemaal goedgekomen. En nu loopt alles al weken perfect.
     
    mimi1988 vindt dit leuk.
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.009
    5.095
    113
    Hier raadde lactatiekundige een fles van Lansinoh aan icm borstvoeding. De speen schijnt zachter te zijn dan normaal en daarom meer op een tepel te lijken.
    Bij beide kinderen naar tevredenheid gebruikt, maar heb ook niet echt ervaring met een andere fles.
     
  19. LJJ

    LJJ Fanatiek lid

    20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste weken geen fles gebruikt, enkel borstvoeding.
    Dit is overigens ook beter om verwarring te voorkomen. En als het niet wil lukken de eerste dag(en) zou ik zo snel mogelijk een lactatiekundige inschakelen.
    Zelf na een week of 6/7 voor het eerst gekolfd en een fles geprobeerd.
    De difrax fles was voor ons goed. Nooit iets anders geprobeerd/gebruikt ook.
     

Deel Deze Pagina